ד"ר ג'קיל ומיסטר טראמפ: דיווח - הממשל האמריקאי מכין שורה של צעדים נגד סין

(עדכון) - מוקדם יותר היום דווח על רגיעה במלחמת הסחר, והנשיא האמריקאי רמז על הצהרה משמעותית לאחר שיחות "פרודקטיביות" מול הסינים • כעת גורמים מהממשל האמריקאי שצוטטו ב"וושינגטון פוסט" מנחיתים מכה נוספת בסאגה הבלתי נגמרת ומאיימים בשורה של צעדים מול הסינים שהודיעו רשמית - הורדת מכסים על רכבים מיובאים מארה"ב מ-40% ל-15%

דונלד טראמפ / רויטרס
דונלד טראמפ / רויטרס

העליות החדות שנרשמו מוקדם יותר בבורסות וול סטריט התמתנו באופן משמעותי, וזאת על רקע דיווח ב"וושינגטון פוסט" לפיו ממשל טראמפ מכין שורה של צעדים כנגד הממשל הסיני, וזאת על רקע המשך הניסיונות של סין לגנוב סודות מסחריים וטכנולוגיות מתקדמות מארה"ב, כך לפי גורמים מהממשל שצוטטו לכתבה. במקביל, טראמפ מאיים בהשבתת הממשל אם לא יקבל מימון מהקונגרס לבניית החומה בגבול ארה"ב-מקסיקו.

הדיווח של "וושינגטון פוסט" מנוגד לחלוטין לרוח החיובית שנשבה מוקדם יותר במסחר, כאשר מוקדם יותר היום דווח על רגיעה במלחמת הסחר והנשיא טראמפ רמז על הצהרה משמעותית לאחר שיחות "פרודקטיביות" מול הסינים. כעת גורמים מהממשל האמריקאי שצוטטו ב"וושינגטון פוסט" מנחיתים מכה נוספת בסאגה הבלתי נגמרת ומאיימים בשורה של צעדים מול הסינים.

מעליות של כ-2% המדדים בוול סטרט עברו למירידות, כאשר הדאו ג'ונס מאבד 0.7% והנאסד"ק נופל ב-0.4%.

בהמשך לציוץ של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מלפני כשבועיים, שלפיו סין הסכימה להפחית את המכסים על כלי רכב מיובאים מארה"ב, דווח מוקדם יותר היום כי הסינים מאשרים את ההצהרה של הנשיא האמריקאי. בדקות האחרונות פורסם כי הקבינט הסיני אישר את ההצעה להפחית את התעריפים על מכוניות מארה"ב ל-15% לעומת 40% כיום. 

הציוץ של טראמפ מתחילת דצמבר, יום לאחר שנפגש עם נשיא סין שי ג'ינפינג בפסגת ה-G20:

נזכיר כי הלחץ בשווקים בסיבוב הנוכחי של נובמבר החל עם היפוך עקום התשואות לטווח הקצר על האג"ח של ממשלת ארה"ב, נוכח חוסר האמון שהפגינו המשקיעים לגבי ההצהרות החיוביות של טראמפ לאחר הפסגה עם נשיא סין שי ג'ינפינג. 

בתגובה לדיווח על הפחתת המכסים מניותיהן של יצרניות הרכבים כמו: פורשה  ופולקסווגן זינקו, ומדד Stoxx Europe Automobiles & Parts מגיב גם הוא בעליות. 

נזכיר כי מנהיגי המעצמות הסכימו בפסגת G-20 על הפסקת אש בכל הנוגע להטלת מכסים, כאשר הנשיא האמריקאי מבקש מהסינים להפסיק לגנוב טכנולוגיה מארה"ב (גניבת פטנטים), להסיר מחסומי כניסה לסין שאינם דרך מיסוי, ולסיים את מלחמת הסייבר שסין מנהלת מול ארה"ב.

דקות לאחר הדיווח שהקפיץ את המדדים, טראמפ שיגר ציוץ נוסף בטוויטר בו כתב על שיחות פרודקטיביות מול סין, והפנה ל"הודעה משמעותית" שצפויה לצאת. לא ברור אם הציטוט של הגורמים בממשל ב"וושינגטון פוסט" הוא הדיווח המשמעותי אליו התכוון טראמפ.