חברת אבטחת ענן של יוצאי פורסקאוט גייסה 25 מיליון דולר

עבענן מאפשרת לחברות להפעיל מוצרי אבטחה שמיועדים לשרתים פיזיים (דוגמת אלה של צ'קפוינט, סימנטק ו-AVG) על גבי הענן • החברה, שלה כ-60 עובדים, גייסה עד כה 41 מיליון דולר • שווי הגיוס לא נמסר

סטארט-אפ אבטחת המידע בענן עבענן (Avanan) הודיע היום (ב') על השלמתו של גיוס הון בסבב B בהיקף של 25 מיליון דולר. בגיוס השתתפו המשקיעים הקיימים, הקרנות סטייג'וואן (StageOne Ventures), מאגמה (Magma Venture Partners) וגרינפילד (השלוחה הישראלית של קרן TPG). סבב הגיוס הקודם של עבענן נערך במאי 2016 וגיוס הסיד ביולי 2014, בסך-הכול גייסה החברה עד כה 41 מיליון דולר. על-פי הדיווחים, חלה עלייה משמעותית בהערכת השווי של החברה, אך הקרנות אינן מציינות את השווי לפיו היא הוערכה בסבב הגיוס הנוכחי.

עבענן הוקמה ב-2014 על-ידי גיל פרידריך, מנכ"ל החברה, רועי רותם, אבי זלוביץ’ ומייקל לנדאו, כולם היו בכירים בחברת אבטחת המידע פורסקאוט. לחברה משרדים בניו-יורק ובתל-אביב, והיא מעסיקה כ-60 עובדים, מחציתם בישראל. 

הטכנולוגיה של עבענן מאפשרת לחברות להפעיל על גבי הענן מערכות אבטחת מידע קיימות, שבמקורן פותחו לשימוש על שרתים פיזיים. כך למשל אפשר לאבטח מידע במערכת ענן כמו אופיס 365 של מיקרוסופט, G Suite של גוגל, Slack ועוד, מפני התקפות פישינג, נוזקות, זליגת מידע רגיש וסכנות נוספות באמצעות מערכות אבטחה של צ'קפוינט, סימנטק ו-AVG. הפלטפורמה של עבענן מאפשרת למשתמש לבחור בטכנולוגיות האבטחה המועדפות שלו על גבי כל מערכת מידע שהוא משתמש בה בענן.

טל סלובודקין, שותף בקרן סטייג'וואן אומר בשיחה עם "גלובס" כי עבענן צומחת בשנה האחרונה בקצב מהיר, והיקף המכירות שלה יביא אותה בקרוב לאיזון תפעולי. סלובדקין נמנע מלציין את היקף המכירות אך אמר כי הוא נמצא "במיליוני דולרים גבוהים", וכי החברה כמעט שמכפילה את היקף המכירות מדי חצי שנה. עוד אמר סלובדקין כי כדי שהיא תוכל להמשיך בקצב צמיחה מהיר היא תרחיב את מספר העובדים ותמשיך בהרחבת מעגל הלקוחות, שממילא גדל מ-100 ל-200 ברבעון האחרון: "אלה מספרים חריגים, אנחנו פעילים בתחום מספר שנים ואני מאוד אוהב את כל החברות בפורטפוליו הנרחב שלנו, אבל מה שעבענן עושים הוא חריג, והם עושים את כל זה עם פרופיל נמוך מאוד בישראל. 

"השקענו בחברה כבר ברמת הרעיון, התלהבנו מאוד מהם ומהיכולת האישית שלהם ומאוד אהבנו את הרעיון שלהם. הם בנו פלטפורמה שמאפשרת 'קלאודיפיקציה' לכל ספקי האבטחה בעולם, להפוך את הטכנולוגיה שלהם רלוונטית לסביבות ענן. זו פעולה מאוד מורכבת כי צריך להתממשק לכל סביבות הענן הקיימות ולספק ממשק מאוד נוח לכל הספקים. למעשה הם מציעים מעין מטריצה, שמאפשרת להריץ כל ספק על כל מפעיל ענן, מטריצה מדהימה, ואין דברים כאלה".

במהלך השנה האחרונה הגדילה עבענן את מספר לקוחותיה, וכיום היא מספקת הגנה ליותר ממיליון משתמשי קצה. בין לקוחותיה נמנות חברות פרטיות, אוניברסיטאות וארגונים ממשלתיים בסדרי גודל שונים, החל מחברות עם כמה עשרות משתמשים ועד חברות ברשימת הפורצ'ן 500 של החברות הגדולות בארצות הברית. עבענן מוכרת את מוצריה ישירות ודרך הסכמי הפצה עם כמה מהחברות הגדולות בעולם בתחום אבטחת המידע.

גיל פרידריך, מנכ"ל עבענן ומייסד שותף, אומר: "חברות המשתמשות בשירותי אימייל ושיתוף מבוססי ענן מגלות במהירות שהאקרים מצליחים לעקוף את האבטחה הבסיסית שהשרות מספק. לפני עבענן, הדרך היחידה של הארגון להוסיף להגנה שנותן ספק הענן הייתה לפנות לאחת מחברות אבטחת האימייל הוותיקות שניסו להתאים את שרות הפרוקסי שלהן לענן. עבענן פיתחה גישה שונה לחלוטין על-ידי חיבור ישיר לענן, אנחנו לא רק מותקנים במהירות ובקלות רבה יותר, אלא גם מזהים וחוסמים התקפות ששירותי אבטחה אחרים שמוגבלים רק לאימייל פשוט לא רואים. התוצאה היא הבדל של יום ולילה עבור הלקוח.

"השוק הוא שוק אדיר, אתה רואה חלק מזה בצמיחה במשמעותית שהחברה משיגה. כל ארגון שעובר לסביבת ענן בעצם מוותר על כל מערך האבטחה והביקורת שהיה לו קודם, וארגונים מבינים שזו עלולה להיות טעות ושהם זקוקים לטכנולוגיה של עבענן. התוצאה היא שכל ספקטרום החברות במשק הוא בפוטנציאל להיות לקוחות שלהם, מבנקים ועד לקוחות קטנים".

סלובודקין אומר כי החברה מתכוונת להגדיל משמעותית את היקף כוח-האדם: "הגיוס הזה יכול בעיקרון להחזיק את החברה לעד, אם היינו רוצים, אבל הכוונה היא להמשיך ללחוץ על הגז חזק ולגדול. יש תוכנית מוגדרת מאוד איך גדלים, מוביל אותה המנכ"ל גיל פרידריך שיושב בניו-יורק. הם עובדים מאוד חזק על ה'גו טו מרקט', יש להם ארגון מכירות וערוצי הפצה מאוד גדולים והמטרה היא לעשות גידול מאוד משמעותי בעולמות האלה".