מחליטים השראה
אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים/ צילום: איל יצהר

"ישראל צמחה בקצב מהיר מהממוצע, אולם יש מי נותר מאחור"

אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים/ צילום: איל יצהר
כך אמר מנכ"ל בנק הפועלים אריק פינטו בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" ● במסגרת סקירה שהעביר על מצב המשק המקומי הוא התייחס בין השאר לגל ההתייקרויות, לפערים ולאפליה בין הקבוצות השונות ולשינויים שעוברים על המגזר הבנקאי
23.06.2019 | אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים

בנאומו בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" התייחס מנכ"ל בנק הפועלים, אריק פינטו למצב המשק והכלכלה הישראלית והעלה מגוון נקודות וסוגיות.

לדברי פינטו, "ישראל צמחה השנה בקצב מהיר מהממוצע, מצב התעסוקה במשק הולך ומשתפר, שיעור האבטלה ירד לרמה של 4% ושיעור ההשתתפות בכוח העבודה דומה לאלה של המדינות המפותחות. יותר ויותר עובדים ואוכלוסיות לוקחות חלק במעגל התעסוקה ונהנות מהצמיחה המדוברת". אולם באותה נשימה הוא הוסיף כי יש קבוצות שאינן משתייכות לכוח העבודה מטעמים שונים ואלו נסמכות על קצבאות, וכך כל מי שזקוק לתמיכה נותר מאחור בפער הולך וגדל. בהקשר לכך, שיבח פינטו את משרד האוצר ושר האוצר על ניסיונותיו לצמצם פערים ולהביא למוביליות חברתית.

"ישראל צמחה בקצב מהיר מהממוצע, אולם יש מי נותר מאחור"

עוד סוגיות אליהן התייחס בנאומו: הפערים העצומים בזכויות הפנסיוניות בין הדורות ובין קבוצות אותם כינה "בלתי נסבלים" והוסיף כי "היקף האוכלוסייה בגיל השלישי הולך וגדל ויש לטפל בסוגייה ברמה משקית, על מנת לשמור על אוכלוסייה בריאה ומאוזנת בכדי ליצור הזדמנויות שוות לדורות הבאים".


על גל ההתייקרויות במשק, כפי שבא לידי ביטוי לאחרונה, אמר מנכ"ל הפועלים: "אנו עדים לתופעה של מודעות צרכנית גוברת ונכונות של הציבור לצאת למאבקים ולרחוב על מנת לפעול לשינוי המצב". לדבריו, המגזר העסקי חייב להתייחס לכך, עסק שיפעל בהגינות, ייהנה משיווק ואווירה ציבורית חיובית שעשויים להיות מתורגמים גם לשורה תחתונה טובה יותר.

בהמשך נאומו התייחס פינטו למצב התשתיות בישראל והתשתיות בתחבורה הציבורית בפרט ("צריך לעשות הרבה הרבה יותר"; "ניידות חברתית תורמת להגדלת התוצר והפריון); לאפליה תעסוקתית ("אי אפשר לדבר על שוויון הזדמנויות וצמיחה מכלילה בלי לדבר על שוויון מגדרי ועל קידום נשים בשוק העבודה"). עוד אמר כי יש לדאוג גם לגיוון בסוגי האוכלוסייה, מכל המגזרים וגם בעלי מוגבלויות, שהיקפי העסקתם נמוכים הרבה יותר מדי.

על עולם הבנקאות אמר כי "הוא משתנה בקצב שלפני עשור היינו חושבים שהוא בגדר בלתי אפשרי". לדבריו, "הבנקים נדרשים להתמודד עם אתגרי המציאות המשתנה ולהישאר גורם פיננסי משמעותי בחיי הלקוח, ולשם כך הם צריכים לתת ערך מוסף ולהתפתח לתחומים שנותנים מעטפת כוללת ותועלת ללקוחות". פינטו הוסיף בהתייחסו לרגולציה הפיננסית כי "הממשלה לא יכולה להעמיד עוד ועוד רמזורים, תמרורים ומכשולים בצמתים החשובים ביותר של הפעילות הכלכלית - ואלה, חברים, הם הבנקים".


כתבות נוספות:
איל וולדמן/צילום: איל יצהר

"המשאב הכי חשוב כיום הוא נתונים, צריך להבין מה לעשות איתם"

איל וולדמן, נשיא ומנכ"ל מלאנוקס

ירון יצהרי/ צילום: יוסי זמיר

לרפואה אין גבולות: השת"פ הייחודי להקמת מחלקה קרדיולוגית

ירון יצהרי, מנכ"ל מדטרוניק ישראל

הרשמו לניוזלטר ישראל 2048
נרשמת בהצלחה לניוזלטר