רונה רמון נפטרה בגיל 54 לאחר מאבק במחלת הסרטן

רמון, שאיבדה את בעלה אילן בהתרסקות מעבורת החלל בשנת 2003 ואת בנה אסף בתאונת אימונים, עסקה בשנים האחרונות בפעילות מעוררת השראה לקידום וחינוך בני נוער

רונה רמון / צילום: באדיבות קרן רמון
רונה רמון / צילום: באדיבות קרן רמון

רונה רמון הלכה לעולמה לאחר מאבק במחלת הסרטן. רמון (54) הקדישה את חייה בשנים האחרונות לפעילות חברתית בתחומים של חינוך וקידום בני נוער. היא איבדה את בעלה אילן, האסטרונאוט הישראלי הראשון, בהתרסקות מעבורת החלל "קולומביה" בשנת 2003; ואת בנה סרן אסף רמון, שהמשיך את דרכו של אביו כטייס בחיל האוויר, בתאונת אימונים בשנת 2009.

רמון תיעלה את האסון האישי שפקד אותה לפעילות חברתית ענפה ומעוררת השראה. בעקבת מותם של בעלה ובנה ייסדה את "קרן רמון" ועסקה רבות בקידומם של בני נוער וילדים בכל רחבי ישראל, במה שהוגדר על-ידי קרן רמון כ"חזון למצוינות אקדמית, מנהיגות חברתית ותעוזה פורצת דרך". היא הרבתה להרצות בפורומים שונים בנושאים הקשורים להתמודדות עם אובדן, תוך שהיא סוחפת אחריה קהלים רבים בציבוריות הישראלית.

ביום העצמאות ה-68 למדינת ישראל נבחרה רמון להדליק משואה ואמרה: "אני, רונה רמון, בת לגילה וישראל, מראשוני עליית הנוער מטורקיה, מדליקה משואה זו לכבודם של אהובם אילן ואסף, שמהווים נר ומגדלור להגשמת חזוני, לכבודם של טייסי חיל האוויר לדורותיהם המגנים עלינו ממעל, לכבודם של אנשי החלל הפורצים גבולות למען האנושות, לכבוד ילדיי וכל הצעירים שגדלים מתוך אמונה באדם, אהבת המדינה ותקווה לשלום, ולכבוד המשפחות השכולות, לכבוד העושים למרות הכאב ויוצרים מתוך החושך".

בימים אלה נבנה נמל התעופה הבינלאומי תמנע - אילת ע"ש אילן ואסף רמון. לאחרונה הספיקה רמון להשתתף בטקס חנוכת שדה התעופה הבינלאומי הנבנה בערבה הדרומית, צפונה לבאר אורה, ואשר צפוי להחליף את נמל התעופה אילת ונמל התעופה עובדה במרץ 2019. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר היום (ב') כי "רעייתי שרה ואני מביעים צער עמוק על פטירתה של רונה רמון. רונה עמדה בגבורה לאחר נפילת בעלה אילן ובנה אסף - טייסינו הנערצים. היא נאבקה באותה גבורה במחלת הסרטן, שלצערנו הרב הכריעה אותה היום". 

רן לבנה, מנכ"ל קרן רמון, מסר: "בצער ובעצב שלא ניתנים לכמת במילים אנחנו נאלצים להודיע על לכתה של רונה רמון, שנפטרה היום בשלווה בביתה, מוקפת במשפחתה ובחברים קרובים.

"רונה נפטרה לאחר מאבק ממשך במחלה קשה. רונה היקרה הייתה אם לטל, יפתח, נועה וסרן אסף רמון רמון שהיה טייס בחיל האוויר הישראלי, אלמנתו של אלוף משנה אילן רמון - האסטרונאוט הישראלי הראשון.

"רונה לעולם לא חדלה ממאמציה להשפיע לטובה על החברה הישראלית ולהיות משמעותית עבור הסובבים אותה. היא הייתה אישה מעוררת השראה, שעזבה אותנו ביודעה שהמורשת שלה, של בנה ושל בעלה תישאר נוכחת בעשייה החינוכית הרחבה לה הייתה שותפה.

"רונה הייתה המייסדת והנשיאה של עמותת קרן רמון. היא יזמה והייתה שותפה לעשרות מיזמים חינוכיים וחברתיים, בשיתוף משרדי ממשלה ורשויות מקומיות. מיזמים שהשפיעו על עשרות אלפים מדי שנה. אנחנו כבר מתגעגעים לנוכחות המחבקת שלה".

פרטים על מועד טקס השכבה והשבעה יימסרו בהמשך.

מרשות שדות התעופה נמסר: "מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, ועובדי רשות שדות התעופה מרכינים ראשם עם היוודע הידיעה על פטירתה של רונה רמון ז"ל. עובדי רש"ת - ובעיקר אלה האמונים על הקמת נמל התעופה רמון ע"ש אילן ואסף רמון - זכו להכיר אישה מיוחדת ומרשימה ביותר, גיבורה בדרכה ובצניעותה.

"מאז פגישתנו בהנחת אבן-הפינה לנמל התעופה רמון, נקשרה רונה לפרויקט ייחודי זה המנציח את אסף ואילן ז"ל. בשנה האחרונה בהן נפגשנו ראיתי מקרוב את פועלה המרהיב בהנצחת בעלה אילן רמון ז"ל ובנה אסף ז"ל. לעולם אנצור בלבי את טקס הסרת הלוט מעל מבנה הטרמינל שבנמל. רגעים קסומים שבהן כבר ידעה שהמחלה הארורה מקננת בה.

"קיוויתי שבימים הקרובים בהם נפתח את השדה היא תזכה לראות נמל תעופה מרהיב הנושא בגאון את שמם של אילן ואסף, ואת אותם רגעים והדמעות ננצור יחד בליבנו". 

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, מסר: "יפתח, טל, נועה וכל משפחת רמון היקרה, צבא ההגנה לישראל מתאבל עמכם היום על לכתה של רונה, אישה חזקה שקמה מטרגדיה אישית, שהייתה לטרגדיה של עם ישראל כולו. גם במציאות בלתי אפשרית, רונה בחרה תמיד בחיים.  בחרה לא לעשות לביתה, לסייע לזולת ולתת מעצמה את המיטב והמרב, והפכה עד מהרה למודל לחיקוי לרבים. אילן ואסף ז"ל היו והינם מודל לעשייה, למצוינות ולהתנדבות - תמצית הישראליות במיטבה. פטירתה של רונה רמון בטרם עת היא אובדן אמיתי למשפחתה, לחבריה ולחברה הישראלית כולה. יהי זכרה ברוך".