אייל גולן בכנסת: הקהל מחה בקול רם, ח"כ נאוה בוקר התעלמה

אירוע ההוקרה שח"כ נאוה בוקר ארגנה לאייל גולן בכנסת הפך למחאה: ח"כ בוקר עמדה על הבמה ושרה לצידו של גולן את "צליל מיתר", כאשר השניים גברו על קולות המחאה באולם רק בזכות מערכת ההגברה באודיטוריום של הכנסת

ח"כ בוקר וגולן על במת אודיטוריום הכנסת / צילום: יורם יזדי
ח"כ בוקר וגולן על במת אודיטוריום הכנסת / צילום: יורם יזדי

אירוע תעודת הוקרה שביקשה ח"כ נאוה בוקר (הליכוד) להעניק היום (ג') לזמר אייל גולן באירוע בכנסת, מטעם שדולת הזמר העברי, הפך לאירוע מחאה של עשרות נשים וגברים בקהל שמחו על ההוקרה שמקבל הזמר, אשר הורשע בעבר (בהודאתו) בעבירות מס ונחקר בנוגע לפיתוי נערות קטינות, כאשר אביו, הנמצא בחדר סמוך אליו בביתם, הורשע בעבירות מין בקטינות.

על קולות המחאה הרמים באולם גבר אייל גולן באמצעות שירה במערכת ההגברה של האודיטוריום בכנסת. ח"כ בוקר עמדה על הבמה ושרה לצידו את שיר האהבה "עם צליל מיתר שמתנגן, אני חושב עליך, מרגיש כמה שזה עצוב, להיות כאן בלעדיך".

אחרי כדקה של שירה ירד גולן מהבמה.

יותר מוקדם הבוקר תלו פעילות מחאה תחתונים וחזיות של ילדות לקראת אירוע חלוקת הפרסים.

חברי כנסת החברים בשדולת הזמר העברי, כמו ח"כ איילת נחמיאס-ורבין, חיים ילין ושרן השכל, לא השתתפו באירוע.

במהלך האירוע המוזר קיבל הזמר אייל גולן תמיכה מפתיעה מאשת העסקים פנינה רוזנבלום, שמתוקף היותה חברת כנסת לשעבר (למשך 4 ימים) מגיעה מפעם לפעם לאירועים בכנסת. רוזנבלום עלתה על הבמה ונטלה את המיקרורפון, תוך שהיא קוראת לעבר המפגינות בקהל: "זה לא בסדר מה שאתן עושות. הוא זוכה". יצוין כי גולן לא זוכה מעבירות המין אלא לא הועמד לדין בשל חוסר ראיות מספיקות, וכן הורשע כאמור בעבירות מס. 

מליאם הפקות נמסר: "אייל גולן מודה על תעודת יקיר הזמר העברי בישראל, שהוענקה לו היום, ולמאות האנשים בקהל שעודדו אותו בטקס".