דיבור חזק: חברת ניתוח השיחות Chorus.ai גייסה 33 מיליון דולר

חברת ניתוח הדיבור האוטומטי הישראלית-אמריקאית הודיעה על סגירת סבב B של גיוס הון בהיקף 33 מיליון דולר בהובלת קרן Georgian Partners האמריקאית • הטכנולוגיה של Chorus.ai נועדה לאפשר לחברות לנתח שיחות מכירה טלפוניות ולהפיק מהן תובנות

ד"ר מיכה בריקסטון, מייסד ומנהל הפעילות בישראל / צילום: זובייר לורנס
ד"ר מיכה בריקסטון, מייסד ומנהל הפעילות בישראל / צילום: זובייר לורנס

חברת ניתוח הדיבור האוטומטי הישראלית-אמריקאית Chorus.ai הודיעה על סגירת סבב B של גיוס הון בהיקף 33 מיליון דולר בהובלת קרן Georgian Partners האמריקאית. בסבב הגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים, Redpoint Ventures ו- Emergence Capital . סיימון צ'ונג, שותף מנהל ב- Georgian Partners , יצטרף לדירקטוריון של Chorus.ai בעקבות הגיוס. סך הגיוסים של החברה עד כה מגיע ל-55 מיליון דולר.

הטכנולוגיה של Chorus.ai נועדה לאפשר לחברות לנתח שיחות מכירה טלפוניות ולהפיק מהן תובנות כמו איכות המכירה, בעיות שמתגלות בתהליך המכירה והמרכיבים שהביאו להצלחה של תהליך המכירה הטלפוני. הניתוח נעשה באמצעות הקלטה, תמלול וניתוח בינה מלאכותית של שיחות המכירה בזמן אמת.

ד"ר מיכה בריקסטון, נשיא ומנהל הפעילות בישראל, אומר בשיחה עם גלובס כי החברה צומחת בקצב מהיר והיקף המכירות גבוה ואולם הוא נמנע מלציין את היקף המכירות או הערכת השווי לפיו נעשה הגיוס: "אנחנו מעדיפים שלא לחלוק נתונים כלכליים כי זה לא בריא לחברה, אבל אני יכול לומר שסיבוב הגיוס היה מאוד בריא ומאוד טוב לחברה, והוא התבסס על הערכות שווי שוק יפות".

לדבריו טכנולוגיית הבינה המלאכותית של קורוס היא תחום חם מבחינת המשקיעים: "כמו שאומר אנדרו אנג, אחד מאושיות הבינה המלאכותית בעולם, הבינה המלאכותית היא החשמל החדש, כמו שהחשמל הביא למודרניזציה בתחילת המאה ה-20, ככה בתחום הבינה המלאכותית אנחנו בתחילתה של המהפיכה החדשה. היכולת של בינה מלאכותית להעצים בני אדם היא אדירה ותחום המכירות הוא אחד המקומות הכי כדאיים ליישם אותה כי כל שיפור של 1% בביצועים מביא ל-1% בהכנסות, כך שהיא נותנת ערך טוב לחברות".

טכנולוגיית הבינה המלאכותית שמפיקה המערכת מאפשרת לחברות לאימון והנחייה של נציגי המכירות בשיחות קריטיות כגון טיפול בהתנגדויות, מיצוב תחרותי ומשא ומתן על מחיר, וכן לקיצור הזמן הנדרש לאנשי מכירות חדשים להגיע לתפוקה מלאה מרגע כניסתם לתפקיד, ולהצפת תובנות המשקפות את סיכויי ההצלחה של עסקאות.

בריקסטון אומר כי הסכום שגוייס יאפשר לחברה להגדיל את הנוכחות שלה בשוק ואת היקף המכירות שלה, וכן להרחיב ולשפר את המוצר. "הטכנולוגיה שלנו כיום מבוססת, עמלנו עליה שנתיים לפחות כדי להביא אותה לרמה הנוכחית, הושקעו במוצר אלפי שעות של הבנה מה לקוחות רוצים והמטרה שלנו כעת היא להיות יותר אגרסיביים במכירות שלנו".

מרבית לקוחות החברה נמצאים בארה"ב בשל העובדה שהטכנולוגיה עובדת כיום באנגלית בלבד. בין לקוחות החברה החברות Adobe, Zoom, Qualtrics, Outreach ו- Procore . לדברי בריקסון, הלקוחות של החברה הן חברות שמוכרות שירותים ומוצרים בעסקאות בהיקפים גדולים. "אלה חברות שמוכרות בעשרות אלפי דולרים בעסקה.. אלה עסקאות שלוקחות לפעמים שבועות וחודשים כדי לסגור אותן, ומערבות חמשה-ששה אנשים מכל צד, שאחראים לעסקה. אלה עסקאות מורכבות שלהבין אותן זה לא פשוט, ולתובנות כאן יש ערך עצום". החברה טוענת כי הלקוחות מדווחים על גידול של עד 50% בהשגת יעדי המכירות ושל 30% בקצב הכשרת עובדים חדשים.

חברת קורוס הוקמה ב-2015 על ידי רועי רענני, המכהן כמנכ"ל החברה; ד"ר מיכה בריקסטון, נשיא ומנהל הפעילות בישראל; וראסל לוי סמנכ"ל הפיתוח. החברה מעסיקה כ-60 עובדים, כמחציתם במרכז הפיתוח בתל אביב והשאר במטה החברה בסן פרנסיסקו ובמשרד בבוסטון.