מנכ"ל מגדל מגיב להתפטרות שריג: "שיח שלילי שמעיב לכאורה על העובדים, המנהלים, הסוכנים והמבוטחים"

לידי "גלובס" הגיע מכתב שמנכ"ל הקבוצה, דורון ספיר, שלח היום לעובדי הקבוצה ולעובדים מולה, כשהוא משיב לטענות היו"ר המתפטר כי לא יכל להמשיך לשאת באחריות לכספים שהפקידו בידי מגדל כ-2.5 מיליון מבוטחים וחוסכים, כש"אני מנוע מלפעול למענם ולטובת החברה כנדרש"

דורון ספיר / צילום: איל יצהר
דורון ספיר / צילום: איל יצהר

יום לאחר שיו"ר מגדל ביטוח , פרופ' עודד שריג, התפטר תוך שהוא מטיח האשמות קשות על התנהלות החברה שבשליטתו של שלמה אליהו, נמשכת הסערה בקבוצת הביטוח שאיבדה אתמול 6.6% מערכה. לידי "גלובס" הגיע מכתב שמנכ"ל הקבוצה, דורון ספיר, שלח היום (ג') לעובדי הקבוצה ולסוכני הביטוח שעובדים מולה, ושבו הוא טוען "הפרסומים בתקשורת על התפטרותו של שריג יצרו שיח שלילי שמעיב לכאורה על העובדים, המנהלים, הסוכנים והמבוטחים", כשהוא משיב לטענות היו"ר המתפטר כי לא יכל להמשיך לשאת באחריות לכספים שהפקידו בידי מגדל כ-2.5 מיליון מבוטחים וחוסכים, כש"אני מנוע מלפעול למענם ולטובת החברה כנדרש".

שריג אף פירט במכתב ההתפטרות שלו כי לא יכל לפעול לטובת המבוטחים הרבים של מגדל ולטובת החברה, לטענתו, מאחר שהחברה פועלת משיקולים קצרי טווח תוך שטען עוד כי "בשל מבנה הבעלות של החברה ובשל הממשל התאגידי שנגזר ממנו, השינויים שקיוויתי שיחולו בחברה ובהתנהלות לא קרו". על כך משיב היום מנכ"ל מגדל, ספיר, כי "מגדל היא חברה איתנה, יציבה ובעלת ותק וניסיון של שנים בטיפול בטובתם של מבוטחי ישראל", תוך "שמירה חסרת פשרות על כספי המבוטחים והחוסכים".

ספיר גם מתייחס להאשמות של שריג כי לחברה אין תוכניות עבודה סדורות באומרו כי "תוכניות העבודה לשנת 2019 עליהן אנו עמלים בימים אלו, הן הזדמנות להמשך חיזוק ענפי העשייה המרכזיים של החברה, תוך הסתכלות קדימה לשנים הבאות".

גורמים אחרים בסביבת הקבוצה לא התייחסו לבערה במגדל בעדינות שכזו, וטענו כי "איפה היה שריג עד עכשיו? הוא היו"ר של החברה, ואילו בעל השליטה שלמה אליהו הוא "רק" דירקטור בחברת הביטוח (אליהו הינו יו"ר החברה האם מגדל אחזקות הציבורית ובעל השליטה בה, ר"ש). כלומר, איש לא עצר את שריג מלהוביל את החברה ואת הממשל התאגידי בה וליזום לחברה תוכניות עבודה. זה שהוא לא פעל כך ועתה מאשים מעיד בעיקר עליו", אמר הגורם.

שריג, שבעבר כיהן כממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, והוא היה זה שאישר לאליהו לרכוש את מגדל, מכהן כיו"ר מגדל ביטוח מאז אפריל השנה. זוהי הפעם השנייה שהוא עוזב את קבוצת מגדל-אליהו לאחר כמה חודשים בתפקיד. עזיבתו הנוכחית קרתה לאחר שאליהו ביקש להקים ועדה של חברי דירקטוריון שתפקח על התנהלות מגדל ביטוח, ובכך תהווה כמעין כביש עוקף לדירקטוריון מגדל ביטוח. התוכנית של אליהו להקמת ועדת הפיקוח האמורה לא צלח את הפיקוח על הביטוח, ואליהו חזר בו מכוונתו זו.

בעקבות ההתפטרות של שריג, ולאחר פרסום מכתב ההתפטרות החריג והתקיף שלו, ירדה מניית מגדל בשיעור חד בהרבה מזה של מתחרותיה. זה קרה בעיצומו של סנטימנט שלילי במיוחד שמשפיע בימים האחרונים על כל מניות הביטוח. כך, נכון לשעות הצהריים היום, בשלושת ימי המסחר הראשונים של שבוע זה איבדה מניית מגדל יותר מ-15% מהשווי שלה, כך שמתחילת דצמבר המניה השילה 26.5% מערכה. זאת לעומת ירידות של 9.4% עד 12.2% עד כה השבוע וירידות של 16.1% עד 22.6% אצל מתחרותיה העיקריות.