אור-יהודה: הופקדה תוכנית פינוי-בינוי ל-656 דירות חדשות

עפ"י התוכנית שתקים קבוצת יובלים, ייהרסו 114 דירות ב-9 בניינים ישנים, ובמקומן יוקמו 656 דירות ב-8 בבניינים חדשים בני 17 קומות וחניון תת-קרקעי

הדמיית פרויקט פינוי בינוי באור יהודה / קרדיט- צפור אדריכלים ומתכנני ערים
הדמיית פרויקט פינוי בינוי באור יהודה / קרדיט- צפור אדריכלים ומתכנני ערים

הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) החליטה אתמול (ד') על הפקדת תוכנית פינוי-בינוי בשכונת קריית גיורא באור-יהודה. על-פי התוכנית שהופקדה, שחלה על שטח בן 17 דונם, ייהרסו 114 דירות ב-9 בניינים ישנים ברחוב האיריס והכלנית, ובמקומן יוקמו 656 דירות ב-8 בבניינים חדשים בני 17 קומות וחניון תת-קרקעי.

מדובר במקדם כלכלי של 5.7 דירות חדשות במקום כל דירה ישנה. התוכנית כוללת שטחים למבני ציבור ותקן חניה מצומצם, מאחר ושבסמוך לשכונה צפוי לעבור הקו הסגול של הרכבת הקלה. את התוכנית יזמו עיריית או-יהודה וקבוצת יובלים שבבעלות איציק ברוך, שהחתימה בשנים האחרונות את הדיירים על הסכמי פינוי-בינוי. את הדיירים ייצג עו"ד אילן גלזר, ואת התוכנית ערך משרד צפור אדריכלים. חברת ניהול הפרויקטים וקסמן גוברין גבע מנהלת את הפרויקט.

בקבוצת יובלים ציינו כי היקף הפרויקט מוערך ב-750 מיליון שקל, והוא צפוי לצאת לפועל עוד השנה. בותמ"ל ציינו כי תמהיל הדירות כולל דירות קטנות ודירות גדולות ובכך מאפשר לאוכלוסייה הקיימת ולאוכלוסייה חדשה להוות חלק מהשכונה.

בשבוע שעבר אישרה הותמ"ל למתן תוקף תוכנית נוספת שקידמה קבוצת יובלים בשכונת קריית נורדאו בנתניה, במסגרתה ייהרסו 208 דירות, ויוקמו במקומן 872 דירות חדשות.