שותפה חדשה ב-TLV Partners: עדי יראל טולדנו, שמונתה לסמנכ"לית הכספים

יראל טולדנו, לשעבר סמנכ"לית הכספים של קרן ההון סיכון מאגמה, עברה ל-TLV Partners, שהוקמה לפני שלוש שנים • במסגרת התפקיד תהיה אחראית על הניהול הפיננסי של הקרן וכן תסייע לחברות הפורטפוליו בניהול סיכונים, בסבבי גיוס ובהתמודדות עם שינויי רגולציה, למשל רפורמת טראמפ: "לרפורמה יכולות להיות השלכות הרות אסון על תעשייה פה"

עדי יראל טולדנו / צילום: TLV Partners
עדי יראל טולדנו / צילום: TLV Partners

קרן ההון סיכון TLV Partners מתרחבת ומצרפת שותפה רביעית: עדי יראל טולדנו, שכיהנה ב-14 השנים האחרונות כסמנכ"לית הכספים וכשותפה בקרן ההון סיכון מאגמה. יראל טולדנו מצטרפת כשותפה בקרן לצד השותפים הותיקים רונה שגב, איתן בק ושחר צפריר.

התרחבות הצוות, עם הצטרפותה של יראל טולדנו, מגיעה שלוש שנים לאחר הקמת TLV Partners וכשנה לאחר סגירת הקרן השנייה שלה, בגובה 150 מיליון דולר. לדברי יראל טולדנו, מגמת הצמיחה צפויה להמשיך והיא מתכוונת לתרום לה במסגרת תפקידה: "הגעתי ל- TLV כדי לבנות קרן משמעותית בתעשייה. התעסקתי המון בגיוס משקיעים במאגמה, וכך אעשה גם פה", היא אמרה ל"גלובס".

TLV Partners מנהלת נכסים בשווי של למעלה מ-260 מיליון דולר, ומשקיעה בחברות בשלבים מוקדמים, אך ככל שהקרן מתבגרת, כך גם חברות הפורטפוליו שלה. לדברי יראל טולדנו, סימני הצמיחה שמגלות חברות הפורטפוליו הן חלק ממגמה חיובית שהיא מזהה בהייטק הישראלי בכלל.

בתור סמנכ"לית כספים ושותפה בקרן, יראל טולדנו תהיה מעורבת בליווי חברות הפורטפוליו הצעירות והצומחות, גם בגיוס השקעות נוספות ומימון ממקורות וסוגים שונים. בנוסף, היא תהיה אחראית על הניהול הפיננסי והמשפטי של הקרן וכן בעבודה מול המשקיעים בקרן. לצד כל אלה, יראל טולדנו מספרת שהתפקיד יכלול גם את ניהול הסיכונים והחשיפה בקרן ובחברות הפורטפוליו לשינויי הרגולציה בישראל ובעולם, ובראשם רפורמת המיסוי של טראמפ.

לדברי יראל טולדנו, תפקיד סמנכ"ל הכספים כפי שהיא רואה אותו, כולל כעת ליווי של חברות הפורטפוליו בנבכי שינויי הרגולציה, הרפורמות ותהליכים גלובליים כמו מלחמת הסחר של העת האחרונה. "סמנכ"ל הכספים זה תפקיד מאוד אינדיבידואלי ותלוי מה עושים עם התפקיד. רפורמת טראמפ עלתה בשנה האחרונה ונראה לי שהאמריקאים עוד לא הבינו בכלל את ההשפעה שלה. לרפורמה יכולות להיות השלכות הרות אסון על תעשייה פה. לפני שנה הדברים היו הרבה יותר פשוטים, יותר שחור ולבן והרבה פחות שאלות. אחרי כל כך הרבה שנים בהן עובדים לפי דרך מסויימת, הדברים נראים מאוד ברורים ובנאליים, וברגע שהדברים משתנים צריך הרבה יותר תשומת לב לפרטים", היא אומרת.

"המשמעות היא בשיקול איך לבנות נכון את הגיוס, מה הרכב המשקיעים הנכון ובאיזה שלב לגייס איזה סוג של השקעה. אבל גם איך אני פותח את החברה, למשל. אם קודם לא היה ספק ליזמים שכדאי להקים חברה בארץ, על כל היתרונות שבזה, יש עכשיו שאלות שצריך לשאול - והתשובות עדיין לא חד משמעיות ולא ברורות לגמרי".

יראל טולדנו סיפרה שהחלה להתמודד עם שאלות מסוג זה בשנתה האחרונה במאגמה, אותה עזבה לאחר שהוחלט לא לגייס בה קרן נוספת. קודם לתפקידה בקרן מאגמה ניהלה יראל טולדנו צוות המתמחה בביקורת וליווי של קרנות הון סיכון וחברות היי-טק בפירמת ראיית החשבון והייעוץ ארנסט אנד יאנג (EY). למאגמה הצטרפה יראל טולדנו לקראת גיוס הקרן השנייה, ובמהלך השנים השתתפה וניהלה עשרות עסקאות גיוס ומיזוגים ורכישות, בהן וייז שנרכשה על ידי גוגל בקרוב למיליארד דולר ב-2013, אונאבו שנרכשה באותה השנה על ידי פייסבוק בכ-150 מיליון דולר לפי ההערכות, וארגוס שנרכשה על ידי קונטיננטל בשנה שעברה, בסכום שהוערך ב-450 מיליון דולר.