"חצי בן אדם": ועדת האתיקה לא מטילה סנקציה על ח"כ אורן חזן

ח"כ אורן חזן כינה את ח"כ אילן גילאון "חצי בן אדם", זאת לאחר שגילאון אמר לו: "עליך הייתי כותב את הגולם מפראג, אבל הוא הקדים את תקופתך" • ועדת האתיקה ציינה כי לאור ההתגרות המקדימה של גילאון ועם התנצלותו של חזן, היא החליטה הפעם שלא לנקוט סנקציה נגד השניים

ח"כ אורן חזן / צילום: איל יצהר
ח"כ אורן חזן / צילום: איל יצהר

באופן חריג ואולי אף תקדימי בכל הנוגע להתנהלותו של ח"כ אורן חזן (הליכוד), חברי ועדת האתיקה של הכנסת החליטו שלא להטיל על חזן סנקציה כלשהי בנוגע לדבריו כלפי ח"כ אילן גילאון כאשר כינה אותו "חצי בן אדם". חזן הגיש תלונה נגדית בנוגע לדבריו של גילאון, וגם תלונה זו נותרה ללא סנקציה.

ועדת האתיקה התחשבה באופי השיח שקדם לדברים בין גילאון לבין חזן, כאשר גילאון אמר לחזן: "עליך הייתי כותב את הגולם מפראג, אבל הוא הקדים את תקופתך".

מדובר בדיון במליאת הכנסת ביום 5 בנובמבר 2018 בנוגע לחוק נאמנות בתרבות של השרה מירי רגב. ועדת האתיקה של הכנסת, בראשות ח"כ יצחק וקנין (ש"ס), קיבלה לידיה קובלנות של אזרחים וגם פנייה מטעם נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, אברמי טורם. בנוסף קיבלה ועדת האתיקה גם פניות של אזרחים שהביעו את תמיכתם בח"כ חזן, בטענה כי דבריו הם חלק מחופש הביטוי של חברי הכנסת.

חזן, שהופיע בפני הוועדה, הסביר כי התנצל מספר רב של פעמים בפני גילאון, והוסיף כי הוא מרבה להשתמש בביטוי "חצי בן אדם", וכי לא הייתה לו כוונה ללעוג לגילאון.

ועדת האתיקה ציינה כי לאור ההתגרות המקדימה של גילאון ועם התנצלותו של חזן, היא "החליטה הפעם שלא לנקוט סנקציה נגד חזן ונגד גילאון".