דיווח בארה"ב: בכירים בחיזבאללה נפצעו בתקיפה הישראלית בסוריה

המגזין "ניוזוויק" מדווח מפי גורם במשרד ההגנה האמריקני כי במהלך התקיפה אתמול בדמשק נפגעו כמה בכירים בארגון • על פי הדיווחים, אותם מפקדים היו בדרכם לעלות על טיסה לאיראן, כשהחלה התקיפה • בין המטרות היו מאגרי תחמושת ובהם אמצעי לחימה איראניים

עשן מיתמר מעל שמי סוריה, אתמול בלילה / צילום: רויטרס
עשן מיתמר מעל שמי סוריה, אתמול בלילה / צילום: רויטרס

כמה בכירי חיזבאללה נפגעו בתקיפה הישראלית בדמשק אמש (ג') - כך אמרו בכירים במשרד ההגנה של ארצות הברית למגזין האמריקני "ניוזוויק". על פי הגורמים, חיל האוויר הישראלי תקף דקות ספורות לאחר שהבכירים עלו על מטוס שהיה מתוכנן להמריא לאיראן. מהדיווחים עולה כי מטרות התקיפה היו מחסני נשק של מיליציות פרו-איראניות, ובהם נשק מונחה GPS משנת 2017, שנחשב לאחד מאמצעי הלחימה המתקדמים ביותר המצוי בידי צבא איראן וחיזבאללה.

צבא סוריה אישר כי מחסן נשק הותקף אמש, וכן שלושה מחייליו נפצעו. "מערכות ההגנה שלנו פעלו נגד טילים עוינים ששוגרו ממטוסי קרב ישראליים מעל שמי לבנון, ויירטה את רובם טרם הגיעו ליעדם", אמר גורם צבאי.

דובר צה"ל אישר אמש כי טיל שוגר מסוריה לכיוון ישראל. עוד נמסר בהודעה כי מערכות הגנה אווירית הופעלו נגד טיל הנ"מ, וכי אין נזק ואין נפגעים. הודעת צה"ל הגיעה לאחר דיווח בתקשורת הסורית על תקיפת מטוסי חיל האוויר מחסני נשק של מיליציות פרו-איראניות ומטרות חיזבאללה באזור דמשק. סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה דיווחה כי התקיפות בוצעו מהמרחב האווירי של לבנון. אחרי גל התקיפות הראשון דיווחו בטלוויזיה הסורית כי מערכות ההגנה האוויריות החלו לפעול שוב, בגל שני של תקיפות.

באזור קיסריה דיווחו תושבים על פיצוץ חזק ועל שובל עשן שנראה באוויר. אתי, תושבת חדרה, סיפרה כי "נשמע פיצוץ אדיר שהרעיד את כל האוטו. הבטתי למעלה וראיתי הבזקי אש בשמיים. הייתי בטוחה שנפל פה טיל, זה היה מפחיד מאוד, לא דבר שרואים כל יום". מוריה מקיסריה סיפרה כי "הטיל, או מה שזה לא היה, עבר ממש מעלינו והוסיפה ש"עוד הורים בקיסריה דיווחו על רעש של פיצוץ עז".

התקיפות האוויריות החלו שבוע בלבד אחרי הודעת ארצות הברית על הנסיגה האמריקנית מסוריה, על אף כי גורמים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי המשמעות היא הפסקת התקיפות האוויריות במדינה. זאת, למרות הצהרתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל תמשיך לפעול נגד ההתבססות האיראנית בסוריה.