ניצב בדימוס משה צ'יקו אדרי הסיר את מועמדותו למפכ"ל

כך הודיע היום (ד') אדרי לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, לאחר שוועדת המינויים החליטה שלא לאשר את מינויו • "מסע ההכפשות חצה כל גבול" כתב אדרי בהודעתו

ניצב משה צ'יקו אדרי / צילום: וואלה חדשות
ניצב משה צ'יקו אדרי / צילום: וואלה חדשות

לאחר שוועדת המינויים החליטה שלא לאשר את מינויו, כאשר במוקד פסילתו פגישה שקיים עם בא-כוחו של חושף השחיתויות רפי רותם, ניצב בדימוס משה אדרי הודיע הערב (ד') לשר לביטחון הפנים כי החליט להסיר את מועמדותו לתפקיד מפכ"ל המשטרה. 

במשטרה מעריכים כי המועמד המוביל לתפקיד ממלא מקום המפכ"ל הוא ניצב מוטי כהן.

מיו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ נמסר בתגובה: "אחרי שהרבה רפש הוטל בועדת גולדברג ובעיקר בעומד בראשה, מתברר שהועדה עשתה שירות חשוב, אמיץ ונאמן לאזרחי המדינה. השרים שהכפישו את כבוד השופט גולדברג וביקשו להפוך את הועדה לחותמת גומי חסרת חוט שדרה צריכים כעת להתנצל בפניו, להוריד פרופיל, ולאפשר לועדה להמשיך לעשות את עבודתה נאמנה".

מטעם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, נמסר: השר לביטחון הפנים ארדן מביע צער על הסרת מועמדותו של ניצב (בדימוס) משה אדרי לתפקיד המפכ"ל. ניצב אדרי הוא אדם שנלחם עשרות שנים למען בטחון אזרחי ישראל וגם אם עשה טעות במעלה הדרך, הרי שנוהל נגדו מסע הכפשות לא מוצדק שעשה לו עוול נוראי. השר ארדן מדגיש כי הליך הגשת המועמדות נוהל בצורה המסודרת והראויה ביותר ומועמדותו של ניצב אדרי נבחנה תחילה מול כל רשויות האכיפה על ידי היועץ המשפטי לממשלה וצוותו ואושרה למרות ההכפשות ניצב אדרי עבר בדיקת פוליגרף בהצלחה , בדיקה שאף בעל תפקיד אחר אינו עובר בנוגע לעברו. מעבר להליכים אלו, אין בדיקה נוספת שניתן לבצע טרם הגשת המועמדות. נבקש להזכיר כי השר ארדן ביקש מוועדת גולדברג לבחון תחילה את שלושת המועמדים בהתאם לקריטריונים שלה, אך הוועדה סרבה.

להלן הודעתו הרשמית של אדרי כפי שהתפרסמה הערב:

"לצערי, ישנם כוחות רבים שכל מטרתם היתה, מהיום בו הוכרזתי כמועמד, לסכל את מועמדותי לתפקיד, להכפיש ולרמוס את שמי הטוב ולפגוע במשפחתי. לחמתי בצה"ל כסגן מפקד סיירת גולני, לאחר מכן שירתתי במשטרת ישראל למעלה מ 28 שנים בתפקידי ליבה, ביחידות המיוחדות, בתחנות, במרחבים וכמפקד המחוזות המורכבים ביותר וזכיתי להערכה רבה.

פיקדתי על עשרות אלפי שוטרים, שעמדו איתי ולצידי בכל תפקידיי באירועים גדולים ומאתגרים למען ביטחון הציבור, בלוחמה בטרור ובפשיעה. אני מצדיע להם.
אין בכוונתי לאפשר את המשך מסע ההכפשות נגדי, בזמן שכל חטאי הוא, שנבחרתי כמועמד לתפקיד החשוב של המפקח הכללי של משטרת ישראל.

כבר עם הכרזת מועמדותי לתפקיד היתה בי התחושה כי מנסים לסכל אותה בכל דרך. תחושה זו קיבלה משנה תוקף עם פרסום חוות הדעת של הועדה ובמיוחד חוות דעתם של שני חברי הועדה, נציב שירות המדינה, פרופ׳ דניאל הרשקוביץ ומר משה טרי, שהמליצו לאשר את מועמדותי וכתבו בחוות דעתם: "יש כאן ניסיון לפגוע במועמדות המועמד כל מחיר".

בימים האחרונים ועם התקדמות התהליך, מסע ההכפשות חצה כל גבול והביא לפגיעה בשמי הטוב, על לא עוול בכפי.

אני מודה לשר לביטחון הפנים על האמון הרב שנתן בי כאשר עמד לצידי לאורך כל הדרך ולציבור בישראל על תמיכתו הרבה בי, אשר חש את העוול שנגרם לי והביע זאת בפני בכל מקום בו ביקרתי. ברור לי כי גם לאחר שהממשלה תמנה אותי למפכ"ל אהיה צפוי להליכים משפטיים ממושכים לאישור מועמדותי, לכן, מתוך דאגה כנה ואהבה למשטרת ישראל, שעלולה להישאר ללא מפקד קבוע חודשים רבים ושתישא גם כן במחיר הסערה ומסע ההכפשות , גמלה בליבי ההחלטה בימים האחרונים להודיע על הסרת מועמדותי לתפקיד.

אני מאחל הצלחה רבה למי שיבחר לתפקיד המפכל ואמשיך להירתם לכל משימה למען מדינת ישראל ואזרחיה".