קנביט חתמה על מזכר הבנות לפתיחת קופי שופס רפואיים

חברת קנביט, שהתמזגה לתוך הון אחזקות, חתמה על מזכר הבנות לשת"פ עם חברת הקנאביס הקנדית נמסטה • לפי ההסכם, החברות ישתפו פעולה כדי לרשום את קנביט למסחר בחו"ל ויפעלו לרישום כפול של נמסטה בבורסה בת"א

שדה קנאביס./ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שדה קנאביס./ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת קנביט, שהתמזגה לתוך הון אחזקות , הודיעה על חתימת מזכר הבנות עם חברת הקנאביס הקנדית Namaste Technologies Inc (נמסטה), עמה כבר יש לה יחסי שיתוף-פעולה בעבר. 

נמסטה, הנסחרת בקנדה לפע שווי של 364 מיליון דולר, היא חברה קנדית שמוכרת מוצרי קנאביס ומוצרים נלווים לצריכת קנאביס בעיקר באופן מקוון בקנדה ובכ-20 מדינות נוספות. קנביט היא בעלת רישיונות לגידול קנאביס בישראל ונמצאת בשלב בניית הפעילות בתחום. החברה מעריכה כי תחל בייצור קנאביס בתחילת 2019. קנביט מנוהלת על-ידי ירון רצון ונסחרת לפי שווי של 76 מיליון שקל בבורסה בתל-אביב.

על-פי מזכר ההבנות, החברות ישתפו פעולה בתחומים הבאים: נמסטה תסייע לחברה בהקמת מיזמים בתחום הקנאביס מחוץ לישראל ובגיוס הון מחוץ לישראל, ממשקיעים פרטיים וכן בבורסות זרות.

קנביט, מצידה, תעזור לנמסטה לבחון אפשרות של רישום כפול גם בבורסה בתל-אביב. קנביט תפעל להכיר לנמסטה חברות מחקר ופיתוח ישראליות מתחום הקנאביס לצורך השקעה.

כמו כן, בכוונת הצדדים להקים רשת מרכזי קפה, פנאי, והסברה בישראל. במרכזים אלו מטופלים בעלי רישיון שימוש בקנאביס רפואי יוכלו לקבל הנחייה והסברה כיצד ואיך להשתמש בקנאביס רפואי בשילוב תזונה נכונה, וזאת בכפוף לקבלת האישורים הביטחוניים והרפואיים לפעילות מסוג זה.

הבוקר, ערכו שתי החברות כנס משקיעים במשרדי פירמת עורכי הדין פרל כהן צדק בתל אביב. שון דולינגר, מייסד ומנכ"ל נמסטה המכונה "האמזון של תעשיית הקנאביס", היה האורח המרכזי בכנס, כאשר אירח אותו ירון רצון, מנכ"ל קנביט. במשתתפים הייתה גם אורית נוקד, לשעבר שרת החקלאות, שהצטרפה השנה למועצת המנהלים של קנביט. דולינגר בישר במקום כי הצוות של קנביט והשמש הישראלית, הובילו אותו להחליט לבצע רישום כפול בבורסת תל אביב.

במסגרת שיתוף-הפעולה שכבר נחתם בעבר בין הצדדים, נמסטה השקיעה 2.5 מיליון שקל בקנביט (ומחזיקה 4.4% מקנביט) והחברות חתמו על הסכם, במסגרתו נמסטה תרכוש מקנביט קנאביס לשילוב במוצריה ולמכירה דרך ערוצי השיווק שלה.

לקנביט גם הסכם ליצור קנאביס עבור חברת תיקון עולם, בעלת נתח השוק הגדול בתחום הקנאביס בישראל, וזאת מרגע שקנביט תחל לייצר קנאביס בפועל, במידה ותקבל את כל האישורים לכך ב-2019 כמתוכנן.