תמר זנדברג מורידה כפפות: "לפיד וגבאי חסרי עמוד שדרה"

"מרצ עם 10 מנדטים תשנה את סדר היום של ישראל", אמרה זנדברג בכנס בתל-אביב, שבו הציגה את היעדים של מפלגת מרצ •

תמר זנדברג בכנס הערב בתל אביב / צילום: אלעד מלכה
תמר זנדברג בכנס הערב בתל אביב / צילום: אלעד מלכה

יו״ר מרצ ח״כ תמר זנדברג הציגה היום באירוע קמפיין בתל-אביב את היעדים של מפלגת מרצ. לדבריה, המפלגה מכוונת להגיע לעשרה מנדטים והיא קראה לכל חברי הכנסת המאוכזבים מתפקוד יש עתיד והעבודה, יאיר לפיד ואבי גבאי, לנטוש את מפלגותיהם ולחבור למרצ.

״מרצ עם 10 מנדטים תשנה את סדר היום של ישראל״ אמרה זנדברג. זנדברג סקרה את המאבקים שמפלגתה הובילה: מאבקי השבת, ביטול חוק משכב זכר, מאבקים בהטרדות מיניות, פתיחת מעונות לנשים מוכות, המרצת ראש הממשלה רבין ז״ל לתהליך אוסלו, והפיכת נוסחת שתי המדינות לנוסחה קבועה. ״מרצ הפכה את הנושאים הללו מנושאי שוליים למיינסטרים״ היא אמרה.

לדבריה, הרבה יותר ישראלים מזדהים עם העמדות של המפלגה, ויותר ישראלים רוצים לחיות במדינה המיוצגת באמצעות הערכים של מרצ. ״האתגר שלנו הוא להפוך את ההזדהות הערכית הרחבה לתמיכה פוליטית״ .

עוד אמרה זנדברג שהקונספציה של הימין קרסה. ״הם עסוקים בלשים פלסטרים על הפצעים. בגדה המערבית רק הרשות הפלסטינית המושמצת מונעת התלקחות. לעזה שולחים מזוודות דולרים כדי לתחזק את הסטטוס קוו. הילדים בעוטף עזה הפכו לבני ערובה של מדינת ההתנחלויות, שלא מוכנה לדבר על פתרון קבע. ממשלת ישראל הפכה לממשלת ההתנחלויות. סמוטריץ', מוטי יוגב, שקד ובנט הם בעלי הבית שלה. את הפיגועים הם מנצלים כדי לבנות עוד התנחלויות. אבל צריך לומר את האמת: כדי להשיג ביטחון צריך לפנות את התנחלויות, ולא לבנות עוד״.

במהלך דבריה ביקרה זנדברג את ראשי המפלגות יש עתיד והעבודה, יאיר לפיד ואבי גבאי. ״לא ציפינו שהליכוד יתמוך בהצעתנו לביטול חוק יסוד הלאום. אבל תארו לכם כמה הופתענו לגלות שגם יש עתיד הצטרפו אליהם, וגם המחנה הציוני. אחרי כמה שעות הם התחרטו, וטוב שכך. אבל זו הייתה המחשה מצוינת מה קורה בלי מרצ".

״אבי גבאי ויאיר לפיד - חסרי עמוד שדרה - לאן הם גוררים את חברי הכנסת שלהם? אני קוראת לכל חברי הכנסת שנמאס להם לנשוך שפתיים במבוכה, שרוצים להילחם באמת על השלום ועל הדמוקרטיה - להצטרף ולחבור למרצ. זה האיחוד האמיתי שצריך לקרות. איחוד שמאל גדול".