תשואת האג"ח של חברת ההנדסה ברן נסקה לתשואת זבל של 34%

בתוך כך, החברה עדכנה הבוקר על הארכת תקופות הבלעדיות (בחצי שנה נוספת על מה שנקבע במקור) בנוגע לכמה פרויקטים שלה באפריקה, שעל מזכרי הבנות להקמתם חתמה בחודשים האחרונים, בהתאם לתנאים שסוכמו בהם עם החתימה

שוק בירידות / צילום: שאטרסטוק
שוק בירידות / צילום: שאטרסטוק

חברת ההנדסה והפרויקטים ברן  עדכנה הבוקר (א') על הארכת תקופות הבלעדיות (בחצי שנה נוספת על מה שנקבע במקור) בנוגע לכמה פרויקטים שלה באפריקה, שעל מזכרי הבנות להקמתם חתמה בחודשים האחרונים, בהתאם לתנאים שסוכמו בהם עם החתימה.

מדובר בשלושה פרויקטים לביצוע תשתיות בתחומי המים והפיתוח החקלאי, בהיקף מצטבר העשוי להגיע עד לכ-430 מיליון דולר, שלגביהם נחתמו מזכרי הבנות בחודש יולי האחרון, במקור על בסיס בלעדיות למשך שישה חודשים ממועד החתימה, שכעת הוארכה בחצי שנה נוספת, עד אמצע יולי 2017.

נוסף על כך, הוארכה תקופת הבלעדיות עד סוף יוני 2019 בנוגע למזכר הבנות שנחתם בחודש יוני האחרון להקמת 2,000 מערכות לשאיבת מים ותשתיות הובלה בחוף השנהב, בהיקף של 40-60 מיליון אירו, שבו נכלל סעיף בלעדיות דומה, עם אפשרות הארכה דומה.

כך או אחרת, ברן סובלת משחיקה ניכרת בערך מנייתה, ואחרי ירידה של כ-30% שהיא מציגה מתחילת השנה היא נסחרת קרוב לרמת השפל שלה, ומשקפת לחברה שבשליטת אלכסנדר נסיס והיו"ר מאיר דור שווי של פחות מ-60 מיליון שקל.

לצד הירידות החדות במניה, סדרת האג"ח של ברן (להמרה) הגיעה להיסחר ב"תשואת זבל" של כ-34%, המשקפת חשש כבד של המחזיקים מעתיד חובם, בהיקף של כ-75 מיליון שקל.

בדוחותיה האחרונים, שפורסמו בסוף חודש נובמבר, הפנו רואי החשבון של ברן את תשומת לב המשקיעים להערכות הנהלת החברה, "כי תוכל לפרוע את התחייבויותיה בשנתיים הקרובות, בהתבסס על התממשות ההנחות בתחזית תזרים המזומנים שלה".

למרות האופטימיות שמנסה ברן לשדר בדוחות, שם ציינה כי היא מציגה רבעון שביעי ברציפות עם שיפור עקבי בתוצאות ובחלק גדול מהמדדים, בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 הסתכמו רווחיה בפחות מ-3 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של 16 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2017.

עיקר פעילותה של ברן מתרכזת במתן שירותים ופתרונות הנדסיים וניהוליים ללקוחות, לצורך קידום וביצוע פרויקטים בתחומי התכנון ההנדסי, התקשורת, התחבורה, אנרגיה ופיתוח, טיפול במים ובאשפה והולכת מים, משלב התכנון עד מסירת הפרויקט ללקוח.