איל וולדמן: 2019 תהיה שנה טובה למלאנוקס, עם צמיחה בשיעור "בריא" דו-ספרתי

מתחילת השנה עלתה מנייתה ב-42%, אך האנליסטים מאמינים שהיא תעלה עוד: "מלאנוקס תוכל להמשיך למנף את מעמדה ולהאיץ את הצמיחה שלה, תוך שהיא נהנית מגיוון התמהיל העסקי שלה"

מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, איל ולדמן / צילום: באדיבות מלאנוקס
מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, איל ולדמן / צילום: באדיבות מלאנוקס

מתחילת השנה עלתה מניית מלאנוקס  ב-42%, אך להערכת האנליסטים המסקרים אותה, יש לה עוד לאן לשאוף. מחיר היעד הממוצע בו נוקבים האנליסטים עומד על 109 דולר, גבוה ב-18.4% מהמחיר הנוכחי, שמשקף לחברה שווי של 4.9 מיליארד דולר. מלאנוקס מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בטכנולוגיות Ethernet ו-InfiniBand.

בשבוע שעבר השתתף מייסד ומנכ"ל מלאנוקס, איל וולדמן, בכנס Barclays Global TMT Conference שערך בנק ברקליס, ונשמע אופטימי בכל הקשור לעסקי החברה. לדבריו, "2019 תהיה שנה טובה", עם צמיחה בשיעור "בריא" דו-ספרתי. וולדמן אמר שלחברה יש כיום צבר הזמנות מצוין והראות קדימה (visibility) גבוהה מתמיד.

שמרנית ברכישות

לדברי וולדמן, מלאנוקס חווה את אותם טרנדים מאז הקמת החברה ב-1999: תחום הדאטה מתקדם במהירות, כאשר מדי יום יש יותר ויותר אפליקציות ומכשירים ולכן יש צורך בהעברת הדאטה במהירות; במקביל הזכיר וולדמן כי רכישת איזיצ'יפ לפני כשלוש שנים הוסיפה לחברה יכולות בתחום עיבוד הדאטה.

לאחרונה פורסם שמלאנוקס מהווה יעד אפשרי לרכישה, ובין היתר הוזכרה חברת Xilinx כמתעניינת, שאף שכרה (לפי דיווח ב-CNBC) את שירותי ברקליס כיועץ ברכישה כזו. בכנס הוזכרה האפשרות שמלאנוקס תירכש כבדרך אגב, כשהאנליסט שראיין את וולדמן ציין כי "לפי דיווחים בתקשורת, אתם עשויים להירכש. יש לכם הרבה מזומן בקופה..." אמר האנליסט, ו-וולדמן השיב: "יהיו לנו יותר מזומנים בסוף הרבעון".

בהמשך נשאל וולדמן האם למלאנוקס יש "תיאבון" לרכישות ואמר כי "אנחנו מוסיפים עוד ועוד טכנולוגיות לתוך החברה גם בלי להודיע על כך. אני לא חושב שחסר לנו משהו משמעותי כדי להמשיך ולצמוח, אבל אם נמצא משהו שיתמוך בצמיחה, יוסיף לרווח (accretive) ושאנו חושבים שזאת טכנולוגיה טובה, נוכל לרכוש. אנחנו די שמרנים בתחום - עד כה עשינו 8-9 רכישות ורק אחת סגרנו, כך שאנחנו די מצליחים בזה. אנחנו לא אוהבים לבצע רכישות, שעל מנת להצליח בהן צריך לקצץ בהוצאות התפעוליות של החברה הנרכשת, אלא אוהבים לרכוש ולהשקיע למען הצמיחה בשורה העליונה ובשורה התחתונה. אנחנו מחפשים רכישות להאצת הצמיחה שלנו".

על הגל עם עליבאבא

במקביל לכנס דיווחה מלאנוקס בשבוע שעבר שכרטיסי הרשת שלה נמצאים בשימוש בתשתיות של ענקית המסחר המקוון עליבאבא. בהקשר זה אמר וולדמן כי "עליבאבא עשתה 31 מיליארד דולר ביום אחד, 11/11 (יום הרווקים הסיני שנחשב ליום קניות חזק, ש.ח.ו), מתוכם 3 מיליארד דולר בשתי הדקות הראשונות של אותו יום. כדי לעשות את זה, צריך תשתית חזקה מאוד שיכולה לתמוך בזיהוי הונאות, תשלומים אלקטרוניים וכו'. אנחנו מחברים הרבה, אם לא את רוב נקודות הקצה של עליבאבא. לקח לנו זמן להגיע לשם".

בעקבות הכנס כתבו האנליסטים טבי רוזנר וג'וזף וולף מברקליס: "אנחנו מאמינים שמלאנוקס תוכל להמשיך ולמנף את מעמדה המוביל בסביבה חזקה ולהמשיך להאיץ את הצמיחה שלה לזמן מה, תוך כדי שהיא נהנית מגיוון התמהיל העסקי שלה".