עוזב את המגדל: בצלאל צוקר, מנכ"ל מגדל-מקפת, פורש לגמלאות

לאחר 45 שנה בקבוצת הביטוח מגדל, מנכ"ל חברת הפנסיה והגמל של החברה - מגדל-מקפת - בצלאל צוקר, פורש לגמלאות, לפי שעה לא ידוע מי יחליף אותו • הפרישה נעשית בלי קשר לסערה שחווה צמרת הקבוצה בימים אלה, ובחברה מציינים לא מן הנמנע שמינוי המחליף יגיע מתוך הבית

פורש לגמלאות - בצלאל צוקר / צילום: תמר מצפי
פורש לגמלאות - בצלאל צוקר / צילום: תמר מצפי

לאחר 45 שנה בקבוצת הביטוח מגדל, מנכ"ל חברת הפנסיה והגמל של החברה - מגדל-מקפת - בצלאל צוקר, פורש לגמלאות. לפי שעה לא ידוע מי יחליף אותו. הפרישה נעשית בלי קשר לסערה שחווה צמרת הקבוצה בימים אלה, ובחברה מציינים לא מן הנמנע שמינוי המחליף יגיע מתוך הבית.

ממגדל נמסר: "צוקר יסיים לבקשתו את תפקידו בתום 45 שנים בקבוצת מגדל, בה החל את דרכו המקצועית בשנת 1973, ובמהלך שנותיו בקבוצה כיהן במספר רב של תפקידים בענפי ביטוח החיים והחיסכון ארוך הטווח". צוקר מכהן גם כמנכ"ל יוזמה קרן פנסיה לעצמאים וכדירקטור בחטיבת הטכנולוגיות של מגדל.

דורון ספיר, מנכ"ל קבוצת מגדל ויו"ר דירקטוריון מגדל-מקפת, מסר כי "שנות פועלו של בצלאל במסגרת הקבוצה הן יותר ממחצית משנותיה של מגדל כולה. תרומתו הרבה לתחום הפנסיה וביטוחי החיים ניכרת ותמשיך ללוות את מגדל גם בעתיד. במהלך השנים ניהל בצלאל ביד רמה את הקמתו של מערך הפנסיה על כל השינויים שנערכו בו, והביא את מקפת להיות אחת מקרנות הפנסיה המשמעותיות ביותר בישראל". צוקר עומד בראש חברה שמנהלת נכסי פנסיה חדשה בהיקף של כ-66.8 מיליארד שקל ונכסי השתלמות וגמל בהיקף של כ-16.7 מיליארד שקל. מדובר בחברת הפנסיה החדשה השנייה בגודלה בשוק הישראלי, שרשמה קפיצת מדרגה ניכרת ב-2004 כשרכשה את מקפת החדשה.

בתוך כך, בקבוצה האם הרוחות סוערות בימים אלה, לאחר התפטרותו של יו"ר מגדל ביטוח, פרופ' עודד שריג, שאף התריע מפני בעיות בממשל התאגידי של הקבוצה, שמונעות ממנו לדאוג בצורה המיטבית למבוטחים. התפטרות שריג באה על רקע מתיחות עם בעל השליטה שלמה אליהו. בימים אלה אליהו מחפש איש מתאים לתפקיד היו"ר החדש של חברת הביטוח, שכן הוא עצמו לא מתכוון להפוך ליו"ר החברה.