בעקבות בקשת קוולקום: בית משפט סיני הסכים להוציא צו שאוסר על יבוא אייפונים

קוואלקום הגישה את הבקשה לראשונה בבית משפט סיני בשנת 2017 בטענה כי אפל ממשיכה להרוויח מהקניין הרוחני שלה אך מסרבת לשלם • לפי הפסיקה, אפל הפרה שני פטנטים של תוכנה שהוציאה קוולקום, הנוגעים לשינוי גודל של תמונות וניהול אפליקציות במסך מגע

בעקבות בקשת חברת קוולקום, בית משפט סיני הסכים להוציא צו שאוסר על יבוא ומכירת מספר דגמי אייפונים למדינה, בשל הפרות פטנטים. הצו נוגע לדגמי אייפון 6S, 6S פלוס, 7, 7 פלוס, 8, 8 פלוס ואייפון X עם גרסאות ישנות יותר של מערכת ההפעלה iOS. קוואלקום הגישה את הבקשה לראשונה בבית משפט סיני בשנת 2017. דון רוזנברג, עורך דינה של קוולקום פרסם הצהרה בה נכתב כי "אפל ממשיכה להרוויח מהקניין הרוחני שלנו אך לסרב לשלם לנו".

לפי הפסיקה, אפל הפרה שני פטנטים של תוכנה שהוציאה קוולקום, הנוגעים לשינוי גודל של תמונות וניהול אפליקציות במסך מגע. מכיוון שמדובר בפטנטים הנוגעים לתוכנה, אפל יכולה לשנות את התוכנה כדי להימנע מניצול הפטנטים וכך להמשיך למכור את מכשיריה בסין. אפל אכן הצהירה כי תמשיך למכור את המכשירים במדינה, עם גרסאות חדשות יותר של מערכת ההפעלה. "הניסיון של קוולקום להחרים את המוצרים שלנו, הוא צעד נואש נוסף של חברה שהפרקטיקות הלא חוקיות שלה נמצאות תחת חקירות של רגולטורים ברחבי העולם" אמרה החברה.

הפסיקה ניתנה ע"י בית משפט בפוג'ואו שאסר מוקדם יותר השנה גם יבוא לסין של חלק משבבי הזיכרון של היצרנית מיקרון. הפטנטים שנדונו בפסיקה הנוכחית שונים מפטנטים אחרים שנוגעים לקרב המשפטי הרחב שהשתיים מנהלות ביניהן. קוולקום ביקשה גם מרגולטורים בארה"ב למנוע את היבוא של דגמים מסוימים של אפל בשל סוגיות הנוגעות לפטנטים, אך אלו סירבו לעשות זאת.

בחודש שעבר נחשף בניו יורק טיימס כי קוולקום ניהלה קמפיין השמצה נגד אפל בעזרת חברת יחסי הציבור דפיינרס, ששמה נקשר בשערוריה כשנחשף כי קישרה בין מבקרי פייסבוק לג'ורג' סורוס. לפי הדיווח, במסגרת הקמפיין, דפיינרס עודדה שיח תקשורתי סביב הרעיון שמנכ"ל אפל, טים קוק, הוא מועמד אפשרי לבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2020, ככל הנראה מתוך ניסיון לפגוע ביחסים החמים שקוק פיתח עם ממשל טראמפ.