הרבה יותר מחינוך: אלונה ברקת מודה - "אנחנו כרגע לא מספיק טובים"

וגם: יו"ר תאגיד המחזור נחמה רונן, הודיעה על רצונה לפרוש

אלונה ברקת / צילום: תמר מצפי
אלונה ברקת / צילום: תמר מצפי

כנס דב לאוטמן למדיניות החינוך נערך אתמול, זו הפעם הרביעית, בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה. מדובר בפורום משותף לקרן לאוטמן, האוניברסיטה הפתוחה, ארגון יוצאי מרכז אירופה ועיריית רעננה, העוסק ב"אתגרי החינוך לשותפות ולדמוקרטיה בישראל". 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, אמר בכנס כי "הייתי רוצה לאחל לנו שבעתיד נראה חברי כנסת חרדים מהקואליציה, מתווכחים עם חברי כנסת חרדים מהאופוזיציה, פשוט כי הם חלוקים על הדרך. אני חושב שגם אם אנחנו עוד לא שם, התהליכים החברתיים והכלכליים בהם אנו עוסקים היום יביאו אותנו לשם. שעת הכושר לביסוסה של השותפות הישראלית הזאת כבר קיימת, במערכת הכלכלית והחברתית ובתקווה בעתיד, גם במערכת הפוליטית". ריבלין ביקש "בחירות הוגנות ונקיות. נקיות מהסתה, נקיות מניצול לרעה".

בכנס השתתפה גם אלונה ברקת, בעלי הפועל באר שבע. ברקת הגיעה לכנס למחרת התבוסה למכבי תל אביב. "כנראה שלא תהיה אליפות השנה", היא אמרה, "צריך להודות שאנחנו כרגע לא מספיק טובים וחובה עלינו לעבוד קשה כדי למצוא פתרונות ולהיראות קצת יותר טוב. מה שיפה בכדורגל שהוא גשר בין דתות למדינות. בורכנו בכך שיש לנו קפטן ערבי מוסלמי וישראלי ואנו גאים בכך. לפני כשנה וחצי התארחתי באו"ם בנושא ה-BDS בזמן ששיחקנו באירופה. אמרתי להם שלא הבנתי על מה הם מפגינים, הרי אצלנו משחקים נוצרים, מוסלמים ויהודים שמשחקים יחד בגאווה".

עוד נכחו: נעם לאוטמן, יו"ר קרן לאוטמן; לני מילוא, מנהלת פורום דב לאוטמן; יעל נאמן, מנהלת קרן דב לאוטמן; שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך; פרופ' מימי איזנשטדט, נשיאת האוניברסיטה הפתוחה; מית שטרייט, מנכ"ל האוניברסיטה; אשת העסקים רעיה שטראוס; גבי אשכנזי; דוד בועז, יו"ר נשיאות ארגון יוצאי מרכז אירופה; חיים ברוידא ראש עיריית רעננה; ואחרים.

גבי אשכנזי, עמית שטרייט / צילום: נעם לאוטמן
 גבי אשכנזי, עמית שטרייט / צילום: נעם לאוטמן

חיממו מנוע: מדוע הועלה רכב מוטורי למשרדי Fiverr בתל אביב

חברת פייבר ישראל (Fiverr) המפתחת זירת מסחר להצעת שירותים לפרילנסרים, אירחה השבוע במשרדיה את בתל אביב, את אירוע ההשקה לליגת המרוצים המוטורים G1 Series של Griiip לשנת 2019 ואת סיכומי שנת 2018, כנותנת החסות הראשית של הליגה.

במקום הוצג רכב הפורמולה הישראלי הראשון אותו מפתח, Griiip, הסטארט-אפ המוטורי - רכב G1 שמשקלו 390 קילו. הוא עצמו הועלה באמצעות מנוף למשרדי החברה. בנוסף, הוצגה גם הקבוצה הישראלית שתתחרה השנה בליגה. עוד נמסר, כי השנה יתקיים שילוב של מרוצים אמיתיים ומרוצים וירטואליים. כנותנת החסות, פייבר מספקת לנהגים את שירותיה תוך מתן דגש על הנראות השיווקית.

במהלך האירוע סיפר מיכה קאופמן, מנכ"ל ומייסד פייבר, על ההיכרות עם יזמי Griiip - תמיר פלצ'ינסקי וגיל זכאי. חוץ מהם הגיעו להתרשם: גלי ארנון, סמנכ"לית השיווק; דורי (אבידור) רגב, מעצב רכב ומרצה לעיצוב רכב בבצלאל ואחרים. נציגי Griiip הכריזו במקום כי הם מחפשים את הכוכב הגדול הבא בספורט המוטורי הישראלי. 

עם הפנים קדימה: יו"ר תאגיד המחזור נחמה רונן, הודיעה על רצונה לפרוש

לאחר 15 שנה בתפקיד, יו"ר תאגיד המחזור אל"ה (איסוף למען הסביבה), נחמה רונן, הודיעה על רצונה לסיים את כהונתה . לצד פעילותה באל"ה, רונן היא יו"ר פעילה של קבוצת ממן ומשמשת כדירקטורית בחברת תמר פטרוליום. לפני שבועיים, הודיעה על רצונה לסיים תפקידה בחברת הנדלןADO בה שימשה כדירקטורית מאז 2015.

תאגיד המחזור, הנמצא בבעלות חברות המשקאות, עוסק באיסוף ומחזור מיכלי פיקדון ומיכלים משפחתיים מאז 2001 ופועל ללא מטרות רווח. בתקופתה של רונן נפרסו ברחבי ישראל 24 אלף מחזוריות ובשנה האחרונה נאספו כ-1.2 מיליארד מיכלי שתייה, גדולים וקטנים. החברה מעסיקה כ-130 עובדים בשני מפעלי עיבוד באשדוד ובקרית אתא, תחנות עירוניות והנהלה.

"כל ילד בגיל הגן יודע היום שאת הבקבוקים משליכים למחזוריות. אל"ה הוא בראש ובראשונה ארגון מקיים שהוביל מהפכה בהתנהגות היומיומית שלנו כצרכנים ועל כך אני גאה", אמרה רונן.

"פרישתי נובעת מתחושת מיצוי לאחר 15 שנים עשירות בעשייה ובהתמודדות יומיומית בתחום מאתגר, חדש יחסית בישראל אשר הוכנס בו סדר תוך כדי תנועה. אני נפרדת מהתפקיד בתחושת סיפוק אדיר וגאווה. פניי עכשיו קדימה לתפקידים מרתקים חדשים".

רונן היא בעלת תואר שני במנהל ציבורי ובוגרת קורס למנהלים בכירים בלונדון ביזנס סקול. בעברה שימשה כמנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה וכיהנה כחברת כנסת מטעם מפלגת המרכז. ב-2016, על רקע מגבלות חוק הריכוזיות, פרשה מרצון מתפקידה כדירקטורית בבנק הפועלים.

נחמה רונן / צילום: איל יצהר
 נחמה רונן / צילום: איל יצהר