לא יושבים בחושך: אל על חתמה על הסכם קוד שייר עם חברת התעופה של פולין

הסכם קוד שייר מאפשר לשתי חברות תעופה למכור מושבים בטיסות שמבצעות כל אחת מהחברות בקו משותף • הסכם הקוד שייר החדש יופעל החל מ-20 לדצמבר ויכלול את הטיסות המופעלות ע"י שתי חברות התעופה על המסלול בין ורשה לת"א

הסכם קוד שייר נוסף לאל על: החברה חתמה על הסכם עם חברת התעופה הלאומית של פולין, לוט איירליינס.

הסכם קוד שייר מאפשר לשתי חברות תעופה למכור מושבים בטיסות שמבצעות כל אחת מהחברות בקו משותף. כך למעשה תוכל אל על למכור כרטיסים בטיסת לוט לוורשה למשל.את מחירי הכרטיסים קובעת כל חברה בנפרד, כשהנוסע אמור לדעת מראש שמדובר בטיסת קוד שייר, בין היתר לאור 4 הספרות מהן מורכב מספר הטיסה.

הסכם הקוד שייר החדש יופעל החל מ-20 לדצמבר ויכלול את הטיסות המופעלות על-ידי שתי חברות התעופה על המסלול בין ורשה לתל-אביב. אל על תציג את הקוד שלה על טיסות המבוצעות על-ידי חברת לוט מקרקוב, ורוצלב, גדנסק, לובלין ורז'וב לתל-אביב.

בנוסף, אל על תפעיל את הקוד שלה בטיסות של לוט איירליינס מוורשה, על 5 מסלולים בינלאומיים כולל לבוב (אוקראינה), וילנה וקובנה (ליטא), ריגה (לטביה) וטאלין (אסטוניה). הטיסות ישווקו בקוד אל על (LY), כשהן מופעלות על-ידי חברת לוט איירליינס (LO) ולהיפך.

לאחרונה חתמה אל על על הסכם עם חברת ויאטנם איירליינס, והיא מחזיקה בהסכמים עם חברות תעופה שונות, בהן אמריקן איירליינס, קוואנטס, סוויס, איבריה, TAP, תאי איירוייז ועוד. הסכמים אלה חשובים במיוחד עבור אל על, שאינה חברה באף ברית תעופה דוגמת סטאר אליאנס (לופטהנזה/יונייטד) או וואן וורלד (בריטיש איירווייז/אמריקן איירליינס).

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, מסר: "הסכם זה מאפשר לאל על להרחיב את לוח הזמנים שאנו מציעים ללקוחותינו הנאמנים לפולין ולאזור כולו".

מנכ"ל לוט אירליינס, רפאל מילצ'רסקי, הוסיף כי ההסכם יאפשר לחברות "לשלב ידיים בכדי להשתמש בכל הסינרגיות הקיימות בין הקווים שלנו. בדרך זו נציע לנוסעים שלנו שירות רחב יותר, אשר יתרום משמעותית לפיתוח היחסים בין המדינות שלנו". 

חברת לוט איירליינס, שבסיס האם שלה (HUB) נמצא בוורשה, מטיסה כ-9 מיליון נוסעים בשנה ל-105 יעדים, כולל יעדים בארצות-הברית ובמזרח הרחוק.

מהלך אחר בו יצאה אל על לאחרונה מתייחס להגדלת מספר המושבים בטיסותיה לבנגקוק: החברה, היחידה המבצעת טיסות ישירות בקו מתל-אביב לבנגקוק בתאילנד הודיעה על החלפת המטוס שימש באותה בקו הזה: במקום בואינג 777-200 המסוגל לשאת 279 נוסעים, המטוס שישמש בקו הוא דגם הבואינג 747-400 שמסוגל לשאת 403 נוסעים.