דירקטוריון ברוקלנד הקורסת נטל את סמכויות הניהול מידי הבעלים והיו"ר בועז גלעד

(עדכון) - ניהול החברה יועבר לידי רונאל בן דב, שזהותו נקבעה בהסכמת מחזיקי האג"ח, אשר להם חייבת חברת הנדל"ן הקורסת 150 מיליון שקל • בועז גלעד החזיק עד כה בזכויות הניהול מתוקף תפקידו כנשיא ברוקלנד אפריל, ובהצבעה אתמול הוא התנגד להחלטה ליטול ממנו את הסמכויות האלה

בועז גלעד /צילום: אתר החברה
בועז גלעד /צילום: אתר החברה

דרמה רודפת דרמה בחברת הנדל"ן הקורסת ברוקלנד אפריל. בצעד חריג החליט אמש דירקטוריון החברה ברוב קולות ליטול את סמכויות הניהול מידי הבעלים והיו"ר, בועז גלעד, ולהעבירם לידי רונאל בן דב, מנהל שזהותו נקבעה בהסכמת מחזיקי אגרות החוב של ברוקלנד, להם חייבת החברה 150 מיליון שקל. 

סוכם כי שכרו של בן דב יהיה על בסיס הצלחה, כלומר בשיעורים מסוימים מהכספים שיצליח המנהל להפיק עבור החברה. 

גלעד החזיק עד כה בזכויות הניהול מתוקף תפקידו כנשיא החברה, ובהצבעה אתמול הוא התנגד להחלטה ליטול ממנו את הסמכויות הללו. אלא שבהחלטה תמכו שלושת הדירקטורים האחרים של החברה, שני הדירקטורים החיצוניים אביב רופל ומילנה שניצר רטפן, וכן הדירקטור אלון רסקי, שמונה בעבר מטעמו של גלעד.

הבוקר דיווחה ברוקלנד כי דירקטוריון החברה קיבל החלטה ברוב קולות להיעתר לבקשה בנושא שהעביר אתמול נאמן האג"ח. על פי ההחלטה, החברה תתקשר עם מנהל שהוסכם עם מחזיקי האג"ח, אשר יוקנו לו זכויות חתימה וניהול בכל חשבונות החברה ואשר יהיה חלק בכל משא ומתן לעסקאות של החברה בנוגע לנכסיה. כמו-כן, יחזיק המנהל בזכויות חתימה ויהיה שותף לכל החלטה עסקית שבכוונת החברה לבצע.

עוד החליט הדירקטוריון כי לאותו מנהל תינתן גישה מלאה לכל מסמך ולכל מידע הקשור בחברה ובתאגידים שבשליטתה. עד למועד כניסתו לתפקיד של אותו מנהל, גם לא יתקשרו החברה והחברות שבשליטתה בכל עסקה מכל סוג שהוא ולא תבוצע העברה כספית כלשהי, ללא קבלת אישור מפורש בכתב מאת נאמן האג"ח.

את ההחלטה העביר נאמן האג"ח לדירקטוריון ברוקלנד, בתום אסיפת מחזיקי אגרות החוב של החברה שהתכנסה אתמול בצהריים במשרדיה של פירמת עוה"ד שמעונוב ושות', שמייצגת את ברוקלנד בישראל. במועד תחילת האסיפה התברר לנוכחים כי גלעד עצמו לא ייטול חלק באסיפה, ואת מקומו בשיחת הטלפון תפס גיא סיגורה שמסייע לו. כבר בפתיחת האסיפה הודיע עו"ד אמיר ברטוב ממשרד שמעונוב כי גלעד וסיגורה יגיעו לישראל ב-7 בינואר לפגישות עם כל מי שיחפוץ בכך, ומשום כך הוצע לנאמן לדחות את האסיפה לשבוע הבא. "אנחנו מציעים להמשיך את האסיפה כשהם יהיו כאן ולהגיע להסכמות איך מתנהלים בתקופת הביניים, עד הפתרון, ולחשוב על הפתרון עצמו".

לא חיכו לשובו של גלעד

עו"ד ברטוב הדגיש כי "בתקופה האחרונה החברה משתפת פעולה עם המומחה מטעם בית המשפט (רו"ח איציק עידן מבייקר טילי, ע"כ) ומעבירה מידעים וגם כל הזמן מנסה למצוא, הן פתרונות ספציפיים לפרויקטים והן פתרונות מערכתיים. לא קרה שום דבר דרמטי מאז האסיפה האחרונה וכדאי להמשיך את האסיפה כשבועז יגיע לכאן ויוכל לדבר באמצעים ישירים. לנו אין מעבר לזה מה להגיד. יש דעות שמוחלפות ויש כיוונים, אבל עוד אין משהו מגובש".

סיגורה מצידו אמר כי "הנהלת החברה ובועז בראשה מחויבים לתהליך הבראה ומציאת פתרונות. בחודשיים האחרונים החברה פועלת בשת"פ מלא במטרה להנגיש את כל המידע שברשותה. אנחנו מגיעים לישראל ביום ראשון הקרוב ומוכנים לכל פגישה. כל החלטה חד צדדית שתתקבל עד אז, יהיו בה חוסר אחריות וחוסר רציונליות".

לאחר דברים אלו החלו המחזיקים לשאול שאלות פרטניות בנוגע לנכסים ולהלוואות שונים, עליהם התקשה סיגורה להשיב או בחר שלא לענות בפורום הרחב. בסיום האסיפה העביר כאמור הנאמן מכתב לדירקטוריון, שהוביל לנטילת סמכויות הניהול מידיו של גלעד.

ברוקלנד, בבעלותו ובניהולו של גלעד, היא חברה יזמית קטנה בתחום הנדל"ן למגורים שפועלת ברובע ברוקלין שבניו יורק. בשנים 2014-2015 הנפיקה החברה אג"ח לציבור בישראל בשתי סדרות, וכיום נסחרות בבורסה בת"א אג"ח של החברה בהיקף של כ-150 מיליון שקל. במהלך נובמבר האחרון הודיעה ברוקלנד כי נקלעה לקשיים פיננסיים חמורים, ופנתה למחזיקי האג"ח שלה בבקשה לנהל עימה מו"מ להסדר חוב.