נפגשו באוסלו: מי צפו בתהליך אוסלו על הבמה ומהשורה הראשונה?

וגם: הושק המילון למונחי ביטוח של האקדמיה ללשון העברית

חמי וגילה פרס /צילום:  אביב חופי
חמי וגילה פרס /צילום: אביב חופי

ביום חמישי בערב נערכה במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב, הפרמיירה להצגה אוסלו של תיאטרון בית ליסין, העוסקת במהלכים ובשלבים שקדמו להסכם ההיסטורי בין ממשלת ישראל לאש"ף. חברי אגודת ידידי התיאטרון שהגיעו התקבצו גם למפגש המקדים שכלל הדלקת נרות עם מנהלת התיאטרון, ציפי פינס, ועם שחקן ההצגה אילן דר, המגלם בה את שמעון פרס. 

באורחים שהגיעו חרף הגשם הכבד, היו מי שקשורים, גם אם בעקיפין לדמויות המגולמות במחזה, וזוכרים את התהליכים מקרוב: חמי פרס, שותף-מייסד ומנכ"ל קרן פיטנגו ויו"ר הוועד המנהל של מרכז פרס לשלום ולחדשנות, צפה בדמותו של אביו, שמעון פרס, על הבמה. פרס הבן הגיע יחד עם רעייתו, גילה. עו"ד הלנה ביילין, רעייתו לשעבר של יוסי ביילין, מיוזמי "תהליך אוסלו", צפתה בדמותו המגולמת על-ידי דב נבון. אל ביילין התלווה בן זוגה עו"ד יעקב ישראלי. 

עוד הגיעו: נירה ושלמה נחמה, מבעלי השליטה באלומיי קפיטל; עירית ומושיק תאומים; עו"הד נילי ואלי זהר;  הילה רהב, יו"ר אגודת הידידים; פרופ' מיכל ועו"ד מיקי צלרמאייר; גליה אלבין; מירי חבס ואיש הנדל"ן הרצל חבס; בת שבע בובליל; מימי ויצחק נופך מוזס; ענת ובני פדני, בעלי רשת תכשיטי פדני; סוזי ודן פרופר, יו"ר אסם; אתי וגבי רוטר, מנכ"לים משותפים ברשת קסטרו; ורבים אחרים.

עם סיומה של ההצגה התקיים במסעדה הסמוכה רב-שיח בנוכחות העיתונאים לוסי אהריש ועמית סגל ושחקני ההצגה לימור גולדשטיין וגסאן עבאס. 

שלמה נחמה / צילום: אביב חופי
 שלמה נחמה / צילום: אביב חופי

כבר לא סינית? הושק המילון למונחי ביטוח של האקדמיה ללשון העברית

קרה שקראתם פרסומים בתחום הביטוח והם נראו לכם כסינית? ודאי תשמחו לדעת שביום רביעי בשבוע שעבר התכנסו יחד נציגי איגוד חברות הביטוח והאקדמיה ללשון העברית, וחגגו יחדיו את אישורו ופרסומו של המילון למונחי הביטוח באתר מונחי האקדמיה (שאושר בישיבת מליאת האקדמיה לפני שנתיים). לא בטוח שהמילון יקל על ההבנה מצדו של הצרכן. מטרתו המוגדרת היא "לתרום לביסוס מעמדה של העברית בחיי המשק והכלכלה, וכן לשרת את ענף הביטוח ואת הציבור הרחב". המילון כולל 1,400 מונחים בהשוואה למקבילה באנגלית, "המשקפים את השימוש הרווח במקצוע בענפי הביטוח השונים, ובהם ביטוח כללי, ביטוח חיים, ביטוח בריאות, פנסייה וחיסכון, ביטוח ימי, ביטוח משנה, אקטואריה, יסודות הביטוח וחוקי הביטוח". בין היתר תוכלו למצוא בו מונחים כגון: אֳנִיָּה שׁוֹטֶטֶת, אֲרִיזָה לֹא מַסְפֶּקֶת, אֵשׁ תְּחוּמָה, ועוד.

את האירוע, שהתקיים במשרדי איגוד חברות הביטוח, הובילו פרופ' משה בר־אשר, נשיא האקדמיה ללשון העברית; יאיר המבורגר, יו"ר איגוד חברות הביטוח וד"ר גיא רוטקופף, מנכ"ל האיגוד.

עוד השתתפו בו מורלי דורי, מנכ"לית ביטוח חקלאי היוצאת; מישל סיבוני, מנכ"ל הראל ביטוח; אורי אומיד, מנכ"ל שלמה ביטוח; חברי וחברות הוועדה למונחי ביטוח וחברי האקדמיה ללשון שעסקו בהכנת המילון, בהם: שמואל מלכיס, זאב טל, משה וינרב, יוסף שטח, קטיה שוורצמן, ד"ר סמדר כהן, פרופ' שמעון שרביט וד"ר קציעה כ"ץ.

עוד במהלך האירוע העניק האיגוד תעודת הוקרה לאיתן אבניאון, לשעבר יו"ר האיגוד ומנכ"ל חברת הסנה ויו"ר הוועדה למונחי הביטוח.

בר-אשר ציין באירוע כי "כ-700 אלף איש נכנסים בכל חודש לאתר האקדמיה העברית ללשון, מכאן אנו למדים שהציבור הישראלי מעריך את עבודתנו הענפה ונעזר באקדמיה רבות. במילון הביטוח יש 1,400 מילים, ואנו צופים כי הוא ישרת היטב את עולם הביטוח ואת הציבור הישראלי" .

המבורגר הכריז כי "אין לו ספק שהמילון למונחי הביטוח יהיה האורים ותומים של ענף הביטוח וישמש רבות את אזרחי מדינת ישראל".

יאיר המבורגר, איתן אבניאון, גיא רוטקופף / צילום: עמי ארליך
 יאיר המבורגר, איתן אבניאון, גיא רוטקופף / צילום: עמי ארליך