"המומנטום החיובי נמשך": ורינט מציגה צמיחה בהכנסות ונסיקה ברווח

הכנסות החברה ברבעון הפיסקאלי השלישי, שהסתיים באוקטובר, הסתכמו בכ-304 מיליון דולר, צמיחה של 8.3% ביחס לרבעון המקביל אשתקד • הרווח הנקי הסתכם ב-18.9 מיליון דולר, לעומת 2.5 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל • בשני ימי המסחר שלאחר הדוחות עלתה המניה ב-3.9% לשווי של 2.9 מיליארד דולר

מנכ"ל ורינט, דן בודנר / צילום: איל יצהר
מנכ"ל ורינט, דן בודנר / צילום: איל יצהר

חברת הטכנולוגיה ורינט  פרסמה ביום חמישי את דוחות הרבעון הפיסקאלי השלישי שלה, שבהם היא עקפה את תחזיות האנליסטים. הדוחות פורסמו באיחור של יום על רקע העובדה שביום רביעי לא נערך מסחר, לזכרו של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש האב. בתגובה לדוחות עלתה מניית ורינט ביום חמישי ב-5.7% וביום שישי נחלשה, בהתאם למגמה הכללית בשוק, ב-1.8%. בסך הכל עלתה המניה בשני ימי המסחר שלאחר הדוחות ב-3.9% לשווי של 2.9 מיליארד דולר. ורינט מספקת מערכות ושירותים בתחום המודיעין העסקי והביטחוני.

תוצאות הרבעון של ודינט
 תוצאות הרבעון של ודינט

שנת הכספים של החברה מתחילה בפברואר, כך שהרבעון שאת תוצאותיו פרסמה בסוף השבוע הסתיים בסוף חודש אוקטובר. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-304 מיליון דולר, צמיחה של 8.3% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, ומתחילת שנת הכספים צמחו ההכנסות ב-10.2% לרמה של קרוב ל-900 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) הגידול בהכנסות, לצד גידול מתון יותר בהוצאות התפעוליות, הוביל לעלייה חדה ברווח התפעולי שהסתכם ב-33.7 מיליון דולר, לעומת 17.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה נרשם רווח נקי רבעוני של 18.9 מיליון דולר המיוחס לבעלי המניות של ורינט, לעומת 2.5 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים (הכוללים הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, תגמולים הוניים לעובדים, הוצאות הקשורות לחוב ולרה-ארגון) ורינט רשמה ברבעון רווח נקי של 56.4 מיליון דולר, גידול של 32.7% לעומת הרבעון המקביל. הרווח הנקי למניה הגיע ל-85 סנט, ומתחילת השנה מדובר ברווח של 2.14 דולר, ובסך הכל כ-141 מיליון דולר, גידול של 25.6%.

השוק האזרחי תרם כ-197 מיליון דולר להכנסות החברה ברבעון, והשוק הביטחוני - כ-107 מיליון דולר. מדובר על צמיחה של 8.7% בשוק האזרחי ושל 7.4% בשוק הביטחוני לעומת הרבעון המקביל. מתחילת השנה צמחו ההכנסות בשוק האזרחי ב-10% ל-585 מיליון דולר, והשוק הביטחוני צמח ב-10.5% ל-315 מיליון דולר.

בסוף הרבעון היו לחברה בקופה 435 מיליון דולר במזומנים, שווי מזומנים והשקעות לטווח קצר, וזאת לעומת חוב כולל של 820 מיליון דולר - כלומר חוב נטו של כ-385 מיליון דולר.

בודנר: "המומנטם משקף את ההשקעות שעשינו"

"ברבעון השלישי, המומנטום החיובי שלנו נמשך והצגנו צמיחה של 8% בהכנסות עם הרחבת שולי הרווח וייצור חזק של מזומנים", מסר מנכ"ל החברה, דן בודנר. "אנחנו מאמינים שהמומנטום הזה משקף את ההשקעות שביצענו בשנים האחרונות באנליטיקה מתקדמת, אוטומציה וענן, בכל הפורטפוליו שלנו. אנחנו מרוצים מהביצועים ומהצמיחה שמייצרים עבורנו בסיס חזק לשנה הבאה - התחזית הראשונית שלנו לשנה הבאה היא לצמיחה בשיעור דו-ספרתי ברווח Non-GAAP".

ורינט מאשררת את התחזית לשנה זו וממשיכה לצפות להכנסות של 1.24 מיליארד דולר (צמיחה של 7.8% לעומת 2017) ורווח נקי Non-GAAP של 3.15 דולר למניה. התחזית הראשונית לשנת הכספים הבאה היא להכנסות של 1.325 מיליארד דולר, צמיחה של כ-7% לעומת השנה הנוכחית, ורווח נקי של 3.5 דולר למניה.