הותר לפרסום: גל מעצרים של חברי רשת הימורים בלתי חוקיים

עפ"י החשד, חברי הרשת הפעילו וניהלו אתר הימורים בלתי חוקיים וקו הלוואות בריבית באזור מחוז ת"א, תוך ביצוע עבירות נלוות וביניהן עבירות אלימות ועבירות על חוק איסור הלבנת הון

אזיקים, מעצר / צילום: shutterstock
אזיקים, מעצר / צילום: shutterstock

הלבנת הון, ניהול ארגון פשיעה, קשירת קשר לביצוע פשע, סחיטה באיומים, השמטת הכנסות במזיק, הגרלות והימורים ועוד - אלה הן החשדות העומדות בלב גל המעצרים שבוצע ביממה האחרונה על-ידי חוקרי משטרת ישראל ורשות המסים. במסגרת הפרשה הובאו היום (ד') לבית המשפט לדיון הארכת מעצר 7 חשודים בחברת ברשת הימורים בלתי חוקיים, שסיפקו הלוואות בריבית וביצעו גביית חובות אלימה. בית המשפט האריך את מעצרם של כל החשודים ב-6 ימים.

הבוקר הותר לפרסום כי בתום חקירה סמויה של משטרת ישראל, נערך ביממה האחרונה גל מעצרים של חברי הרשת. על-פי הודעת המשטרה ורשות המסים, בתקופה האחרונה נוהלה על-ידי יחידה מרכזית של המשטרה חקירה סמויה, שעניינה הימורים בלתי חוקיים, הלוואות בריבית וגביית חובות תוך שימוש באלימות.

עוד עולה מהדברים שמסרו היחידות החוקרות הבוקר, כי אמש (ג') והבוקר, עם המעבר לשלב הגלוי של החקירה, פשטו שוטרים, בלשים, שוטרי יס"מ ושוטרי משמר הגבול של משטרת ישראל על בתיהם של עשרות חשודים, חברי רשת בתחום הפשיעה הכלכלית, אשר על-פי החשד הפעילו וניהלו אתר הימורים בלתי חוקיים וקו הלוואות בריבית באזור תל-אביב, תוך ביצוע עבירות נלוות וביניהן עבירות אלימות ועבירות על חוק איסור הלבנת הון.

על-פי החשד, מדובר ברשת מסועפת שפעלה במבנה ומתווה היררכי. לכל אחד מחברי הרשת תפקיד מוגדר וברור, כשכל אחד מהם מהווה חוליה בשרשרת הפעלתה. לפי החשד, חברי הרשת פעלו באופן סדור ושיטתי, תוך שימוש באלימות כחלק משיטות הגבייה ותוך הפקת רווחים שמוערכים בעשרות מיליוני שקלים.

במהלך הפעילות תפסה המשטרה רכוש הכולל כספים ורכבי יוקרה, אותם היא תבקש לחלט בתום ההליך המשפטי הצפוי.

עו"ד לירן זילברמן, המייצג את אחד החשודים בתיק, מסר: "אם חקירתה הסמויה של המשטרה הייתה מקיפה ומוצקה כל-כך, לא ברור לי מדוע התעקשו על הארכה כזו לצורכי חקירה. דווקא הארכה כזו מחזקת את בסיס טענותינו כי אין ראיות בתיק נגד מרשי".