בר און: "מישהו צריך לקחת אחריות על סדר היום"

כך אמרה הערב יו"ר גלובס אלונה בר און בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" • "אנחנו אמורים לתעדף את המציאות ולתווך אותה בשקיפות"

"במאה ה-19 נפוליאון המציא אוכל זול, שאמור היה להחזיק את החיילים שלו פעילים ואקטיביים, היה חשוב שיילחמו טוב ויהיו שקטים ולא היה אכפת אם זה בריא. היום קוראים לזה שומן טראנס. באתרים של קופות החולים מפורט מדוע זו חומר רע שיוצא מתעשיית המזון בארה״ב, לארץ זה עוד לא הגיע אבל אני מקווה שזה יקרה. למה אני מספרת על זה? כי חיפשתי מילה שתתאר משהו אחר. פייק ניוז הוא שקר גמור, משהו שמנסה להרעיל מישהו" - כך אמרה הערב (ד') יו"ר "גלובס", אלונה בר און, בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס". "כמו פרופילים מזויפים בבוטים. שומן טראנס לצורך העניין זה משהו אחר. אנחנו הולכים כמו תעשיית המזון לעיתונאות אחראית. בסרט של וודי אלון שנקרא 'ימי הרדיו', ניזונים תקשורתית מהרדיו ומספרים על ילדה בשם סאלי שנפלה לבור. מנסים לחלץ אותה ובסופו של הסיפור כולם שמחים שהיא חוזרת הביתה אבל משפחתו של וודי אלן נספתה בשואה והם לא ידעו מזה. קצת דומה לפרשת הנערים בתאילנד, סיפור אנושי, קורע לב, מרתק, אבל קרו עוד דברים במדינה בזמן הזה".

"אירוע אחר היה בשנת 2000 כשעופרה חזה נפטרה", המשיכה בר און. "השער של ידיעות אחרונות באותו היום הפנה לכותרות היום האחרות בעמוד האחרון והיא הייתה על העמוד הראשי כולו. היו עוד ניוזים שנדחקו לעמוד האחרון - זה לא פייק ניוז אבל זה שומן טראנס. לפני שנה אירחתי אתכם פעם ראשונה בוועידת "גלובס" וסיפרתי על ערכי התוכן ששותפתי ענת אגמון ואני ניסחנו והבטחנו שניישם אותם. הערך הראשון היה לפעול בשקיפות, הערך השני הוא גילוי מלא. ערכים נוספים מגון דעות מגזרים ואינטרסים, כבוד וסובלנות ו'ידידותיות עסקית'. פרסמנו בחודש ספטמבר את נוהל חזקת החפות. לא רואים בגלובס תמונות משפילות של עצורים מעבר לאירוע עצמו. זו רגולציה עצמית. הצפת בעיות ועוולות, לקיחת אחריות על סדר היום ועיתונות 'פתרנית'. אנחנו מדברים על נושא של ישראל 2048, נושא שלא מטופל מספיק אם יש ממשלות קצרות טווח והמגזר העסקי זקוק לתכניות ארוכות טווח, הרגשנו שזה התפקיד שלנו בעיתונות. רואים את התפקיד שלנו בלאתר דברים שאיש לא אישר אבל הם פתאום קרו ולחזור אל הנושא שוב ושוב עד שבתקווה הוא גם יתוקן.

"מישהו צריך לקחת אחריות על סדר היום, לא כל דבר שווה לכל דבר, אנחנו אמורים לתעדף את המציאות ולתווך אותה בשקיפות וזה שומן טראנס. עצמם השימוש במילה שחיתות שחיתות שחיתות לא שותה הרבה שמפניה ורודה ולא שטה בצוללות, האם המילה הזו יכולה לשמש אותו דבר כל הזמן? אלו שאלות שעוד לא פתרנו אותן אבל אנחנו מתכוונים לטפל בהן. מנפוליאון ודרך סמי בורקס ושומן טראנס ועד מסעדת OCD, שזה המטבח הכי שקוף בארץ. רואים את הג׳וקים במטבח כזה אז חייבים לנקות אותו היטב. אנחנו לא יכולים לעשות את זה לבד עושים משהו למען כולנו וצריכים אתכם איתנו, לשלם לנו על מנויים, לפרסם אצלנו, ולבוא לוועידות שלנו. משהו טוב קורא ב'גלובס', והמשך יבוא".