פינוי-בינוי ביהוד: מנרב תהרוס 76 דירות ישנות ותקים 300 דירות חדשות

מדובר בתוכנית שהוגשה לוועדה המקומית, שחלה על בניינים ישנים ברחוב ויצמן 48-52 במרכז העיר • עד כה חתמו על הסכמה לביצוע הפרויקט 80% מבעלי הדירות במתחם

אברהם קוזניצקי, בעל השליטה במנרב / צילום: איל יצהר
אברהם קוזניצקי, בעל השליטה במנרב / צילום: איל יצהר

חברת מנרב פרויקטים  בשליטת אברהם קוזניצקי דווחה הבוקר (ה') כי היא מקמת תוכנית לפינוי-בינוי ביהוד להקמת 300 יחידות דיור. מדובר בבניינים ישנים הממוקמים ברחוב ויצמן 48-52 במרכז יהוד, שבהם 76 דירות.

במסגרת התוכנית שהוגשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה יהוד, ייהרסו הדירות הישנות, ויוקמו במקומן 300 דירות חדשות. מדובר במקדם כלכלי של 3.9 דירות חדשות במקום כל דירה ישנה.

נכון למועד זה מדווחת מנרב כי נחתמו הסכמים עד 61 מבעלי הדירות הקיימות, המהווים כ-80% מכלל בעלי הזכויות במתחם, ובכוונת החברה לפעול להחתמת כלל הדיירים וכן לאישור התב"ע בסמכות הוועדה המחוזית.

אדריכל התוכנית הוא משרד בר לוי דיין אדריכלים. את מנרב מייצג עו"ד חגי אדורם, ואת הדיירים עו"ד דורון אריאל.

במנרב מעריכים כי עלות ההשקעה הצפויה בפרויקט היא כ-317 מיליון שקל, והיקף ההכנסות הצפוי ממכירת הדירות הוא כ-377 מיליון שקל.

בעיר יהוד קודמו ומומשו מספר פרויקטים של פינוי-בינוי, בהם פרויקט גדול שהקימה חברת אאורה השקעות במתחם הגנים התלויים; וכן פרויקטים נוספים שהקימו החברות ים סוף, אזורים, מצלאוי ואפריקה מגורים.

דרור קוזניצקי, מנכ"ל מנרב פרויקטים, מסר: "החברה רואה בתחום הפינוי-בינוי כתחום אסטרטגי שמאפשר ליזום פרויקטים איכותיים באזורי ביקוש במרכז הארץ , תוך ניהול סיכונים וללא השקעה מהותית במרכיב הקרקע במועד העסקה. החברה נמצאת כיום בשלבים שונים של תכנון להקמת כ-1,700 יחידות דיור במסגרת התחדשות עירונית".