רוצים להיות שכנים של מייגן והארי? מחירי הבתים בווינדזור עלו ב-30% בעשור האחרון

הדוכס והדוכסית מסאסקס עוברים לעיר שמחוץ ללונדון, שפופולרית בקרב משפחות צעירות, אך סובלת מרעש המטוסים של היתרו

מייגן מרקל והנסיך הארי / צילום: רויטרס
מייגן מרקל והנסיך הארי / צילום: רויטרס

הדוכס והדוכסית מסאסקס, הארי ומייגן, הודיעו כי יעברו בקרוב מלונדון לווינדזור, והגעתם לווינדזור תפנה את אור הזרקורים לעיר ההיסטורית ששוכנת על חוף הנהר תמזה, במרחק של יותר מ-35 ק"מ ממערב לבירת הממלכה המאוחדת. מחירי הנדל"ן בעיר הקטנה ספגו שורה של מהלומות עזות - החל מהעלאות מס וכלה בטלטלות פוליטיות.

ארמון בקינגהאם אישר שהדוכס והדוכסית יתגוררו בפרוגמור קוטג', נכס בן 10 חדרי שינה בנחלת המלכה אליזבת בווינדזור בקרבת טירת ווינדזור. הזוג מצפים להולדת תינוקם הראשון באביב, והם יגדלו את צאצאיהם באותה העיר שבה נערכה מסיבת הנישואים שלהם.

הארי ומייגן ייכנסו למסלול מוכר מאוד שבו הלכו אינספור משפחות צעירות שמחפשות מרחב גדול יותר וסגנון חיים פרובינציאלי ושקט. ג'ון קרול, מנהל סוכנות הנדל"ן הרדינגס אסטייט, מעריך כי כשישה מכל 10 בתים בווינדזור נמכרים לתושבי לונדון. התלהבותם של הלונדונים מהעיר מסבירה את חוזקה ההיסטורי כשוק לבתים משפחתיים.

סקר שערכה סאווילס העלה כי שוויו של בית בודד בקטגוריית "פריים" - הבתים שנכללים ב-25% העליונים של עסקאות הנדל"ן במונחי מחיר - עלה בקצת יותר מ-30% מ-1.06 מיליון דולר ב-2008 ל-1.4 מיליון דולר כיום. המחירים הגיעו לשיא של 1.42 מיליון דולר ב-2016, ונחלשו קלות במהלך 2017 ל-1.05 מיליון דולר, והתאוששו בשנה הנוכחית.

מחירן הממוצע של דירות פריים בווינדזור עומד על 506,216 דולר, לעומת 367,040 דולר ב-2007 - עלייה של 37.9% בעשר שנים. המחירים רשמו עלייה עקבית עד 2017, והגיעו לשיא של 588,530 דולר, אך ב-2018 נרשמה ירידה חדה של 13.9%.

הדירות נרכשו בדרך כלל בידי משקיעים, לדברי קרול, אך הביקוש נפגע מהחלטת הממשלה להטיל מס בלו נוסף על דירה שנייה ומביטול הטבות המס.

היצע הדירות החדשות חזק מכיוון שכמה בנייני משרדים בעיר הפכו לבנייני דירות. זה יצר רוויה צנועה בשוק נכסים אלה, והוריד את המחירים.

בית הספר איטון / צילום: shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
 בית הספר איטון / צילום: shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

האטרקטיביות של ווינדזור למשפחות נובע חלקית מהיצע החינוך בעיר. וינדזור קרובה לבית הספר המפורסם ביותר בבריטניה, איטון, שבו למדו הנסיכים ויליאם והארי, וכן לבית הספר American Community.

"השנה יש לנו כאן קונים בינלאומיים, בעיקר מדרום אפריקה ואמריקה, שהילדים שלהם לומדים באיטון קולג'", סיפרה ג'ו צ'דוויק, מנהלת משרד סטארט אנד פרקר'ס בווינדזור.

האזור המבוקש ביותר במרכז ווינדזור מכונה "משולש הזהב" - קובץ קטן של רחובות בקרבת שדרת לונג ווק המובילה לטירת ווינדזור, שבה נערכות גם תהלוכות מלכותיות, כולל מסע הכרכרה של הדוכס והדוכסית וסאסקס לאחר נישואיהם בחודש מאי השנה. האזור נמצא במרחק הליכה קצרה ממרכז העיר, וקרוב לפארק הגדול של וינדזור - כ-19,425 דונם של שטח פתוח שמשמש לעתים קרובות כרקע לתמונת המלכה על גב סוס.

הבתים במובלעת קטנה זו הם תמהיל של אדריכלות בסגנון ג'ורג'יאני, ריג'נסי וויקטוריאני. קרול מעריך שמחירם של בתים אלה גבוה בכ-5% משל בתים בשאר חלקי מרכז העיר. סאווילס מציעה כעת למכירה בית בן שלוש קומות וארבעה חדרי שינה שנשקף על הלונג ווק. הנכס, שעבר לאחרונה מודרניזציה, משתרע על כ-157 מ"ר וצפוי להימכר תמורת 1.84 מיליון דולר.

אזורים פופולריים אחרים הם סנט לנרד'ס היל, דרך פרטית באורך כ-1.5 קילומטר, שיוצאת ממרכז וינדזור. ניקולס בהנאם, מנהל מכירות בהמפטונס אינטרנשיונל, אמר שבתים בודדים אלה משנות ה-30 של המאה ה-20 נמכרים ב-570-630 דולר לרגל רבועה. כעת מציעה סוכנות הנדל"ן סטארט אנד פרקר למכירה בית מרשים בן כ-473 מ"ר עם חמישה חדרי שינה וארבעה חדרי אמבטיה ב-3.16 מיליון דולר.

מחירים לדוגמא, בתים בוינדזור
 מחירים לדוגמא, בתים בוינדזור

וינדזור שוכנת לחוף התמזה, ונוף לנהר מניב את מחירי הפרימיום הגבוהים ביותר. במרכז העיר תעלה דירה בת שני חדרי שינה על חוף הנהר עד 1,266 דולר לרגל רבועה. נכס דומה שאינו נשקף ישירות על התמזה יעלה קרוב ל-823 דולר לרגל רבועה.

סאווילס מציעה כעת למכירה דירה בת שלושה חדרי שינה ושלושה חדרי אמבטיה על חוף הנהר, שצפויה להימכר ב-1.68 מיליון דולר, או 1,087 דולר לרגל רבועה. הדירה אידיאלית לחובבי שיט סירות מכיוון שניתן לשכור מקום עגינה בחזית הבניין.

מה שהקונים אוהבים בווינזדור, בנוסף לקסמה ההיסטורי וליופיה, הוא תחושת הקהילה. "האנשים כאן מכירים את השכנים שלהם - מה שלא קורה בלונדון", אמר קנהאם. "אנשים אוהבים את סגנון החיים של לצאת עם המשפחה להליכה בלונג ווק. יש חנויות ומסעדות, מרחב פתוח, בתי ספר טובים, ויש כאן המון דברים לעשות עם ילדים".

יש גם חסרונות, בהם גדודי תיירים שחונקים חלקים ממרכז העיר בעונת הקיץ, וגם את הקרבה לנמל התעופה היתרו, שנמצא במרחק של 9.6 ק"מ. למרות שנמל התעופה נוח כשרוצים לצאת לחופשה ולנסיעות עבודה, רעש המטוסים מציף את וינדזור.

"מה שעלול לגרום לקיפאון בשוק בשנה הבאה זה אם המוכרים לא יהיו ריאליסטיים יותר לגבי מחירי הבתים. המנטליות בווינדזור נוטה להתבסס על ההנחה שאנחנו לונדון בזעיר אנפין והמחירים פשוט יעלו ויעלו כל שנה. זה לא נכון".