אמדוקס מספקת תחזית אופטימית לרווח ולהכנסות ב-3 השנים הקרובות

חברת הטכנולוגיה סיכמה את שנת הכספים 2018 עם הכנסות של 3.97 מיליארד דולר ורווח נקי Non-GAAP של 580 מיליון דולר - צמיחה של 2.8% ושל 6.1%, בהתאמה • באופנהיימר ממשיכים להמליץ על מניית אמדוקס ב"תשואת יתר" עם מחיר יעד של 77 דולר, שגבוה ב-28% מהמחיר הנוכחי

בניין אמדוקס / צילום: איל יצהר
בניין אמדוקס / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה אמדוקס  מצפה להמשיך ולצמוח בשיעור שנתי חד-ספרתי, ולהגדיל את הרווח למניה בשיעור מעט יותר גבוה מצמיחת ההכנסות - כך עולה מנתונים שמסרה החברה במסגרת יום משקיעים שערכה.

אמדוקס סיכמה את שנת הכספים 2018 (שהסתיימה בסוף ספטמבר) עם הכנסות של 3.97 מיליארד דולר ורווח נקי Non-GAAP של 4.03 דולר למניה (580 מיליון דולר בסך הכל) - צמיחה של 2.8% ושל 6.1%, בהתאמה. החברה כבר הודיעה בעבר שהיא מצפה לגידול של 1%-5% בהכנסות בשנת הכספים 2019, ולעלייה של 3%-7% ברווח הנקי למניה. כעת היא מעדכנת ששיעור הצמיחה השנתי הממוצע בשלוש השנים הקרובות (2019-2021) ינוע בין 2%-6%, וכי הרווח הנקי למניה על בסיס Non-GAAP יגדל בתקופה זו ב-4.5%-8.5% מדי שנה. זאת על בסיס אורגני, ללא הכללת רכישות אפשריות שאמדוקס תבצע בשנים אלה.

הערכות הצמיחה באמדוקס
 הערכות הצמיחה באמדוקס

אמדוקס, בניהולו של שוקי שפר, מספקת פתרונות ומערכות IT לחברות תקשורת ושוויה בנאסד"ק הוא 8.5 מיליארד דולר. במצגת שפורסמה ביום המשקיעים נכתב כי אסטרטגיית הצמיחה לשנים הקרובות כוללת מנועי צמיחה שהם בליבת העסקים - לדוגמה תמיכה בלקוחות שעוברים לרשתות דור 5 ול-NFV; כמו כן האסטרטגיה כוללת התרחבות גיאוגרפית וזכייה בפרויקטים חדשים באירופה, באפריקה, בדרום-מזרח אסיה ובאמריקה הלטינית והתרחבות כאינטגרטורית מעבר למוצרי החברה עצמה.

אמדוקס גם מתכננת להתרחב לתחומים משיקים ומציינת לדוגמה את תחומי האינטרנט של הדברים (IOT) והפרסום, והיא לא פוסלת ביצוע רכישות שיכניסו אותה לתעשיות חדשות (מעבר לתעשיית התקשורת - בעבר ניסתה החברה לחדור לשוק הפיננסי, אך לא הגיעה להישגים משמעותיים).

בתגובה לתחזיות החברה, האנליסטים שאול אייל ויו קאנינגהם מאופנהיימר ממשיכים להמליץ על מניית אמדוקס ב"תשואת יתר" עם מחיר יעד של 77 דולר, שגבוה ב-28% מהמחיר הנוכחי. להערכתם החברה אמורה ליהנות ממספר מנועי צמיחה של שוק התקשורת, כולל המעבר לתקשורת דיגיטלית, הדור החמישי, טלוויזיה בתשלום ועוד. שינויים אלו יובילו לדבריהם להגדלת הביקושים לפתרונות של אמדוקס. במקביל הם צופים שאמדוקס תהנה מתהליך הקונסולידציה בענף (בקרב לקוחותיה). להערכת האנליסטים, העלאת הדיבידנד הרבעוני מ-25 ל-28.5 סנט, המשקף תשואה שנתית של 1.9%, תוביל להחזר של 600 מיליון דולר לבעלי המניות ב-2019.