אלה לא השווייצרים: מי חברת התעופה הדייקנית ביותר בעולם בדצמבר?

לפי הדירוג של אתר Flightstats, המדרג את חברות התעופה לפי מועדי ההמראה בפועל, חברת התעופה הדייקנית ביותר בחודש דצמבר 2018 היא קטאר איירווייז • והיכן מדורגת אל על בדירוג?

קטאר איירווייז / צילום: רויטרס
קטאר איירווייז / צילום: רויטרס

חברת התעופה הדייקנית ביותר בחודש דצמבר 2018 היא קטאר איירווייז - כך לפי אתר Flightstats המדרג את חברות התעופה לפי מועדי ההמראה בפועל. אומדן העמידה בזמנים נקבע לפי נחיתה באיחור של 15 דקות מהמועד המקורי. האתר בדק את הנתונים על סמך אלפי טיסות בכל חברה במהלך חודש דצמבר.

החברה השנייה בדירוג היא דלתא איירליינס, ש-87% מטיסותיה המריאו בזמן; והשלישית היא החברה היפנית ANA.

והיכן אל על בדירוג? לפי בדיקת האתר לחודש דצמבר, אל על מדורגת במקום ה-38 מתוך 41 החברות שבדירוג. לפי הנתונים, אל על המריאה בזמן ב-67% מטיסותיה. משך האיחור הממוצע באל על עמד על 41 דקות.

את הרשימה סוגרת החברה המצרית אג'יפט אייר, שהמריאה במועד ב-58% מטיסותיה. הממוצע של כלל החברות עמד על 78% טיסות שהמריאו במועד, כשמשך האיחור הממוצע עמד על 50 דקות.

בין החברות שבלטו לטובה גם החברה ההולנדית KLM, שדורגה רביעית בעמידה בזמנים. במקום החמישי נמצאת אליטליה, שהמריאה בזמן ב-85% מטיסותיה. נזכיר כי חודש דצמבר, שחל בתקופת החופשות והחגים במדינות רבות, מהווה תקופה עמוסה בנמלי תעופה בעולם.

בדיקה נפרדת שמבצע האתר לחברות הלואו קוסט מגלה כי בראש הרשימה של החברות הדייקניות נמצאות שחקניות שלא פועלות מישראל. במקום הראשון והשני דורגו חברות הלואו קוסט היפניות starflyer ו-Skymark. למעשה, את חמשת המקומות הראשונים תופסות חברות אסייתיות. במקום השישי מדורגת חברת יורוווינגס (לשעבר Germanwings). חברת איזי ג'ט דורגה במקום ה-21, כש-77% מטיסותיה המריאו במועד. חברת wow מדורגת בתחתית הרשימה, במקום ה-41, כש-62% מטיסותיה המריאו בזמן. בולטת בהעידרה מהרשימה חברת ריאנאייר, שלא מתירה לאתר להכליל אותה בדירוג.

אתר Flightstats מבצע גם דירוג של נמלי תעופה. כאן הרשימה כוללת כ-400 נמלי תעופה בכל העולם. נמל התעופה בן גוריון מדורג במקום ה-258, כש-76% מהטיסות שהמריאו ממנו יצאו בזמן. הממוצע העולמי של נמלי התעופה עמד על דיוק ב-79.5% מההמראות. משך העיכוב הממוצע עמד על 51.4 דקות