דיזנהאוז בי.טי.סי רוכשת מישראייר 50% מחברת התיירות הנכנסת שלה

הרכישה בהיקף של 26 מיליון שקל משקפת לחברה שווי של 52 מיליון שקל • 50% הנותרים יישארו בידי ישראייר, לפחות נכון לעכשיו

דיזנהאוז בי.טי.סי מתרחבת לכיוון התיירות הנכנסת: החברה השלימה רכישת 50% מדיזנהאוז יוניתורס מידי ישראייר מקבוצת אי.די.בי תיירות. הרכישה בהיקף של 26 מיליון שקל משקפת לחברה שווי של 52 מיליון שקל. 50% הנותרים יישארו בידי ישראייר, לפחות נכון לעכשיו.

דיזנהאוז יוניתורס מטפלת בכ-60 אלף תיירים המגיעים דרכה לישראל מדי שנה ומספקת להם שירותי קרקע כמו בתי מלון, כלי רכב מושכרים וסיורים מאורגנים.  את שנת 2018 צפויה דיזנהאוז יוניתורוס לסיים עם מחזור מכירות של כ-70 מיליון דולר ורווח תפעולי תזרימי של כ-10 מיליון שקל. את החברה, המונה כ-70 עובדים, מנהל דב שריד, שגם אחרי העסקה ימשיך לעמוד בראשה. דירקטוריון החברה יורכב משני נציגים של דיזנהאוז בי.טי.סי ושני נציגים של אי.די.בי תיירות. 

מזכר ההבנות לעסקה אושר בחודש אוגוסט האחרון. קבוצת בי.טי.סי שבבעלות עפר חודורוב מחזיקה בחברת דיזנהאוז תיירות יוצאת, שנפח הפעילות שלה גדול יותר מזה של דינזהאוז תיירות נכנסת. הערוצים הללו, של התיירות הנכנסת ושל התיירות היוצאת, הופרדו לפני 3.5 שנים, כאשר בי.טי.סי רכשה את דיזנהאוז תיירות יוצאת מידי ישראייר. בשעתו סוכם כי ערוץ התיירות הנכנסת יישאר בידי יוניתורס שבקבוצת ישראייר - אולם כעת כאמור נעשה איחוד חלקי בין שני הערוצים.

נזכיר כי ישראייר, יחד עם אי.די.בי תיירות, נמצאת על המדף מזה זמן. לאחרונה פורסם כי בין המתעניינים ברכישת החברה גם איש העסקים טדי שגיא. תג המחיר שהציבה אי.די.בי עבור ישראייר עומד על כ-65 מיליון דולר.

דיזנהאוז הוקמה ב-1926 (כדינזהויז). ב-1986 היא נרכשה על-ידי כלל תיירות מקבוצת כלל. ב-2005 התמזגה החברה עם יוניתורס, ו-10 שנים לאחר מכן, ב-2015, מוזגה הפעילות של החברה עם חברת בי.טי.סי שהוקמה ב-2001, תחת המותג דיזנהאוז.

בשנים האחרונות התרחבה דינזהאוז לסגמנטים שונים בתחום התיירות. היא מציעה חבילות ספורט באמצעות צבר תיירות שבבעלותה ובמסגרת שיתוף-פעולה עם הערוץ וואן (וואן טרוול), היא פועלת בתחום הקרוזים עם חברת קרוזיט שבבעלותה (95%), טיולים וחבילות אקזוטיות היא מציעה דרך ספיריט ש-50% מהחברה בבעלותה, בשוק המוסדי היא פועלת דרך דינזהאוז רמת השרון (חברה נפרדת בה היא מחזיקה 50%) יחד עם ספיריט. עוד משמשת החברה כסיטונאית לנופשונים.

נתח הפעילות הגדול של דינזהאוז הוא השוק העסקי דרך 1,500 לקוחות ישראלים ובינלאומיים. החברה משמשת כנציגה בישראל של ענקית התיירות בי.סי.די טרוול. מחזור המכירות השנתי של דיזנהאוז עומד על 450 מיליון דולר, והחברה מעסיקה כ-500 עובדים. כעת מבחינת חודורוב מדובר בהשלמת הפאזל דרך הכנסת סגמנט פעילות התיירות הנכנסת, שנמצאת במגמת עלייה מדי שנה. 

במסר לעובדי קבוצת דיזנהאוז כתב חודורוב: "סגמנט התיירות הנכנסת לישראל עולה בשנים האחרונות, ומספר התיירים המגיעים לישראל שובר שיאים. דיזנהאוז-יוניתורס ממוצבת במקום מיטבי בשוק על-מנת להמשיך לצמוח, ויחד איתנו אני משוכנע שמגמה חיובית זאת תמשיך". 

לדברי אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, "השלמת המכירה מציפה ערך לחברה בכך שהיא מצטיידת במזומנים בשוק תנודתי עם מקדמי אי-ודאות גבוהים ביותר, זאת מתוך כוונה ארוכת-טווח לרכוש פעילויות נוספות בתחום התיירות".

משרד עורכי הדין יגאל ארנון ושות' ליווה את דיזנהאוז בי.טי.סי ברכישה.