עסקת ענק בתחום הסרטן: בריסטול מאיירס רוכשת את Celgene ב-74 מיליארד דולר

מניית סלג'ין מזנקת ב-28%. בעלי מניותיה יקבלו מניה אחת של ביסטול מאיירס ועוד 50 דולר לכל מניה שהם מחזיקים, תמורת 102.43 דולר למניה • מדובר בפרמייה של יותר מ-57% על מחיר הסגירה של המניה אתמול בוול סטריט • סלג'ין הוקמה על ידי סול בארר, כיום יו"ר טבע

חברת בריסטול מאיירס / צילום: רויטרס
חברת בריסטול מאיירס / צילום: רויטרס

עסקת ענק בתחום הסרטן: ענקית התרופות בריסטול מאיירס הודיעה על רכישת חברת סלג'ין (Celgene) העוסקת בגילוי, פיתוח ומסחור של תרופות, ומתמקדת בתחומי האונקולוגיה ומחלות דלקתיות, וזאת תמורת 74 מיליארד דולר במזומן. סלג'ין הוקמה על ידי סול בארר, כיום יו"ר טבע.

חברת סלג'ין נסחרת לפי שווי של יותר מ-50 מיליארד דולר. בעלי מניותיה יקבלו מניה אחת של ביסטול מאיירס ועוד 50 דולרים לכל מניה שהם מחזיקים, תמורת 102.43 דולרים למניה. מדובר בפרמייה של יותר מ-57% על מחיר הסגירה של המניה אתמול בוול סטריט.

מנייתה של סלג'ין מזנקת בפתיחה בניו יורק ביותר מ-28% למחיר של 85.3 דולרים, ומנגד מנייתה של בריסטול מאיירס נופלת ביותר מ-13%.

סלג'ין אמורה לאבד את הגנת הפטנט שלה עבור Revlimid, תרופת המיאלומה הנפוצה ביותר שלה, עד שנת 2022, מה ששלח את המניה  לנפילה של יותר מ-37% בשנה האחרונה. בתחילת השנה שעברה סלג'ין רכשה את ההחזקה בג'ונו תרפיוטיקס תמורת 9 מיליארד דולר במזומן, מה שאפשר לה גישה למאגר תרופות הסרטן של החברה.

מנכ"ל ויו"ר בריסטול-מאיירס סקוויב , ג'ובאני קפוריו (Giovanni Caforio), אמר היום: "ביחד עם סלג'ין אנו יוצרים מובילה חדשנית בתחום הביופארמה. היצע התרופות שאנחנו מציעים יעזור לייצר צמיחה ארוכת טווח ולספק למטופלים אופציות חדשות לטיפול בטווח רחב של מחלות מהותיות".