יעקב שינפלד, בעל השליטה בזנלכל, צפוי לדמי ניהול של עד 2.9 מיליון שקל

זנלכל מבקשת לאשר ליעקב שינפלד דמי ניהול שנתיים של 1.2 מיליון שקל, על בסיס תגמול חודשי של 100 אלף שקל צמוד למדד, רכב דרגה 7 והחזר הוצאות שונות • בנוסף, שינפלד יהיה זכאי למענק שנתי על בסיס תוצאות החברה, בסכום מקסימום של 1.5 מיליון שקל

פיני גורביץ, מנכ"ל זנלכל / צילום: תמר מצפי
פיני גורביץ, מנכ"ל זנלכל / צילום: תמר מצפי

יצרנית ומשווקת מוצרי המזון המשומרים זנלכל זימנה אסיפת בעלי מניות לחודש הבא, שתתבקש לאשר את הסכם הניהול של החברה מול בעל השליטה בה, יעקב שינפלד, תמורת סכום מקסימום המוערך ב-2.9 מיליון שקל לו יהיה זכאי שינפלד בשנת 2019.

זנלכל מבקשת לאשר לשינפלד, המספק לה (באמצעות החברה הפרטית שיאד) שירותי ניהול במסגרת תפקידו כיו"ר זנלכל , דמי ניהול שנתיים של 1.2 מיליון שקל, על בסיס תגמול חודשי של 100 אלף שקל צמוד למדד, רכב דרגה 7 והחזר הוצאות שונות. נוסף לכך, שינפלד יהיה זכאי למענק שנתי על בסיס תוצאות החברה, בסכום מקסימום של 1.5 מיליון שקל, צמוד למדד.

ועדת התגמול ודירקטוריון זנלכל, התומכים בהתקשרות בין הצדדים, ציינו בין היתר כי שינפלד מעניק לחברה שירותי ניהול שנים ארוכות ובמהלך הוא הצליח "לתרום בצורה משמעותית לפעילות ולמצב עסקי החברה והוכיח את יכולותיו לתרום להצלחת החברה מעבר לכל ספק". עוד הוסיפו כי "בשנים האחרונות חל גידול מהותי בהיקף, במורכבות ובסוג השירותים הניתנים לחברה (על-ידי שינפלד א'ל)... הכוללים ייעוץ כללי שוטף, ייעוץ מקצועי, פיננסי, אסטרטגי וניהולי".

נוסף להסכם מול שינפלד, בעלי המניות יתבקשו לאשר את מדיניות התגמול של זנלכל, לאחר כמה שינויים שנעשו בה.

זנלכל (ZANLAKOL), שהוקמה ב-1940, עוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק ויצוא של מוצרי מזון משומרים תחת שלושה מותגים עיקריים - "יכין", "פרי מבורך" ו"פרי זה" ומייצרת מוצרים עבור מותגים פרטיים לרשתות שונות. מנכ"ל החברה הוא פיני גורביץ. 

החברה מחלקת את פעילותה לשלושה תחומים - מוצרי עגבניות (רכז, רסק ורטבים), מוצרי ירקות (ובהם תירס, אפונה, חומוס ועוד) ומוצרים אחרים (רטבים, חומץ, סירופים, תרכיזים ועוד).

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2018 הכנסותיה נשחקו ב-6% ל-152 מיליון שקל והרווח הנקי שלה ירד ב-16% ל-15 מיליון שקל. מניית החברה איבדה כ-20% מערכה בשנה האחרונה ומשקפת לחברה שווי של כ-215 מיליון שקל.