הרצוג: "לקחתי תפקיד כדי למנוע פילוג היסטורי בעם היהודי"

במסגרת ועידת ישראל לעסקים של "גלובס", ערכה הכתבת טל שניידר ריאיון אישי עם יו"ר הסוכנות יצחק הרצוג על יזמות בשלל שפות

יצחק הרצוג/ צילום: תמר מצפי
יצחק הרצוג/ צילום: תמר מצפי

במסגרת ועידת ישראל לעסקים של "גלובס", ערכה הכתבת טל שניידר ריאיון אישי עם יו"ר הסוכנות יצחק הרצוג על יזמות בשלל שפות.

חזרת מרוסיה. איך היה שם?

פגשתי ביום שני את שר החוץ הרוסי, סרגיי לברור. השיחה היתה מאוד חשובה והוא נתן הצהרה חשובה בנוגע לתיאום הביטחוני. הוא התייחס למנהרות החיזבאללה ושהיא הקדימה את ההודעה האמריקאית על הוצאת הכוחות מרוסיה. בהודעה שלוט הוא היה מאוד נבון ואמר שהאינטרס הביטחוני של ישראל הוא משהו שצריך להתייחס אליו. הרוסים מאותתים שחוזרים למצב של עסקים כרגיל.

אתה משלב את התפקיד הקודם אבל נסעת לשם כיו"ר הסוכנות.

יש לנו פעילות ענפה בהרבה מדינות וברוסיה שבה יש מיליון וחצי יהודים. יש התעוררות יהודשית מרשימה והיינו לנו אירועים לכך.

איך היחס של היהדות שם לישראל?

לקחתי תפקיד כדי למנוע פילוג היסטורי בעם היהודי, פילוג שאני קורה לו בין ירושלים לבבל. אבל נפש יהודי הומייה ותפקידנו לעשות הכול כדי להרגיע את המתחים. כל מי שמדבר על התפוצות צריך לדבר גם על מעשים.

האם יש לסכנות גם תוכנית שמביאה עולים כיזמים?

ודאי. חברת מסע מביא לבוא 14 אלף יהודים בשנה שיכולים לעבוד פה בכל מקום וחברת ITC שמביאה יהודים. ישראל מעניינת מאוד ויש כל כך הרבה אתגרים שמניעים אנשים ובוודאי כשזה נוגע לסוגיות כמו הייטק אז יש לישראל מה להציע. ויש כאן פוטנציאל עצום. ב-2018 בוא לישראל 30 אלף עולים חדשים.

אתה מתגעגע לכנסת?

לא באמת יצאתי מהפוליטיקה. יש פוליטיקה יהודית גדולה וכשנעשתה אלי הפנייה לקחת את התפקיד אז ראיתי את החשיבות הגדולה. אבל אני ממשיך להיות ב'קשר עם הפוליטיקה הישראלית וראיתי את הוויכוח סביב ההסדרה בעזה, שבה אני תומך. וגם אמרתי ללברוב שחמאס לא יכול לקבל הסדרה בעזה ולתקוף ביהודה ושומרון.

מתגעגע לחבריך במפלגת העבודה?

אין לי שום שמחה לאיד. מפלגת העבודה חשובה והיסטורית. חשבתי שהתרבות השלטונית צריכה להשתנות. התחברתי עם ציפי לבני כדי להקים את המחנה הציוני וגם ניסית ללכת לממשלת אחדות. עכשיו אני נותנת גיבוי מלא ליו"ר הנוכחי כי השינוי צריך לבוא מהמרכז. השינוי לא יבוא מהקצוות.

אתה מציע להביא את בני גנץ?

אני לא נותן עצות. לבני גנץ יש משקל גדול וצריך לשלב ידיים.