שמולי: צאו להפגין; גפני: לא ניתן לחברות מסחריות לנצל את המצב

לאחר ההודעה על כך ששר האוצר יכנס ועדה חדשה להתמודדות עם גל ההתייקרויות במשק, רבים בזירה הפוליטית מיהרו להגיב

ח"כ איציק שמולי / צילום: תמר מצפי
ח"כ איציק שמולי / צילום: תמר מצפי

לאחר ההודעה על כך ששר האוצר משה כחלון יכנס ועדה חדשה להתמודדות עם גל ההתייקרויות במשק, רבים בזירה הפוליטית מיהרו להגיב. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר היום (ד') כי הממשלה קבעה במדיניותה ובהחלטותיה להפחית את יוקר המחיה, והכנסת וכן ועדת הכספים יפעלו ויעקבו אחר יישום ההחלטה בפועל, בעיקר לאור עליית המחירים הצפויה בתחומים שונים כדוגמת החשמל ומוצרי צריכה.

לדברי גפני, "לא נאפשר שחברות מסחריות מרכזיות וגופים שונים ינצלו את המצב כדי להעלות מחירים ללא סבירות וללא הצדקה. ועדת הכספים תוודא את יישום ההחלטות שהתקבלו בממשלה שמטרתן להוזיל את יוקר המחיה לציבור".

אך יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, הזהיר מפני הקמת ועדה נוספת. לדבריו "היו מספיק ועדות, הציבור לא יקנה את הבלוף באמת? עוד ועדה? זה הפתרון שלכם ליוקר המחיה? נראה לכם הגיוני שהקשישים יחכו לתוצאות הוועדה בשביל להפעיל רדיאטור בחורף? צריך אומץ להתנגד כשמגיע מתווה גז מושחת שמעלה את מחירי החשמל, צריך החלטות ומעשים ולא יחסי ציבור. אפשר להילחם ביוקר המחיה".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) קרא היום לציבור לצאת להפגין נגד הממשלה. לדבריו, "שילוב מסוכן של מדיניות כושלת ומתווה גז מושחת הביאו לגל המטורף של עליות המחירים. במקום להתכנס עכשיו לישיבת ממשלה דחופה ולדון בפתרונות למשבר שייתן בומבה אדירה בפרצופם של אזרחי ישראל - מה עושים שם? מתאבדים על 'חוק גדעון סער' ומקימים ועדה. הגיע הזמן לגרום להם לחשב מסלול מחדש. בואו!"

במקביל לקריאה של שמולי, החלו פעילים חברתיים להתארגן ולקרוא להפגנות נגד יוקר המחיה ביום שישי הקרוב. למחאה החדשה יש כבר שם - "מחאת האפודים הצהובים", תוך שאיבת השראה מן ההפגנות בצרפת.