Tribe | בלעדי

אסם-נסטלה מוכרת את פעילות החומוס והסלטים בארה"ב

ל"גלובס" נודע כי חברת לייק-וויו פארמס רוכשת מנסטלה את חברת הסלטים המצוננים שנרכשה על-ידה ב-2008 • הרוכשת צפויה לקלוט את 85 עובדי החברה בארה"ב • אסם תשמור על פעילות בינלאומית באירופה באמצעות המותג טבעול ועם יצוא מוצריה לארה"ב

הצעד האסטרטגי הראשון בכהונתו של מנכ"ל אסם-נסטלה החדש אבי בן אסאייג: יציאה מפעילות החומוס והסלטים המצוננים בארה"ב. ל"גלובס" נודע כי חברת לייק-וויו פארמס (Lakeview Farms) האמריקאית רוכשת מאסם-נסטלה את פעילות החומוס והסלטים המצוננים שלה בארה"ב שפועלת תחת חברת טרייב (Tribe).

היקף העסקה אינו ידוע, אך מדובר בפעילות שבה השקיעה אסם, לפי הערכות, עשרות מיליוני דולרים. הרוכשת צפויה לקלוט את 85 עובדי החברה בארה"ב.

למרות היציאה מארה"ב, אסם-נסטלה תמשיך בפעילות בינלאומית. ככל הידוע, החברה תשמור על פעילותה באירופה באמצעות טבעול אירופה שפרוסה ב-12 מדינות, וזאת לצד יצוא מוצריה בעיקר לשוק הכשר הארה"ב.

אסם-נסטלה רכשה ב-2008 את פעילות חברת Tribe מתוך כוונה להרחיב את פעילותה בארה"ב בתחום הסלטים המצוננים הים-תיכוניים. ב-2015 עמד נתח השוק שלה בקטגוריה על כ-7.5%. בסמיכות זמנים רכשה הקבוצה גם את פעילות חברת פודטק שפעלה בארה"ב בתחום תחליפי הבשר המצוננים תחת המותג Patch Veggie. לפני כ-3 שנים החליטה הנהלת אסם להפסיק את הפעילות אשר הייתה הפסדית.

אסם-נסטלה תמשיך לפעול בארה"ב עם יצוא של מוצרי אסם ומוצרים אחרים, בעיקר לשוק הכשר ולשוק המקצועי אך גם לרשתות המזון בארה"ב. ההפצה בארה"ב של מוצרים אלה נעשית באמצעות החברה-הבת אסם USA, בעיקר באמצעות מפיצים חיצוניים. בנוסף למוצרי הקבוצה, אסם USA מפיצה בארה"ב, בעיקר לשוק הכשר, גם מוצרים של יצרנים ישראלים אחרים, בעיקר תחת המותג אסם, שהעיקריים שבהם כוללים את "אם החיטה", "מנעמים", "קוסקוס מזון" ו"קיבוץ עינת". כמו כן, אסם USA מפיצה מוצרים של יצרנים לא ישראלים, לרבות קפה ואבקת שוקו כשרים לפסח של נסטלה.

הרוכשת, לייק-וויו פארמס, היא משווקת ויצרנית של מוצרי מזון בקירור, ביניהם קינוחים, ממרחים וסלטים של פירות ים. מדובר בחברה האמריקאית שמשרדיה ממוקמים במסצ'וסטס. לפי Lakeview Farms, המכירות השנתיות קטגוריית החומוס בארה"ב נאמדת בכ-800 מיליון דולר.

בימים אלה פועלת בישראל אסם-נסטלה על-מנת למכור את חטיבת החמוצים שלה, "בית השיטה". כמו כן, היא פועלת לשלב את חטיבת הגלידות שלה בישראל במיזוג הגלובלי של גלידות נסטלה עם פרונרי (50% ממנה בבעלות נסטלה).