אירונאוטיקס ורפאל חתמו על הסכם לשיתוף-פעולה עסקי

שתי החברות חתמול על הסכם לפיתוח ולייצור של מערכת בלתי מאוישת מתקדמת שתהיה מבוססת על משפחת המל"טים מסוג אורביטר

ידידיה יערי, יו"ר אירונאוטיקס / צילום: איל יצהר
ידידיה יערי, יו"ר אירונאוטיקס / צילום: איל יצהר

בזמן שהניסיון של רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו לרכוש את חברת המל"טים אירונאוטיקס תקוע, אירונאוטיקס הודיעה היום (ד') כי חתמה על הסכם לשיתוף-פעולה עם רפאל לשיתוף-פעולה עסקי לפיתוח ולייצור של מערכת בלתי מאוישת מתקדמת שתהיה מבוססת על משפחת המל"טים מסוג אורביטר. ההסכם מדבר על שיווק ומכירה משותפים של המערכת החדשה בישראל ובהמשך גם בחו"ל, וזאת בכפוף לקבלת האישורים המתאימים.

ההסכם שנחתם בין רפאל, שהיא חברה ממשלתית, לבין אירונאוטיקס  הוא לתקופה של 5 שנים ולרפאל תעמוד הזכות לבטל אותו במידה ויחולו שינויים משמעותיים במבנה הבעלות באירונאוטיקס. עוד מסרה אירונואטיקס לבורסה כי ההסכם החדש מהווה עיגון והרחבה של הסכם עקרונות שקיים בנושא ונחתם לפני כשנתיים וחצי.

יש לציין כי יו"ר אירונאוטיקס הוא האלוף (במיל') ידידיה יערי, שבעבר שימש בתפקיד מנכ"ל רפאל. באירונאוטיקס מחזיקים איש העסקים אהרון פרנקל והקרנות KCPS, ויולה ובראשית.

רפאל ואיש העסקים סטולרו הניחו בעבר הצעה לרכוש את אירונאוטיקס בכ-430 מיליון שקל אך ההצעה נדחתה בידי החברה בנימוק שהיא נמוכה מדי. אתמול, הודיעו אירונאוטיקס והתעשייה האווירית על מגעים ראשוניים שהן מקיימות לקראת השקעה של תע"א בחברה.

גורמים ברפאל אמרו ל"גלובס" כי "הצעד הזה נועד בראש ובראשונה לטובת מערכת הביטחון אבל ישרת את שתי החברות גם אל מול לקוחות החו"ל. המהלך יאפשר לנו להביא את הנכסים של רפאל בתחום התקשורת, סגירת מעגלי אש ועוד ובכך להעצים את היכולות המבצעיות".