דיווח: וואווי תוציא לפחות 2 מיליארד דולר על אבטחה בתגובה לחששות של ממשלות

זאת בתגובה לחששות המתגברים ב אירופה מכך שהציוד האלחוטי של החברה מאפשר ריגול ופריצה • החברה צפויה להציג את פרטי התוכנית בפני מרכז אבטחת הסייבר הלאומי של ממשלת בריטניה בימים הקרובים, ולאחר מכן להציג אותה באופן ציבורי

וואווי /  REUTERS/Aly Song
וואווי / REUTERS/Aly Song

וואווי תציע להוציא לפחות 2 מיליארד דולר כדי לשפר את מערכות התוכנה הגלובליות שלה, בתגובה לחששות המתגברים באירופה מכך שהציוד האלחוטי של החברה מאפשר ריגול ופריצה, וכדי לעמוד בדרישות של חברות וממשלות לאבטחה - כך דווח בבלומברג.

החברה צפויה להציג את פרטי התוכנית בפני מרכז אבטחת הסייבר הלאומי של ממשלת בריטניה בימים הקרובים, ולאחר מכן להציג אותה באופן ציבורי. וואווי סירבה להגיב לדיווח.

לפי בלומברג, הצעדים החדשים יהיו מפליגים יותר מתיקונים בקנה-מידה קטן שהחברה ביצעה בתגובה לדוח שנכתב על-ידי מרכז אבטחת הסייבר הלאומי ביולי. הבעיות המרכזיות שהגוף מצא בהנדסת התוכנה של וואווי היו שקוד המקור עשוי לגרום למערכות להתנהג באופן שונה בסביבות שונות, ושהניהול של רכיבי צד שלישי "לא היה נתון לשליטה מספקת". הסוכנות ציינה כי 60% מהראוטרים הביתיים של אזרחי בריטניה מתחברים לערכה שיוצרה על-ידי וואווי.

אירופה היא השוק השני בגודלו של וואווי אחרי אסיה, ומדובר ברגע קריטי עבור וואווי בו חברות טלפונים אירופיות מתכוננות להזמנת ציוד רשתות 5G בשווי עשרות מיליארדי יורו. וואווי בילתה את העשור האחרון בלמקם את עצמה במקום שיאפשר לה לזכות בנתח נכבד מאותן הזמנות.

אך דווקא בזמן זה, ממשלות מערביות הופכות ליותר ויותר מודאגות מכך שהמערכות של וואווי עשויות לשמש כסוס טרויאני של המודיעין הסיני. ראש סוכנות המודיעין הזר הבריטית MI6 אמר בשבוע שעבר כי הממשלה צריכה להחליט אם יש להחרים את וואווי מרשתות ה-5G במדינה. בחודשים האחרונים וואווי הוחרמה גם מרשתות ה-5G באוסטרליה ונביו-זילנד, בעקבות קמפיין של ארה"ב שמחרימה אותה. וואווי תמיד טענה כי היא חברה עצמאית שלא מאפשרת לממשלת סין גישה לציוד שלה.

וואווי מתמודדת עם צרות מארה"ב גם בחזית נוספת - סמנכ"לית הכספים של החברה, מנג וואנז'ו, נעצרה בקנדה ב-1 בדצמבר לבקשת ארה"ב, בעקבות האשמות שהפרה את הסנקציות נגד איראן.