עוזי לוי מתפטר מהחברה הממשלתית דירה להשכיר ועובר ל-WeWork

לוי ,שהקים את חברת דירה להשכיר בפועל, הודיע בסוף השבוע על התפטרותו מהתפקיד ליו"ר החברה אודי אדמתי • חללי עבודה משותפים - כל מה שצריך לדעת

עוזי לוי / צילום: איל יצהר
עוזי לוי / צילום: איל יצהר

מנכ"ל החברה הממשלתית "דירה להשכיר", עוזי לוי, הודיע בסוף השבוע על התפטרותו ליו"ר החברה, אודי אדמתי. לוי נבחר לתפקיד בשלהי הקדנציה של יאיר לפיד כשר אוצר, והוא למעשה הקים את החברה בפועל. לוי, שימש בעבר בשלל תפקידים בכירים באגף החשב הכללי באוצר, בבנק לאומי וכן באלעד גרופ קנדה ובתאגיד IDB. כעת הוא חוזר לתחום העסקי ומונה לשמש כבכיר בחברת WeWork בישראל בתפקיד סגן נשיא בכיר. במסגרת תפקידו הוא ירכז את תחומי הנדל"ן הפיננסים והמשפטים עם היבטים בפעילות החברה בחו"ל.

לוי הוא המנכ״ל הראשון וממייסדי "דירה להשכיר", שהוקמה בשנת 2014. דירה להשכיר הנה חברה ממשלתית בבעלות מלאה של מדינת ישראל. החברה הוקמה לצורך קידום נושא הדיור ופתרון משבר הדיור במדינה במסגרת הפרויקט הלאומי לדיור, המובל על ידי משרד האוצר בממשלת ישראל. החברה פועלת להגדלת היצע פתרונות הדיור והורדת מחירי הדיור בישראל, באמצעות שיווק קרקעות בבעלות המדינה לשם הקמת אלפי יחידות דיור להשכרה ארוכת-טווח ופיקוח על הביצוע, ההקמה וההפעלה של הפרויקטים הן במכר דירות והן בהשכרה של דירות. עם הזמן התרחבו תחומי עיסוקה של החברה, והיא מהווה כיום זרוע ביצוע של הממשלה וקבינט הדיור לצורך תכנון, ביצוע וקידום פרויקטים לדיור במסגרת הפרויקט הלאומי לדיור, תכנון שכונות מגורים חדשות, מודלים משלימים לדיור, לשיווקי קרקע לשכירות ארוכת-טווח וביניהם מודל "השכר ומהר".

במהלך כהונתו של לוי כמנכ״ל, הובילה החברה את תכנונם של 27 פרויקטים לשכירות ארוכת-טווח בכל הארץ. בתוך כך הובאו לשיווק למעלה מ-6,000 יח"ד במכרזים בערים כמו תל-אביב-יפו, ירושלים, חיפה, רמת השרון, הרצליה, שוהם ועוד. פרויקטים שהובילה החברה, ברמת השרון, הרצליה וחיפה, כבר התאכלסו. החברה אף עוסקת בתכנון שכונות באזורי הפריפריה כמו כרמיאל, קצרין ואשקלון.

בראיון שהעניק ל"גלובס" בימים האחרונים טען לוי כי שנת 2020 תהיה שנת המבחן של "דירה להשכיר" וכי אז צפויות להתאכלס 2,000 דירות להשכרה ארוכת-טווח.