הענן גדל: קוואלי סיסטמס הישראלית גייסה 22.5 מיליון דולר

סך הגיוסים של החברה עד כה הוא כ-50 מיליון דולר • חברת קוואלי סיסטמס הוקמה ב-2004 וגייסה שישה גיוסים לאורך השנים וכן קיבלה תקציבי מו"פ מהמדען הראשי

מחשוב ענן / צילום: Shutterstock
מחשוב ענן / צילום: Shutterstock

חברת אוטומציית הפיתוח בענן קוואלי סיסטמס (Quali) הודיעה על סגירת סבב גיוס בהיקף 22.5 מיליון דולר בהובלת קרן JVP ובהשתתפות השקעה אסטרטגית של Dell Ventures , קרן Kreos Capital האירופאית שהשקיעה בין השאר ב-Gett , סולאראדג' ו-Zooz , והמשקיעים הקיימים אוורגרין, ג'מיני ו-ORR partners. סך הגיוסים של החברה עד כה הוא כ-50 מיליון דולר. בעקבות הגיוס החדש יתפוס יואב צרויה, שותף כללי בקרן JVP את מקומו כיו"ר דירקטוריון קוואלי. 

חברת קוואלי סיסטמס הוקמה ב-2004 וגייסה ששה גיוסים לאורך השנים וכן קיבלה תקציבי מו"פ מהמדען הראשי. החברה לא מסרה נתונים לגבי שווי החברה בסבב הגיוס הנוכחי. מנכ"ל החברה ליאור קוריאט, מסביר בשיחה עם "גלובס", כי החברה עשתה מיקוד מחדש בשנים האחרונות שהביא לצמיחה מחודשת: "שינוי אחד היה מינוף הידע בתחום האוטומציה לעולם הענן, שפתח אותנו לעולם שותפים הרבה יותר גדול. שינוי שני היה בשדרוג המודל העסקי מרשיונות תחזוקה למודל SaaS. התהליך נעשה תוך כדי המשך צמיחה במכירות כך בשני הממדים".

החברה לא מסרה נתונים לגבי היקף ההכנסות, ואולם לדברי קוריאט מדובר בהיקף הכנסות משמעותי ובשנתיים האחרונות החברה צומחת בהיקף המכירות בקצב של 50% בשנה, לדבריו בשנתיים האחרונות החברה צומחת במכירות בקצב של 50% בשנה, ולכן החליטה להתמקד בצמיחה מהירה: "אחרי כל השינויים אנחנו בשלים ללחוץ על הגז. המודל העסקי כבר מוכח, השוק נמצא שם, המוצר הוא מוצר מעולה, ועכשיו צריך לעשות Scale up ופה צריך את הכסף של הגיוס. אני חושב שב-JVP מעריכים את הטכנולוגיה שלנו ומבינים את השוק והם יוכלו לעזור לנו מאוד לצמוח ולהגביר את הנוכחות שלנו בשוק בצורה מאוד אגרסיבית".

קוואלי מעסיקה כ-100 עובדים, מרביתם בפיתוח בישראל והשאר בשני משרדים בארה"ב. ההון שגויס נועד להגדיל את פעילות החברה בתחומי הענן, האבטחה, וה-Devops, להרחבת צוותי המכירות בארה"ב וצוותי הפיתוח בישראל.

הטכנולוגיה של קוואלי משפרת את הגישה לענן ואת הניצולת של המשתמשים בענן: אוטומציה של תהליכי DevOps, סביבות הדרכה, מכירות, אימונים והדגמות בתחומים שונים, בהם הגנת סייבר. קוואלי מאפשרת לארגונים גישה להקמת סביבת IT עצמאית ובכלל זה: תכנון, עיצוב ואוטומציה של סביבות הענן, שלטענת החברה הוכחו כמשפרים את הפרודוקטיביות הארגונית ב-30%, הפחתת עליות ב-40% ואת הניצלות של התשתית ב-30%. החברה הוסיפה תרחישי שימוש רבים בהם ניתן להפיק אופטימיזציה רבה כתוצאה משימוש CloudShell.

חברת קואליסיסטמס הוקמה על ידי אלכס אקרמן ומשה מוסקוביץ' ב-2004, ומאוחר יותר הצטרף היזם המיתולוגי אריה פיינגולד, מי שהקים בין השאר את חברת דייזי (1980) רדי-סיסטמס (1986) וחברת בדיקות התוכנה מרקורי (1989). כיום יש לחברה כ-200 לקוחות ברחבי העולם, בהם חברות בינלאומיות, חברות תקשורת ויצרני טכנולוגיה כמו חברת יבמ, חברת סיסקו, Bank of America , חברת Wells Fargo , משרד ההגנה האמריקאי, ועוד.

יואב צרויה מ- JVP אומר: "קוואלי היא מובילת קטגוריה בסביבות ענן ציבורי ופרטי. חברות רבות מספקות כיום מענה למגמת הטרנספורמציה הדיגיטלית ששוטפת את העולם ואנו פוגשים כל העת בארגונים המתמודדים עם מורכבויות הנובעות מהתהליך. אנו מאמינים שהצורך ב-CloudShell ימשיך ויגדל. לקוחות קיימים ממשיכים לראות בקוואלי מענה טכנולוגי לאתגרים שנוצרים ולקוחות חדשים מתעשיות וגאוגרפיות חדשות רואים בקוואלי ספק מועדף לצרכים המתהווים".

קוריאט הצטרף לחברה בשנת 2007 כסמנכ"ל מו"פ ולאחר שנתיים מונה למנכ"ל. ב-2011 עבר לעבוד ממטה החברה בארה"ב. לדבריו המעורבות של חברת Dell בהשקעה בחברה נשמרה תחת חיסיון בשלב הגיוס הקודם, כשנעשתה באמצעות חברת EMC וכעת היא מתרחבת באמצעות זרוע ההשקעות Dell ventures.