Cathworks קיבלה אישור FDA למוצר הדמיה ללב

המוצר מספק הדמיה המאפשרת הכוונה של מכשירים זעיר פולשניים לטיפול בלב • בניסוי שערכה החברה, נמצא המוצר יעיל ומדוייק כמו החלופה הפושלנית המובילה בשוק, אך בטוח יותר, וחסכוני יותר בזמן ומאמץ של הרופא

פרופ' רן קורנובסקי. סמנכ"ל הטכנולוגיה של קתוורקס / צילום: איל יצהר
פרופ' רן קורנובסקי. סמנכ"ל הטכנולוגיה של קתוורקס / צילום: איל יצהר

חברת Cathworks (קתוורקס), המפתחת טכנולוגיה לא פולשנית להדמיה של עורקים בדרך אל הלב בזמן צנתור, הודיעה על קבלת אישור FDA למוצר המוביל שלה, FFRAngio. מוצר זה מספק הדמיה המאפשרת הכוונה של מכשירים זעיר פולשניים לטיפול בלב. הוא משתמש בהדמיית הרנטגן שממילא מבוצעת בפרוצדורות הללו, ומחליף פרוצדורות פולשניות יותר שנועדו להביא אל הרופא את אותו המידע. בניסוי שערכה החברה, נמצא המוצר יעיל ומדוייק כמו החלופה הפושלנית המובילה בשוק, אך בטוח יותר, וחסכוני יותר בזמן ומאמץ של הרופא. הניסוי נערך בכ-380 חולים.

באוקטובר האחרון גייסה החברה 15.8 מיליון דולר בהובלת המשקיעים טריוונצ'רס וקווארק וונצ'ר. בין משקיעי החברה נמצאים גם Planven Investments, פונטיפקס,  Biostar Ventures ו-Corundum Open Innovation.

קתוורקס הוקמה בשנת 2013. היא נוסדה על ידי גיא לביא, אשר שימש על לפני שנה כמנכ"ל החברה והיום הוא משמש כנשיאה, יחד עם ד"ר יפעת לביא, המשמשת כסמנכ"ל הטכנולוגיה של החברה ופרופ' רן קורנובסקי, יו"ר התחום הקרדיולוגי בבית החולים רבין. בראיון שנערך לאחר הגיוס, אמר גיא לביא כי בכוונת החברה לשלב בעתיד במוצר שלה יכולות בינה מלאכותית, ולהתרחב לתחומים נוספים מלבד צנתור.

לפני כשנה, על רקע ההיערכות לכניסה לשוק האמריקאי, מינתה החברה למנכ"ל את ג'ים קורבט, אשר מילא בעבר תפקידים בחברות כגון באקסטר ובוסטון סיינטיפיק. עם קבלת האישור אמר קורבט כי: "אישור ה-FDA שקיבל המוצר הוא אבן דרך משמעותית עבור התחום ומערכת הבריאות. זהו מוצר לא פולשני ראשון מסוגו שקיבל את אישור השיווק, לאחר ניסוי קליני שהדגים את יכולת הניבוי באמצעות המוצר במקרים שונים, כולל מקרים מורכבים".

פרופ' קורנובסקי אמר כי: "כאשר התחלנו בשיתוף הפעולה להקמת קת'וורקס לפני שש שנים, רצינו לתת מענה לדילמה אמיתית שבה קרדיולוגים נתקלים. הם ידעו שמיפוי כמו זה שמאפשר המוצר שלנו יכול להוביל להחלטות טיפול טובות יותר, אבל הבדיקה הקיימת בשוק היא יקרה, יש בה סיכונים והיא דורשת זמן נוסף מעבר לפרוצדוקה של הצנתור. זה מה שמונע את האימוץ שלה בכל הניתוחים בהם היא יכולה להועיל. אנחנו מאמינים כי השגנו את מטרתנו לספק לרופאים מידע אובייקטיבי חשוב לקבלת החלטותיהם, מבלי להוסיף סיכון ולהאריך את הפרוצדורה".