מנדלבליט חייב להכריע לפני הבחירות

אין זה ראוי שהציבור ילך לקלפיות מבלי לדעת אם ראש הרשימה הגדולה ביותר הוא מועמד לגיטימי או נאשם

היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: תמר מצפי
היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: תמר מצפי

מה אמור היועץ המשפטי לממשלה לעשות? להגיש את כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני הבחירות - או אחריהן? קשה לקבל תשובה עניינית לשאלה זו. שרת המשפטים איילת שקד, למשל, אמרה שאסור ליועץ לעשות זאת לפני הבחירות. למה? כי זה עלול להשפיע על הבוחרים. זה הנימוק הנפוץ בקרב הימין, מה שמלמד על היותו הסבר אינטרסנטי.

מבחינה עניינית, דווקא הנימוק הזה מסביר למה היועץ צריך לומר את דברו לפני הבחירות. אין זה ראוי, וגם לא דמוקרטי, שהציבור ילך לקלפיות מבלי לדעת אם ראש הרשימה הגדולה ביותר הוא מועמד לגיטימי - או נאשם בהמתנה. מה יקרה, למשל, אם כתב האישום יוגש לאחר שנתניהו ינצח בבחירות? ינצח ולא יוכל לכהן!!! זה מצב יותר טוב?

מה בדיוק לא היה?

כל העניין לא ברור. נתניהו ממשיך לטעון בלהט ש"לא היה כלום" וכו', ועדת מעריציו גם הם טוענים שהוא לא עשה דבר שאינו חוקי. מי שכך חושב ומאמין אמור, להבנתי, לדרוש את פרסום החלטת היועץ, כדי להגיע אל הבחירות כשברור לכולם באופן רשמי שאין בנתניהו רבב. במקום זאת הם לא רוצים החלטה של היועץ. מה זה אומר? תחשבו על זה, אתם הצועקים "ביבי!!! ביבי!!!"

ממה הוא פוחד

לא חשוב מה שנתניהו אומר. הוא הרי אומר מה שנוח לו, ולא בהכרח את האמת. לכן חשוב לדעת מה הוא עושה. מי שפועל נגד הגשת כתב אישום לפני הבחירות מוכיח בכך שהוא מאמין שיש לו סיבה לחשוש, כי הוא יודע שהאמירה "לא היה כלום" אינה יותר מגימיק בחירות. לכן הוא צריך לעשות ככל יכולתו כדי להניא את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מלהגיש את כתב האישום לפני הבחירות. מניסיון העבר נראה כי לא צריך להתאמץ במיוחד כדי שמנדלבליט ינהג כך.

זו שטות לומר שהחלטתו של מנדלבליט יכולה להשפיע על הבחירות. מה שכן ישפיע על הבחירות הם הדברים שנתניהו עשה, לפי החשד.

לא מפחדים? - תוכיחו

פרקליט המדינה שי ניצן על תיקי נתניהו: "לא נפחד מפני איש". אז למה לוקח לכם כל-כך הרבה זמן???

חיוך והיסטריה

חיוך לגלגני ליווה את התגובה אותה הכין נתניהו על הקמת מפלגתו של גנץ. "אני לא מתערב איך השמאל מחלק את הקולות שלו". ואיך הגיב נתניהו על המפלגה הימנית החדשה של שקד-בנט? "פגיעה אנושה במחנה הלאומי" - את החיוך החליפה ההיסטריה.

רמזים מסיתים

נתניהו על השחתת קבר אבי היועץ המשפטי לממשלה: "עיתוי הפרסום מעלה שאלות". אילו שאלות, נתניהו? למה אתה לא אומר? כי בעצם אין שום שאלות, נכון? יש רק הפרחת רמזים מסיתים.