סכסוך עבודה במגל מערכות; "ההנהלה חזרה בה מהבנות להסכם קיבוצי"

לפי ההסתדרות, זמן קצר טרם החתימה על ההסכם - הנהלת החברה חזרה בה מההסכמות • בהסתדרות האשימו היום את הנהלת מגל מערכות ביצירת מבוי סתום במו"מ, תוך נקיטה בעמדות חדשות, נוקשות ובלתי מתפשרות ולא מוכנה לנהל עם העובדים הידברות אמיתית

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן / צלם: איל יצהר
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן / צלם: איל יצהר

ההסתדרות הכללית הכריזה היום (ב') על סכסוך עבודה בחברת מגל מערכות שבשליטת קרן פימי. לפי ההסתדרות, 120 עובדים בחברה התאגדו בשורותיה לפני כשנה וחצי ומאז, הם מקיימים מגעים עם הנהלת החברה בניסיון לחתום עלהסכם קיבוצי ראשון שיסדיר וישפר את תנאי העסקתם.

באחרונה, המשא ומתן בין הצדדים התקדם, הם הגיעו לשורה של הסכמות, אך לפי ההסתדרות, זמן קצר טרם החתימה על ההסכם - הנהלת החברה חזרה בה מההסכמות שבהשגתן היה מעורב יו"ר איגוד עובדי המתכת, החשמל והאלקטרוניקה, גבי אסרף.

בהסתדרות האשימו היום את הנהלת מגל מערכות ביצירת מבוי סתום במו"מ, תוך נקיטה בעמדות חדשות, נוקשות ובלתי מתפשרות ולא מוכנה לנהל עם העובדים הידברות אמיתית. שם טענו עוד כי החברה נוהגת כלפי העובדים שלא בתום לב - ובאופן שאינו מקובל ביחסי עבודה. עם ההכרזה על סכסוך העבודה, עובדי החברה יוכלו לנקוט בצעדים ארגוניים בתוך שבועיים.

מגל מערכות פועלת מיהוד ועוסקת בתחום המערכות האלקטרוניות לאבטחת גבולות ומתקנים רגישים ומוצריה משמשים בין השאר, את צה"ל ואת מערכת הביטחון.

באחרונה דיווח "גלובס" כי החברה החלה לפעול גם בשוק הקנאביס בישראל - תוך אספקת פתרונות אבטחה למתחמי גידול ברחבי הארץ וזאת, בין השאר בהתבסס על ניסיון שצברה בתחום זה בשוק הקנאביס הקנדי.

החברה נסחרת בנאסד"ק בשווי של 98 מיליון דולר ובין החודשים ינואר לספטמבר 2018 הכנסותיה הסתכמו בכ 66.5 מיליון דולר.

ממגל מערכות נמסר בתגובה כי "חברת מגל רואה בעובדיה שותפים מלאים לעשייתה ולהצלחתה. הנהלת מגל מקיימת קשר ישיר ובלתי אמצעי עם עובדי החברה בישראל ומאמינה כי הפערים הקיימים הם ברי גישור".