נכנסת לשוק האמריקאי: אלקטרה רוכשת שליטה בשתי חברות קבלניות בניו יורק תמורת 41 מיליון דולר

אלקטרה הקימה את Electra USA, חברה-בת בבעלותה המלאה, לצורך כניסה לפעילות בענף האלקטרו-מכני בניו יורק • העסקאות לרכישת 51% משתי החברות הוותיקות, הפועלות בתחום עבודות החשמל, כוללות אופציות לרכישת יתרת המניות, הניתנות למימוש לאחר 5 שנים ממועד השלמת העסקה

חברת הבנייה והתשתיות אלקטרה, המנוהלת על ידי איתמר דויטשר, נכנסת לפעילות בשוק האמריקאי. החברה דיווחה היום על הקמת Electra USA, חברה-בת בבעלותה המלאה, לצורך כניסה לפעילות בענף האלקטרו-מכני בניו יורק. פעילות זו תצטרף לפעילויות הקיימות של החברה בישראל, אירופה ואפריקה.

כחלק מהמהלך חתמה אלקטרה על הסכמים מחייבים לרכישת 51% מהון המניות של חברת Hellman Electric ו-51% מהון המניות של חברת Gilston Electrical - חברות קבלניות ותיקות הפועלות בתחום עבודות החשמל בעיר ניו יורק - בהשקעה ראשונית של 41 מיליון דולר (כ-155 מיליון שקל). השלמת העסקאות כפופה להסכמת צדדים שלישיים.

כמו כן, העסקאות כוללות אופציות רכישה או מכירה הדדיות למניות החברות שנותרו בידי המוכרים, הניתנות למימוש לאחר 5 שנים ממועד השלמת העסקה, או מוקדם יותר בהתקיים תנאים מסוימים. בעלי המניות, המנהלים את החברות כיום, ימשיכו בתפקידם בחמש השנים הקרובות לפחות, או עד למימוש האופציות.

חברת Gilston Electrical נוסדה בשנת 1926, ופועלת בניו יורק באמצעות שלוש חטיבות: עבודות חשמל גדולות כולל תשתיות והתקנות בתחנות רכבת, מתקני טיהור שפכים ועוד; חטיבת בתי חולים, הכוללת עבודות שירות במספר בתי חולים; וחטיבת מגורים ציבוריים, הכוללת תחזוקה ושיפוץ של מבני מגורים ציבוריים.

Hellman Electric נוסדה בשנת 1930 וגם היא פועלת בשלוש חטיבות: קבלנות חשמל לבנייה כבדה בתחומי התחבורה, תאורה, ביטחון ובטיחות ומערכות בקרה; חטיבת דאטאקום, הכוללת תכנון, התקנה ותחזוקה של תשתיות העברת נתונים; וחטיבת פנים, הכוללת שיפוצים ועבודות משלימות לבתי חולים, בתי ספר, מכללות ועוד. שתי החברות רווחיות, מעסיקות ביחד כ-470 עובדים, ויש להן צבר הזמנות מצרפי של למעלה מ-1.2 מיליארד שקל. 

מנכ"ל אלקטרה דויטשר ציין היום כי "לאחר תקופה ארוכה ולימוד מעמיק של שוק קבלנות הביצוע בניו יורק, זיהינו כאן פוטנציאל עסקי משמעותי עבור קבוצת אלקטרה. אנו רוכשים כיום שתי חברות ותיקות, בעלות מוניטין והיכרות רבה עם השוק המקומי, וצופים כי רכישתן תתרום תרומה חיובית משמעותית לאלקטרה כבר במהלך 2019".

אלקטרה, שבשליטת קבוצת אלקו של האחים דניאל ומיכאל (מייקי) זלקינד, היא אחת מהקבוצות הקבלניות הבולטות בישראל, ופועלת בכמה מגזרי פעילות - פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל ובחו"ל, שירות והחזקה, פיתוח והקמת נדל"ן וזכיינות. מניית אלקטרה נסחרה היום בעלייה קלה. בשלוש השנים האחרונות הכפילה החברה את שוויה לכ-3 מיליארד שקל.

אלקטרה נדל"ן מוכרת בניין משרדים בגרמניה בהפסד

במקביל לדיווח של אלקטרה, דיווחה החברה האחות אלקטרה נדל"ן (שתי החברות נמצאות בשליטת אלקו של משפחת זלקינד) על מימוש של בניין משרדים בעיר שוורין בגרמניה ב-24.5 מיליון אירו (כ-105 מיליון שקל). כתוצאה מהעסקה תרשום החברה הפסד לאחר מס בסך של 2.9 מיליון אירו (כ-12 מיליון שקל) בדוחות הרבעון הרביעי.

כל הבניין, בשטח של 15,535 מ"ר, מושכר כיום לחברת ביטוח הבריאות הגרמנית AOK. החברה תיהנה עם השלמת העסקה, הכפופה לתנאים מתלים שונים וצפויה במהלך הרבעון הראשון של 2019, מתזרים מזומנים חופשי של כ-13.7 מיליון אירו (כ-58 מיליון שקל), אותו היא מייעדת להרחבת פעילותה בתחום מקבצי הדיור בארה"ב.

מניית אלקטרה נדל"ן רשמה היום עלייה של 3%, ובסך הכל בשנה האחרונה הוסיפה לערכה כ-50%, לשווי חברה של כ-600 מיליון שקל.