לראשונה: משאיות מתוצרת סין עולות על כבישי הארץ

חברת צ'יינה מוטורס מתחילה בייבוא משאיות קלות של תאגיד JAC הסיני לישראל • המחיר צפוי להיות "תחרותי באופן משמעותי מהמתחרים"

לוגו חברת JAC / צילום: רויטרס
לוגו חברת JAC / צילום: רויטרס

חברת צ'יינה מוטורס, יבואנית יוטונג, החלה בייבוא של משאיות קלות מתוצרת תאגיד JAC הסיני. המשאיות של JAC, מגיעות לישראל עם מנוע מתוצרת קאמינס, עומדות בתקנים האירופאים והותאמו לאקלים ולצרכים הישראליים. בשלב הראשון מגיעות משאיות במשקל כולל של 8.5 טון ו 7.5 טון שמיועדות להובלות בארגז פתוח או סגור. ג'אק היא אחת מיצרניות הרכב הגדולות בסין וישראל היא אחד השווקים הראשונים שהיא מייצאת אליו משאיות בגוש האירופאי, למעט טורקיה.

צ'יינה מוטורס ייבאה עד כה מסחריות גדולות מתוצרת SAIC הסינית אולם זו הפעם הראשונה, שמשאיות תובלה סיניות משווקות רשמית בישראל. החברה מסרה כי "מחיר המשאיות המיובאות יהיה תחרותי באופן משמעותי מהמתחרים בשוק והמשאיות צפויות להיות זמינות לרכישה ברבעון הראשון של 2019".

יצחק קויפמן, יו"ר ומנכ"ל צ'יינה מוטורס, ציין כי "ייבוא משאיות של JAC שהוא מותג מוביל בסין הינו צעד משמעותי נוסף וחשוב ומהווה פריצת דרך. אנו מאמינים שכפי שקרה בשוק האוטובוסים - כניסת משאיות של JAC תביא לירידה משמעותית בעלויות הלוגיסטיות בישראל כך שההוזלה תשפיע ישירות על כל בית בישראל. צ'יינה מוטורס תמשיך להכתיב סטנדרט חדש בישראל, טכנולוגיה ואיכות חסרת פשרות לצד מחיר אטרקטיבי."

צ'יינה מוטורס הוקמה בשנת 2009 והינה היבואנית הרשמית של חברת האוטובוסים הגדולה בעולם YUTONG, ומייצגת בישראל יצרנים נוספים, ביניהם SANY יצרנית הצמ"ה הגדולה בסין, CRRC יצרנית הרכבות הלאומית הסינית, מסחריות ומיניבוסים של MAXUS מבית SAIC ועוד. החברה היא בבעלות איש העסקים יצחק קויפמן ותאגיד EASTLINK LANKER הרוסי, שבסיסו בלונדון.