תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מה מחפשות חברות הענק בחללי העבודה המשותפים?

לא רק פרילנסרים, גם חברות גדולות הפנימו כי אפשר לראות במשרד על מרכיביו השונים מוצר שניתן לרכוש במלואו ועל הדרך לזכות בערך מוסף • "חללי עבודה מאפשרים גמישות בשכירות, דואגים לאדמינסטרציה ובנוסף מספקים ערך לעובדים בדמות תוכן מקצועי, רווחה ואירועים קהיליתיים"

חללי העבודה של מיינדספייס. מתאימים גם לחברות ענק/צילום: סם דה-גוד
חללי העבודה של מיינדספייס. מתאימים גם לחברות ענק/צילום: סם דה-גוד

הכתבה בשיתוף Mindspace

כשהם רק החלו לצוץ בנקודות מרכזיות ברחבי הערים הגדולות בכל העולם, היה ברור לכל מהו תפקידם של חללי העבודה המשותפים: לספק מענה לפרילנסרים, לעצמאים ולעובדי חברות קטנות, שאין להם מקום נוח ומתאים לשבת ולעבוד בו - להחליף את בית הקפה השכונתי. אותם חללי עבודה סיפקו להם עמדת מחשב, חיבור לאינטרנט, ולעיתים גם קפה ונשנושים - והעובדים היו מרוצים: סוף-סוף, שנים רבות אחרי שהמושג "פרילנס" פרץ לתודעה, גם להם יש "מקום משלהם".

מאז עברו לא מעט שנים, אך בעיני הציבור חללי עבודה משותפים עדיין מיועדים לעובד הקטן, היחיד, או לחברות קטנות, שאין להם פתרון טוב יותר. וזו, גבירותינו ורבותינו, טעות גדולה: עולם חללי העבודה התרחב לממדים עצומים, עד שהיום הוא מספק מענה מקצועי, איכותי ומדויק, גם לחברות ענק - "חברות אנטרפרייז" בעגה המקצועית, עם מאות ואלפי עובדים.

"מדובר ללא ספק בסוג של מהפך בתחום המשרדים", אומר דן זכאי, מייסד משותף ומנכ"ל מיינדספייס, חברת חללי עבודה משותפים המתמחה במתן שירותים לאותן חברות ענק. "הביקוש לחללי עבודה של חברות גדולות רק הולך וגדל מיום ליום, בגלל התובָנָה שזהו פשוט מודל נכון יותר. המודל הישן והמסורתי של השכרת משרדים לא מצליח לספק חברות גדולות רבות הפועלות היום ברחבי העולם, בעיקר בגלל ההתחייבויות לטווח ארוך, ומשום שהן צריכות להתמודד לבדן עם האדמיניסטרציה והלוגיסטיקה של ניהול משרד. אנחנו באים ומציעים בדיוק את שני אלה, ברמה גבוהה יותר ובצורה יעילה יותר, ויש לכך מקום בשוק".

משרד ויותר מזה

עולם התעסוקה והעסקים עובר תמורות ותהפוכות רבות. מציאות אחת, שהייתה נכונה ומתאימה לאמצע המאה שעברה, כבר לא רלוונטית היום. צורת עבודה שרק לפני כעשור או שניים נחשבה לכזו שאין לה תחליף - מפנה אט-אט מקום לאחרת יעילה ומועילה יותר. זה הזמן להפנים את מה שגורמים מסוימים כבר מיישמים בשטח: גם את המשרד, על כלל שירותיו, אפשר לקבל כמוצר מוגמר - מחברה אשר זוהי מומחיותה.

דן זכאי, מייסד משותף ומנכ"ל מיינדספייס/צילום: לירון אראל
 דן זכאי, מייסד משותף ומנכ"ל מיינדספייס/צילום: לירון אראל

"במהלך השנתיים או השלוש האחרונות מתחוללת תופעה שהיום כולם מדברים עליה - מעבר של גופים גדולים לחללי עבודה משותפים", מספר זכאי. "מדובר בסוג של שינוי, טרנספורמציה: במקום סגירת חוזה לטווח ארוך ולעיתים שיפוץ והשקעה גדולה במשרדים לשם תחזוקתם, המשרד הופך לסוג של שירוּת. הוא נרכש מחברה מקצועית שזה תחום העיסוק שלה, לספק את כל שירותי המשרד כמוצר מוגמר.

"יש בכך יתרון עבור החברות הגדולות: ראשית, ישנה גמישות מבחינת הזמן - בעבר חברות ידעו לתכנן את היעדים שלהן לעשר שנים קדימה. הן היו שוכרות שטחי משרד גדולים מאוד ומשקיעות בהם מיליונים. היום חברות רבות לא יודעות לתכנן יותר משנתיים-שלוש קדימה, ולכן הגמישות שאנחנו נותנים להן היא כמעט קריטית. שנית, אותן חברות רוצות, כמו כולן, למשוך אליהן את הטאלנטים, את העובדים הכי טובים, והעובדה שאנחנו מעניקים חוויה מקצועית שמשלבת גם עניין ותוכן, מאפשרת להן לעשות זאת בצורה קלה יותר. שלישית, בסופו של דבר אנחנו יותר יעילים: המודל שלנו מייצר חיסכון לאותם גופים בטווח הארוך. לכן הוא נכון כמעט מכל הסיבות".

אם כן, האם אפשר לומר, בגדול, שאותו מוצר שמציעות חברות מסוגה של מיינדספייס הוא מעין מיקור חוץ של שירותי משרד? לא באופן מוחלט. "זה אכן סוג של מיקור חוץ, אבל לא של משרדים בלבד", מסביר זכאי. "'על בסיס אותו חלל משותף המשמש גם כמשרד, זוכות חברות לשלל שירותים אחרים, שמציעים חוויה רחבה יותר - פעילויות פנאי, קהילה מקצועית תומכת ואינטראקציה בין עובדים סביב תוכן הקשור לעולם העבודה. כלומר לא הבאנו רק את הצד הנדל"ני - הבאנו גם את הצד התפעולי-אדמיניסטרטיבי, וגם את הצד של משאבי האנוש".

לעובדים שלכם מגיע יותר מעוד משרד - Mindspace משנים את חוויית העבודה>>

חשוב לציין כי הצד של משאבי האנוש הוא זה שמעניין יותר מכול את העובד, המחפש באופן טבעי תנאים מצוינים, לא רגילים, לעבוד בהם. החברות הגדולות המשתמשות בחללי העבודה המשותפים יודעות כיום שבמקומות מסויימים, דוגמת מיינדספייס, עובדיהן יכולים ליהנות גם מתוכניות בריאות, ממטבח מאובזר, מחדר הכושר, מהרצאות, מסדנאות, מאירועים קהילתיים, משיתופי פעולה עסקיים וממועדוני עסקים שנועדו לבאי המקום. כל עובד יראה באפשרויות הללו בונוס גדול.

משרדי מיינדספייס. חוויית העבודה הייחודית מושכת טאלנטים/צילום: בועז ארד
 משרדי מיינדספייס. חוויית העבודה הייחודית מושכת טאלנטים/צילום: בועז ארד

שתי קומות שלמות שמורות לחברת ענק אחת

כעת בוודאי תשאלו: עד כמה גדולות החברות אשר משתמשות בחללי עבודה משותפים? האם מדובר באמת בחברות ענק? כבר הזכרנו בתחילת הכתבה את המילה "אנטרפרייז", ולא במקרה: כיום גם החברות הגדולות ביותר בעולם - ענקיות טכנולוגיה ותאגידים בעלי סניפים בכל רחבי העולם - משתמשים בחללי העבודה המשותפים מאותן סיבות שהעלנו קודם לכן.

"השירות הזה נותן מענה לשלל סיטואציות", מפרט זכאי. "זו יכולה להיות חברה שבונה משרדים חדשים וזקוקה לפתרון של שנה, שנתיים או שלוש, עד שהם יהיו מוכנים; זו עשויה להיות חברה שמתרחבת למדינה זרה, וצריכה פתרון לצוות שמקים את הסניף החדש באותו מקום; אלו יכולים להיות צוותים שעובדים על פרויקטים ושהמעסיק שלהם רוצה לשנות להם אווירה ממשרדי החברה הקבועים, לרענן אותם".

הוא מוסיף כי ככל שהזמן עובר אנחנו רואים שאותן חברות מתחילות לאמץ את המודל לא רק למקרים הנקודתיים שהזכרתי כאן, אלא בעצם כחלק מאסטרטגיית הנדל"ן שלהן. הן מתכננות זאת מראש כך שאחוז מסוים מהעובדים, צוותים ומחלקות, יישבו בחללי עבודה משותפים כהגדרה. "מיקרוסופט בהרצליה נמצאים, למעשה, בשתי קומות שלמות שלנו, שהוקצו כולן עבורם", מספק זכאי דוגמה עדכנית. "יש לנו עוד הרבה מקרים כאלה, כמו של בנק ברקליס העולמי שיושב בסניף תל אביב שלנו, וישנן אף חברות שהתמקמו באגפים שלמים אצלנו. הן עדיין משתמשות בשירותים המשותפים שאנחנו נותנים - חדרי ישיבות, חלל הקבלה, שטח הגג או מכון הכושר - אבל הן זוכות לאזורים פרטיים משלהם. קרוב ל־40 אחוז מהלקוחות שלנו היום הם מה שאנחנו מכנים 'לקוחות אנטרפרייז', וזה למעשה הסגמנט הכי גדֵל והכי גדוֹל אצלנו.

"יש לציין" ממשיך זכאי, "כי למרות שיש הרבה מאוד חברות Co-Working, גם בארץ וגם בעולם, רק חלק קטן מאוד מהן נותן מענה לאותן חברות גדולות. רוב חללי העבודה המשותפים לא יכולים לעמוד בדרישות של לקוחות שכאלה, שהן בדרך כלל נוקשות יותר. מיינדספייס היא כן מסוג החברות שמתמקדות בלקוחות הגדולים. אנחנו מגדירים עצמנו כ־Enterprise Experts, ובונים את החללים שלנו בצורה כזו שתתאים גם להן".

בשורה התחתונה, עולם חללי העבודה הולך ומתרחב, תרתי משמע, בשנים האחרונות, והוא מציע הרבה יותר מבעבר. למעשה, המגמה של כניסת לקוחות גדולים לשוק הזה חזקה כל כך, עד שנראה כי בעתיד הגדרת המושג "משרדי החברה" תשתנה לגמרי ותהפוך גמישה הרבה יותר.

Mindspace מעצבים את חוויית העבודה של המאה 21. לפרטים הקליקו כאן>>