הבורסות בוול סטריט ננעלו באדום בוהק: המדדים העיקריים ירדו מעל 2%, מדד הפחד זינק

מחיר הנפט הגולמי בארה"ב צנח 2.6% לשיא שלילי של 14 שבועות • המשקיעים בארה"ב חששו מפני העלאת ריבית נוספת של הפדרל ריזרב • אירופה ננעלה בירידות שערים, אסוס גררה את שאר מניות הביגוד לירידות • מדד הייצור של האמפייר סטייט נפל מעבר לצפוי

סוחר מודאג בוול סטריט
סוחר מודאג בוול סטריט

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום המסחר הראשון של השבוע בוול סטריט הסתיים בטריטוריה אדומה מאוד - כל המדדים העיקריים, נאסד"ק , S&P 500  ודאו ג'ונס  איבדו מעל 2%. 

S&P 500 הגיע לרמתו הנמוכה ביותר בשנת 2018.

אנליסטים מזהירים כי הדאו בדרך לביצועים הגרועים ביותר שלו מאז השפל הכלכלי הגדול של המאה הקודמת בארה"ב.

מדד הפחד (VIX ) זינק מעל 13%.

21:40

הירידות בוול סטריט מעמיקות בהובלת הנאסד"ק  שיורד 2.7%, אחריו S&P 500  יורד 2.3% ומדד הדאו ג'ונס  יורד 2.4%.

מחיר הנפט הגולמי בארה"ב צנח 2.6% לשיא שלילי של 14 שבועות, לרמת 49.88 דולר לחבית.

מניית גולדמן סאקס  ממשיכה לרדת בעקבות ההסתבכות של הבנקים עם הממשלה המלזית.

הפדרל ריזרב יקיים את ישיבת המדיניות האחרונה שלו לשנת 2018 ביום רביעי הקרוב והמשקיעים חוששים כי עלולה להיות העלאת ריבית נוספות בארה"ב לפני שהשנה תיגמר.

20:15

המסחר באירופה ננעל בירידות שערים בהובלת מדד קאק שאיבד 1.11% מערכו. גם מדדי הפוטסי  והדאקס  ירדו. המדד הכלל-אירופה סטוקס 600  ננעל בירידה של 1.14%.

ענקית ההלבשה אסוס התרסקה היום מעל 37% וגררה אחריה את שאר הקמעוניות בבריטניה, ביניהן מרקס אנד ספנסרס, נקסט ו-BooHoo.

הירידות מעמיקות בארה"ב, מדדי דאו ג'ונס  ו-S&P 500  יורדים 1% בעוד הנאסד"ק  יורד 0.9%.

מניית אמזון  יורדת 3.6%, מיקרוסופט  מאבדת מעל 1%.

הנשיא טראמפ צייץ ביקורת על כך שהפדרל ריזרב שוקל העלאת ריבית נוספת למרות שכל העולם בוער סביב אמריקה היציבה.

מניית גולדמן סאקס  יורדת לאחר שהרשויות במלזיה הגישו תביעה פלילית נגד הבנק

16:30

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסות וול סטריט נפתח בירידות, וזאת בצל החששות להאטה בצמיחה העולמית ולקראת הודעת הריבית של הפד ביום רביעי.

מדד הנאסד"ק מאבד 0.6% בפתיחה, הדאו ג'ונס יורד 0.9% ומדד S&P 500 מאבד 0.7%. 

לקראת הודעת הריבית של הפד הנשיא טראמפ שוב תקף את הבנק המרכזי כשצייץ בטוויטר: "זה מדהים כי עם דולר חזק מאוד כמעט ואין אינפלציה, העולם בחוץ מתפוצץ סביבנו, פריז בוערת, סין בדרך למטה, הפד עוד שוקל העלאת ריבית נוספת". 

15:50

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים בשעה זו בעד 0.5%, וזאת בהמשך לירידות החדות שנרשמו בסוף השבוע האחרון. החששות מפני האטה בצמיחה העולמית מעיבות על המסחר גם בבורסות אירופה, שם המדדים יורדים כעת בעד 0.5%.

לקראת הודעת הריבית של הפד ביום רביעי, נשיא ארה"ב טראמפ שוב תקף את המדיניות של הבנק המרכזי ואמר "אני לא מאמין שהפד עדיין שוקל להעלות ריבית". נציין כי ההסתברות בשוק עומדת על סיכוי של 73% להעלאת הריבית בהודעה האחרונה השנה. 

מדד הייצור של האמפייר סטייט הצביע על ירידה של 12.4 נקודות ל-10.9 נקודות בדצמבר, הרמה הנמוכה מזה כשנה. הכלכלנים צפו קריאה של 21 נקודות. ההזמנות החדשות נפלו ב-5.9 נקודות בחודש דצמבר והמשלוחים ירדו ב-7 נקודות ל-21 נקודות.

גוגל הודיעה על השקעה של מיליארד דולר בקמפוס החדש בניו יורק.

חברת ההנדסה ABB  השווצרית, מוכרת 80.1% מחטיבת האנרגיה היפנית היטאצ'י תמורת 11 מיליארד דולר. 

הרשויות במלזיה הגישו היום תביעה פלילית נגד גולדמן זאקס  גרופ ונגד שותף לשעבר של הבנק, בגין מעורבותם בשערוריה הפיננסית שבמרכזה ניצבת 1MDB, על פי הודעת התובע הכללי. גולדמן זאקס אינטרנשיונל, ושתי חברות-בת אסיאניות של הבנק, מואשמים בהשמטת מידע ובפרסום הצהרות כוזבות בקשר להנפקת אג"ח בינלאומיות של קרן ההשקעות הממשלתית 1Malaysia Development Bhd, או בשמה המקוצר 1MDB, בשנים 2012 ו-2013.

האירו מתחזק לאחר פרסום נתוני האינפלציה. שעור האינפלציה בגוש האירו ב-12 החודשים האחרונים עמד על 1.9%, לעומת נתון אוקטובר שעלה 2.2% בחישוב שנתי, ולעומת התחזיות ל-2%. בכך רמת האינפלציה מגיעה לרמה הנמוכה שנרשמה מאז חודש מאי.

יורוג'ן פארמה  הישראלית הודיעה על פתיחת תהליך הגשת בקשה לתרופה חדשה (NDA) למנהל המזון והתרופות של ארה"ב עבור UGN-101 (ג'ל מיטומיצין) להזלפה כטיפול בסרטן בדרגה נמוכה של דרכי השתן העליונות (LG UTUC). החברה מצפה להשלים את הגשת הבקשה עד אמצע שנת 2019, ואישור פוטנציאלי בשנת 2019.

טבע  הודיעה היום על תוצאות ראשוניות מניסוי בשלב 3b אשר בחן את היעילות והבטיחות של fremanezumab למניעת מיגרנה בבוגרים אשר חוו תגובות בלתי מספקות ל-4-2 אפשרויות טיפול מונע אחרות. במחקר, אשר מנה 838 מטופלים, מטופלים אשר טופלו עם fremanezumab חוו ירידה משמעותית במספר הימים הממוצע בחודש עם מיגרנה, לעומת פלצבו על פני תקופת הבחינה בת 12 שבועות, הן עבור המינון החודשי והרבעוני.

14:30

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בירידות על רקע החשש מהאטה בצמיחה העולמית. מדד הדאקס מאבד 0.47%, הקאק יורד 0.59% והפוטסי מאבד 0.49%. 

מניותיהן של חברות האופנה והסחר המקוון רושמות ירידות חדות, וזאת בהמשך לאזהרת רווח שפרסמה מוקדם יותר חברת המסחר המקוון של ביגוד והנעלה, אסוס הבריטית. מנייתה של אסוס צונחת כעת ב-40%. מנייתה של חברת NEXT  יורדת 8%, מניית מארקס אנד ספנסר  יורדת 4.6% ומניית Boohoo צונחת 19%. 

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק יורדים בעד 0.1%, וזאת לאחר הירידות החדות שנרשמו ביום שישי האחרון.

11:00

ירידות קלות באירופה: מדד הדאקס ללא שינוי מהותי, הקאק יורד 0.28% והפוטסי משיל 0.25%.

מנייתה של חברת המסחר המקוון אסוס נופלת בכ-40% בצל אזהרת רווח שסיפקה החברה על רקע החשש מהאטה.

לפי מקור שצוטט מעבר לים, הפקת הנפט מצד רוסיה הגיעה עד כה בחודש דצמבר לשיא כל הזמנים של 11.42 מיליון חביות ביום.

10:10

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח הבוקר בטריטוריה האדומה, כאשר הדאקס יורד 0.2% בפתיחה, הקאק ב-0.5% והפוטסי מאבד 0.2%. ברקע: בבריטניה סאגת הבקזיט נמשכת כאשר עולות קריאות למשאל עם נוסף.

בשעה זו בורסות אסיה נסחרות בעליות, כאשר הניקיי עולה 0.6%, שנחאי מטפסת ב-0.2%.

9:15

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בבורסות אירופה מאותתים על פתיחה חיובית. החוזים על מדד הדאקס עולים ב-0.3%, החוזים על מדד הקאק הצרפתי מטפסים בשיעור דומה. 

בסוף השבוע האחרון נרשמו ירידות חדות בניו יורק על רקע החששות סביב התמתנות הפעילות הגלובלית, ובעיקר התמתנות המסחר הקמעונאי והייצור התעשייתי בסין. 

6:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר במגמה חיובית. ניקיי , שנחאי , הנג סנג , קוספי  ו-ASX 200  עולים.

ביום שישי האחרון נסגרו מדדי וול סטריט בירידות חדות: מדד S&P 500 ירד 1.8%, נאסד"ק ירד 2.2% ודאו ג'ונס ירד 2%.  לראשונה מאז מארס 2016, ירדו כל שלושת מדדי המניות העיקריים בארה"ב אל טריטוריית התיקון, שמוגדרת כירידה של 10% לפחות מהשיא האחרון שלהם.  המסחר באירופה גם נסגר בירידות בשישי.

ההאטה הכלכלית בסין בחודש שעבר הייתה עמוקה מהצפוי. נתונים שפורסמו בבייג'ין ביום שישי הראו על ירידה בתפוקה התעשייתית בנובמבר, על רקע חולשה במגזרי הרכב והנדל"ן, עם הגידול החודשי הנמוך ביותר במכירות לצרכן ב-15 השנים האחרונות. דובר של לשכת הסטטיסטיקה הסינית מסר שהצמיחה הכלכלית תעמוד בכל זאת ביעד השנתי הרשמי ל-2018.

ג'ונסון אנד ג'ונסון  צנחה ב-10% ביום שישי, אחרי ש"רויטרס" דיוחה שהחברה ידעה במשך שנים שחלב התינוקות שלה מכיל לעיתים אסבסט.

הדולר מתחזק ב-0.07% לעומת הין היפני ונחלש ב-0.14% לעומת היואן הסיני.