אלפים התפנו מבתיהם, שדות תעופה נסגרו: בתאילנד מתכוננים לסופה

עוצמת הרוחות של הסופה הטרופית עשויה להגיע ל-80 קמ"ש • החזאים המקומיים הזהירו את התושבים וקראו להם למצוא מחסה • בנוסף, כפרים במחוזות פטאני וסונגקלה הוצפו, יותר מ-6,000 תושבים פונו ושני שדות תעופה נסגרו • במשרד החוץ קראו למטיילים ישראלים לנקוט זהירות

תאילנד נערכת לסופה / צילום: רויטרס
תאילנד נערכת לסופה / צילום: רויטרס

הסערה הטרופית הראשונה בתאילנד זה 30 שנה, צפויה להגיע היום (שישי) למדינה, ויותר מ-6,000 בני אדם פונו למקלטים. בנוסף הושבתו ונסגרו שני נמלי התעופה בנאקון סי טמרט ונמל התעופה בסוראט-תאני. הסופה "פבוק" מביאה עמה גלים גבוהים לכיוון מפרץ תאילנד לפני שתפגע במחוז הדרומי נאקון סי טמרט, ועשויה להתפתח לעוצמות רוחות של עד 80 קמ"ש.

נציגים של השירות המטאורולוגי התאילנדי מזהירים מפני רוחות חזקות ב-15 מחוזות בדרום תאילנד: "הרוחות החזקות צפויות להביא לגלים בגובה 3 עד 5 מטרים בים אנדמן, על כל הסירות להישאר קשורות לחוף", אמרו החזאים.

במהלך הימים האחרונים, פונו מבתיהם כ-6,176 איש מנחון סי טאמראט, כמו גם ממחוז פאטאני, סונגקלה ויאלה, כך דיווחה המחלקה למניעת אסונות ומפגעים. הרשויות ביצעו את הסיבוב הסופי בחופו של מחוז נאקון סי טאמארט עם משאיות, ודחקו האנשים לעזוב. "אם מישהו עדיין בפנים, בבקשה עשה רעש כדי שנוכל לעזור לך! אתה לא יכול להישאר כאן. אתה לא יכול להישאר כאן. זה מסוכן מדי", אמרו גורמים רשמיים מתוך משאית עם רמקולים.

משרד החוץ בירושלים קרא למטיילים לנקוט זהירות ולפעול בהתאם להנחיות הרשויות.

נמל התעופה של סורט-תאני יושבת גם היום ועד יום שבת, וטיסות בוטלו על ידי נוק אייליינס, ליאון אייר ותאילנדי סמייל, חברת בת של חברת התעופה הלאומית התאילנדית.

במקביל, הופסקו גם שיט המעבורת אל קוסאמוי וממנו, מה שעלול לגרום לתיירים רבים להיתקע באי. השירות המטאורולוגי הזהיר מפני גשמים כבדים ורוחות חזקות בכמה מחוזות, כולל באיים הפופולריים סמוי, פוקט וקרבי.

בקו סאמוי, שומרי החוף הניפו דגלים אדומים כדי להזהיר אנשים להישאר מחוץ לים. שוטרים סיירו בחופים, אם כי רבים מהם היו כבר כמעט נטושים.

כמה מלונות דיווחו על עזיבות מוקדמות של אורחים ואמרו כי הם ערוכים לסופה. "מאז הבוקר הכנו שקי חול ומיגנו את חלונות הזכוכית", סיפרה אמפוואן טאופנג, מנהלת מלון בקו סמוי. "הכנו גם ערכות עזרה ראשונה, לפידים, מים, מזון ודלק עבור הגנרטור של המלון". היא הוסיפה כי מנהלי מלונות אחרים עשו הכנות דומות.

חברת PTT Exploration and Production Pcl אמרה כי עצרה את הפעילות בשניים משדות הגז הגדולים ביותר במפרץ תאילנד. "המשימה המידית והדחופה ביותר שלנו היא לעשות כל שביכולתנו כדי להבטיח את ביטחונם של אנשי הצוות", מסרה החברה.

יש חששות כי הסערה תהיה הגרועה ביותר שפגעה בתאילנד מאז 1989, כאשר סופת טייפון הביאה למותם של יותר מ-400 בני אדם. סערה טרופית נוספת מ-1962 הרגה יותר מ-900 אנשים בדרום המדינה.