סכסוכי עובדים ממשיכים להעיק על הבינלאומי, ועכשיו עובדי המיחשוב

עובדי מתף לא ייתנו שירות לסניפומטים של הבינלאומי • חדשות טובות מכיוון חברת הדירוג מעלות S&P

סמדר ברבר צדיק / צילום: תמר מצפי
סמדר ברבר צדיק / צילום: תמר מצפי

לאחר שפתר את הסכסוך עם עובדי בנק אוצר החייל, בדרך להשלמת מיזוגו בקבוצה האם, הנהלת הבנק הבינלאומי מוצאת עצמה בעיצומו של עימות עם עובדי מתף, חברת המחשוב של קבוצת הבנק הבינלאומי.

"עובדי חברת מתף מחריפים את העיצומים: לא יינתן שירות לכספומטים בסניפים", נמסר היום (ה') מהוועד, שם מוסיפים כי "העיצומים יוחרפו גם בשבוע הבא ועשויים להגיע לכדי שביתה כללית. בוועד מוחים על הסחבת שנוקטת הנהלת החברה במו"מ שנמשך שנה וחצי ועל התעקשותה שלא לתת תוספת שכר ותנאים כלכליים ראויים לעובדים".

במסגרת העיצומים החדשים שהוכרזו היום, "החל מהיום לא ייתנו העובדים שירותים לסניפומטים בסניפים. המשמעות היא שהלקוחות שיתקלו בתקלה בסניפומט לא יטופלו. בנוסף לא מבצעים העובדים עבודות הקשורות לפרויקטים שונים של פיתוח בחברה, לא מפיצים עדכוני מוצרי תוכנה ואבטחת מידע, אינם משתפים פעולה עם ספקים וגורמי חוץ ואינם מבצעים עבודות הקשורות בהגדלת זכרון במחשב", מסרו העובדים שמאוגדים בהסתדרות תוך שציינו כי "אתמול החריף הועד את העיצומים והורה לעובדים לא לבצע עבודות הקשורות בהיערכות הבנק לסוף השנה האזרחית".

עוד הם אומרים כי "עיצומים אלה מתווספים כבר לעיצומים הקיימים כמו: הימנעות מטיפול בתקלות לאחר שעות העבודה והימנעות מטיפול במיזוג עם בנק אוצר החייל", ושישנו "זעם" בגין "מכתב ההפחדה שהוציאה ההנהלה לעובדי החברה ובו היא מאיימת במרומז בפיטורים על עובדים ששובתים".
מנגד, מהנהלת הבנק נמסר כי ״עובדי מתף התאגדו וההנהלה כיבדה כמובן התאגדות זו והחלה איתם מיידית במו״מ על הסכם עבודה ראשוני שמטבעו מו״מ שנמשך זמן ארוך", תוך שבהודעת ההנהלה נמסר בנוסף כי "הוועד מעלה דרישות לא הגיוניות שלא ניתן להסכים להם וזאת במיוחד לאור העובדה שכבר כיום שכרם גבוה מחברות דומות בענף. ההנהלה ממשיכה לקיים מו״מ ומציעה הצעות הוגנות והגיוניות אך חברי הועד מסרבים ומתבצרים בדרישות חסרות תקדים. אנו מקווים שהמו״מ יעלה תוצאות והסכסוך יסתיים לטובת כולם. לגבי הסניפומטים נציין כי תחזוקתם השוטפת של המכשירים אינה מבוצעת על ידי עובדי מתף ולכן השרות ימשך כסידרו״, נמסר מהבנק.

דירוג החוב משתפר וצפוי לשתפר עוד

מבחינת הבינלאומי יש גם חדשות טובות היום. חברת הדירוג מעלות S & P העלתה היום את אופק הדירוג של הבנק הבינלאומי לחיובי והותירה את דרוג הבנק AA+. במקביל יועלה מיידית דירוג סדרות ה-CoCo של הבנק מ A + ל AA-. שיפור התחזית מלמד על כך שבכוונת חברת הדירוג, אם המצב לא ישתנה לרעה, לשפר את דירוג החוב של הקבוצה לרמה הגבוהה ביותר בעתיד הנראה לעין.

בבינלאומי מתגאים בכך שנימוקי העלאה של מעלות גורסים כי "אנו סבורים כי הפרופיל הפיננסי של הבנק ממשיך להתחזק בזכות הגישה המידתית כלפי נטילת סיכונים, תיק אשראי מאוזן יותר, איכות נכסים טובה ושיפור מתמשך ביעילות התפעולית ובריווחיות", כשהם הוסיפו כי מיזוג אוצר החייל לתוך הבינלאומי יחזק את "הנוכחות הגוברת של הבנק במגזר הקימעונאי".