וול סטריט ננעלה בירידות חדות; השבוע הגרוע ביותר ב-10 שנים

מדד נאסד"ק נכנס לטריטוריה דובית • פריגו צוללת לאחר שדיווחה כי קיבלה דרישה לתשלום מס בהיקף של כ-1.9 מיליארד דולר משלטונות אירלנד • נייק מזנקת בעקבות הדוחות • הבורסות המובילות באירופה נסגרו בעליות קלות • המדדים המובילים בוול סטריט בדרכם לרשום את דצמבר הגרוע ביותר מאז 1931

סוחרים בוול סטריט / צילום: Brendan McDermid, רויטרס
סוחרים בוול סטריט / צילום: Brendan McDermid, רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים. 

 

23:00

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים חדות, ומדד דאו-ג'ונס  שאיבד כ-1.8%, מסכם את השבוע הגרוע ביותר שלו זה עשר שנים, עם ירידה של קרוב ל-7%. מדד S&P 500  ירד בכ-2%, ומדד נאסד"ק כללי  איבד 3%. מניית פריגו  נחתכה בכ-28%.

מחיר חבית נפט נחתך השבוע ב-11% ל-45.59 דולר - ורשם את הביצוע השבועי הגרוע ביותר זה שלוש שנים כמעט. 

21:00

הירידות בוול סטריט מתחזקות ומדד S&P 500 נמצא בירידה שבועית של 6%. מניות הטכנולוגיה מובילות את הירידות: פייסבוק מאבדת כ-5%, אפל יורדת ב-2% ואמזון.קום  צונחת בכ-5%.   

19:30 

המדדים בוול סטריט עברו להיסחר בירידות ששולחות את הדאו ג'ונס לירידה שבועית של 6%. מדד נאסד"ק נכנס לטריטוריה דובית לאחר שצלל ל-20% מתחת לשיא. 

19:00

הבורסות המובילות באירופה ננעלו בעליות קלות, לאחר שמחקו את הירידות שאפיינו את המסחר במשך רוב היום. עם זאת, מדד סטוקס אירופה 600  ירד ב-0.1%, עם מגמה מעורבת בין המגזרים. את המגמה השלילית הוביל מגזר הטכנולוגיה שאיבד 0.8%.

בוול סטריט עבר מדד S&P 500 לירידות.   

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות קלות במדדים, אולם המדדים בדרך לסכם את אחד השבועות הגרועים השנה, לאחר שאתמול (ה') רשמו הדאו ג'ונס והנאסד"ק שפל של יותר משנה, ואילו S&P 500 נסגר ברמתו הנמוכה ביותר מאז ספטמבר 2017.

המדדים בדרך לרשום את השבוע הגרוע ביותר זה 9 חודשים. S&P 500 והדאו בדרך לרשום את דצמבר הגרוע ביותר שלהם מאז ימי השפל הכלכלי הגדול ב-1931 עם ירידה של יותר מ-10% כל אחד. הדאו בדרך לרשום את החודש הגרוע ביותר שלו מאז 2009. 

מניית נייקי  מזנקת בכ-9% בעקבות דוחות רבעוניים טובים מהצפוי. 

מניית פריגו  צוללת בכ-20%.

באירופה נמשכות הירידות.

15:30

כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השלישי של 2018 בקצב שנתי של 3.4%, מעט פחות מהערכות קודמות, לאחר שהוצאות הצרכנים ונתוני היצוא עודכנו כלפי מטה. הגידול בתוצר המקומי הגולמי (תמ"ג), עודכן מטה מהערכה קודמת של 3.5%. 

עוד בזירת המאקרו: ההזמנות למוצרים בני-קיימא בארה"ב עלו ב-0.8% בחודש נובמבר. 

14:00

יום המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח בעליות קלות, לקראת פרסום מספר נתוני מאקרו חשובים לפני ואחרי פתיחת המסחר. באירופה רושמים המדדים המרכזיים ירידות קלות. 

היום יתפרסמו נתוני ההזמנות לסחורות בנות קיימא וההכנסה האישית ב-15:30 שעון ישראל ולאחר הפתיחה יפורסם מדד סנטימנט הצרכן לחודש ינואר. 

11:30

המסחר בבורסות אירופה עבר למגמה מעורבת, לאחר ירידות קלות בפתיחה. באסיה הסתיים המסחר במגמה מעורבת ואילו בבורסות של ארה"ב צפוי המסחר היום להיפתח בעליות קלות, לאחר ירידות חדות שנרשמו בשני ימי המסחר האחרונים.

מניית פריגו  רשמה אתמול ירידה של 2.5% בוול סטריט והיום צונחת עוד 8% במסחר המוקדם. זאת, לאחר שהחברה דיווחה כי קיבלה דרישה לתשלום מס בהיקף של כ-1.9 מיליארד דולר משלטונות אירלנד עבור שנת 2013. 

10:45

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח תוך ירידות קלות במדדי המניות, לאחר שאמש הסתיים המסחר בוול סטריט בירידות חדות. 

הנפט נסחר היום בעליות של כ-1% וחוזה "ברנט" עומד ברמה של 54.8 דולר לחבית.

בשבוע הבא יהיה שבוע מסחר מצומצם ביותר בשוקי המניות והמט״ח בעולם. בסין (בורסות שנגחאי ושנזן) שבוע המסחר יתנהל כולו כרגיל, וכך גם בישראל כמובן.

ביום שני הקרוב, 24 בדצמבר, ערב חג המולד, הבורסות בגרמניה, איטליה ועוד מדינות רבות יהיו סגורות, וכך גם הבורסה ביפן (שם יחגגו את יום הולדת הקיסר). בהונג קונג ובבורסות רבות אחרות יהיה ביום שני יום מסחר מקוצר. בארה״ב הבורסות יינעלו ב-20:00 (שעון ישראל). למחרת, יום ג׳ 25 בדצמבר, רוב הבורסות בעולם יהיו בחופש לרגל חג המולד, גם בארה״ב כמובן. באסיה בורסות הונג קונג והודו יהיו בחופש, אבל בורסות יפן וסין יפעלו כרגיל.

בבורסות רבות תימשך החופשה גם ביום ד׳ 26 בדצמבר (היום שאחרי חג המולד), ובהן בורסות בריטניה, אוסטרליה, קנדה, גרמניה, צרפת, איטליה והונג קונג. בארה״ב יהיה מסחר כרגיל.

 

10:00 

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת, לאחר יום של ירידות חדות בבורסות של ארה"ב. כלכלני ג'יי.פי.מורגן פרסמו היום סקירה עם נימה אופטימית על שוקי אסיה. "השנה נרשמו ירידות חדות בשוקי אסיה אולם אנחנו מעריכים שעכשיו זה הזמן לקנות מניות ובנות פוזיציות אסטרטגיות בשווקים אלה לטווח הארוך", נכתב בסקירה.

גם כלכלני מורגן סטנלי מעריכים כי לטווח הארוך  מומלץ להיכנס כיום לפוזיציות בשוקי המניות של אסיה, על רקע המכפילים הנמוכים. 

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו גם אתמול בירידות חדות, בדרכם לרשום את חודש דצמבר הגרוע ביותר בשווקים מאז שנת 1931, וזאת בהמשך לירידות שנרשמו שלשום לאחר הודעת הריבית של הפד.

יו"ר הפד פאואל העלה את הריבית והוריד את התוואי ל-2 העלאות ב-2019 לעומת 3 בתחזית הקודמת. נראה כי בשוק ציפו להורדת הצפי להעלאה אחת בשנה הבאה, ובשוק מתמחרים ציפיות שונות מאלו של הפד. ברקע: דיווח לפיו הנשיא טראמפ לא יחתום על חקיקה שתמנע השבתה חלקית של הממשלה בשבת, מבלי לספק מימון למחסום פיזי בגבול ארה"ב ומקסיקו.