נאוויטס פטרוליום פרסמה דוח משאבים מעודכן לתגלית שננדואה; יחידת ההשתתפות מזנקת בכ-15%

נאוויטס דיווחה על עלייה של 37% בהיקף המשאבים המותנים בפרויקט שנדדואה, מכ-204 מיליון חביות לכ-281 מיליון חביות נפט • חלקה של נאוויטס עומד על כ-65 מיליון חביות

גדעון תדמור / צילום: נאוויטס
גדעון תדמור / צילום: נאוויטס

יחידת ההשתתפות של נאוויטס פטרוליום  זינקה היום (ד') בכ-15% במחזור גבוה במהלך המסחר בבורסה. זאת לאחר שהחברה, שקיימה היום כנס משקיעים, פרסמה הבוקר דוח משאבים מעודכן של פרויקט שננדואה (Shenandoah) בארה"ב בו היא מחזיקה ב-23.1%.

נאוויטס דיווחה על עלייה של 37% בהיקף המשאבים המותנים (C2) בשנדדואה (צפון ודרום) מכ-204 מיליון חביות לכ-281 מיליון חביות נפט (חלקה של נאוויטס עומד על כ-65 מיליון חביות). להערכת נאוויטס והמפעיל, תחילת ההפקה המסחרית בפרויקט צפויה במהלך שנת 2023, כאשר חלקה של נאוויטס בעלות הפיתוח יעמוד על כ-184 מיליון דולר.

הזכויות נרכשו ב-1.8 מיליון דולר בלבד

את הזכויות בתגלית שננדואה רכשה נאוויטס בחודש מרץ השנה בכ-1.8 מיליון דולר בלבד תוך שיתוף פעולה עם שתיים משותפותיה בפרויקט בקסקין - המפעילה LLOG, אחת מחברות הנפט הפרטיות הגדולות בארה"ב ומומחית בפיתוח נכסי נפט במים עמוקים, וקרן Blackstone.

אז הוערכה התגלית, בכ-100-150 מיליון חביות נפט (ב-3 זיכיונות), הממוקמים כ-155 מייל דרומית ללואיזיאנה, במפרץ מקסיקו, בעומק מים של כ-1,770 מטר. עד לשנת 2017 נקדחו בשטח התגלית 6 קידוחי אקספלורציה, הערכה ואימות, בהשקעה כוללת של כ-1.7 מיליארד דולר.

נאוויטס ושותפותיה בשננדואה ניצלו הליך פשיטת רגל של חברת האנרגיה קולבט, רכשו את הזכויות במחיר נמוך מאוד, ולאחר מכן הגישו תוכנית פיתוח מעודכנת למאגר. שננדואה ממוקמת צפונית מזרחית מפרויקט בקסקין, פרויקט הדגל הראשון של נאוויטס, הצפוי להתחיל בהפקת נפט בחודש יולי בשנה הבאה.

נאוויטס פטרוליום עוסקת באיתור ופיתוח נכסי נפט וגז בצפון אמריקה. כיום מחזיקה השותפות בנכסי נפט במפרץ מקסיקו ובקנדה, וחלקה בתגליות בהן היא מחזיקה עומד על 127 מיליון חביות נפט.

השותפות הוקמה בתחילת 2016 על ידי גדעון תדמור, שעמד במשך שנים ארוכות בראשות שותפויות החיפושים שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה. בקיץ 2017 הוא הצליח, לאחר לא מעט קשיים, להשלים שני מהלכי הנפקה של חוב והון בבורסה המקומית, ולגייס כ-530 מיליון שקל עבור פעילותה של השותפות. עיקר הסכום גויס באמצעות הנפקת אג"ח לטובת השקעה בפיתוח "בקסקין" (Buckskin) במפרץ מקסיקו המכיל יותר מ-500 מיליון חביות נפט (נאוויטס מחזיקה ב-7.5%).

המניה זינקה עם הנפט ופיתוח בקסקין

מאז שהחלה להיסחר בבורסה בסוף ספטמבר אשתקד ועד לתחילת אוקטובר השנה זינקה יחידת ההשתתפות ב-163%, בין השאר על רקע העלייה במחירי הנפט וההתקדמות בפיתוח בקסקין, אולם צניחת מחירי הנפט בחודשים אוקטובר ונובמבר הפילה את היחידה ביותר מ-30% מהשיא ועד סוף נובמבר. מאז התאוששה המניה וכיום עומד שוויה של השותפות בבורסה על כ-570 מיליון שקל - 137% מעל מחיר ההנפקה.

גדעון תדמור ציין היום כי "פרויקט בקסקין נמצא בסיום עבודות הפיתוח לקראת תחילת ההפקה בחודש יולי 2019. במקביל לבקסקין, נאוויטס יחד עם שותפיה מוציאה לדרך את פרויקט שננדואה, המהווה קפיצת מדרגה משמעותית וצפוי לתרום לשותפות ערך רב".